About Asset Panda

Asset Panda is a cloud-based platform for facility managers that offers a suite of applications including asset tracking and maintenance management. It is compatible with Windows, Mac, iPad, iPhone and can be used from anywhere while updating data in real-time.

Asset Panda helps users assign contacts by location and track depreciation. The User can use a barcode scanner to look up asset details and automate pick lists. Role-based security ensures that employees are granted the appropriate level of access, so they always see the information relevant to what they are working on. Asset Panda offers customized exporting and reporting features. Reports can be automated via email, with the ability to add custom calculation fields (and designate if each field should...


Read More

Supported Operating System(s):

Mac OS, Web browser (OS agnostic), Windows 8

1,121 Reviews of Asset Panda

Average User Ratings

Overall

4.63 / 5 stars

Ease-of-use

4.5

Value for money

4.5

Customer support

5.0

Functionality

4.5

Ratings Snapshot

5 stars

(746)

746

4 stars

(345)

345

3 stars

(26)

26

2 stars

(1)

1

1 stars

(3)

3

Likelihood to Recommend

Not likely

Very likely

Showing 1 - 5 of 1121 results

September 2018

James from Utah Valley University

Verified Reviewer

Company Size: 1,001-5,000 employees

Industry: Higher Education

Time Used: Less than 2 years

Review Source: Capterra


Ease-of-use

4.0

Value for money

5.0

Customer support

4.0

Functionality

4.0

September 2018

Asset Panda solved the impossible.

We had an incredibly diverse inventory. Fields for one asset didn't necessary make sense for many other assets, which just about every inventory solution we slogged through demos trying out couldn't handle. At first I found their 10 table (group) limit rather restrictive, but once I figured out how I could leverage their system into a functional schema, it was as incredibly robust as if I'd built the database myself - and fast for a cloud solution. Now I don't need to spend unthinkable amounts of time building a LAMP solution from the ground up, or paying someone to do it for us, and all without hardware to worry about either. It's an expensive solution, but it will guarantee a worthwhile ROI when you do the math and realize the costs of creating a solution as powerful as they have yourself. And you get the Apps too!

Pros

We had control over our basic database schema from the beginning. Asset Panda looks and feels like a turn-key inventory solution to our users, but we designed and built how it works for our own custom and niche needs, without a developer and without expensive licensing and hardware. If you factor in those costs to achieve the same control and quality that Asset Panda achieved out of the box, it easily pays for itself.

Cons

Some of the features built for everyone are forced on everyone. Session timeouts that are way too fast have been a problem. If it times out while viewing a report, it will take you back into that report with no way out instead of just taking you to your default list view. More complex searching in the List View is lacking right now. You can get complex with reports, but you can't run actions on reports' results. The good news is they've been very receptive and responsive to feedback. Not once have they said "this is how it works and we don't plan on changing it." which is refreshing. Most of our feedback is submitted for future feature requests.

Response from Asset Panda

Replied September 2018

Hi James, we appreciate you writing a review on the Asset Panda No code platform. We strive the offer the most adaptable platform in the world to help our clients meet their specific business needs without having to write one line of code. If anything comes up we can help you with please reach out to Oiler Workd Class client success team via phone, email or chat. Thank you for the opportunity to serve you.

February 2020

Douglas from Center for Counseling & Consultation

Company Size: 51-200 employees

Industry: Mental Health Care

Time Used: Less than 2 years

Review Source: Capterra


Ease-of-use

5.0

Value for money

4.0

Customer support

4.0

Functionality

5.0

February 2020

Asset Panda Review from Financial Director / Nerd

We have not experienced any difficulty with the availability of the product (downtime) and think the flexibility is the strength of the software. The import feature works very well and reporting is very intuitive. We still have a way to go with implementing some of the finer points of the software namely bar coding. We were also implementing a new EHR and Accounting software at the time which reduced some of the features we did not implement.

Pros

The ability to customize the fields and change them to fit your needs. It was a SaaS type solution and not terminal based on local servers. We also have accounting software, document management software, and Electronic Medical Record software and we have the least amount of issues with Asset Panda.

Cons

Support is mostly thru emails, but this is true of our EMR software as well, which is the primary software most of our employees use everyday. Therefore, what I dislike a little is more of an industry trend. The positive side of it is assistance is documented. Actually, we haven't had to use support that much.

Reasons for Choosing Asset Panda

The alternative product offered discount to Non-Profits so it was a more cost effective solution, however, everything being equal I preferred Asset Panda based on features. Asset Panda worked with us on price and removed that as a barrier. I also was impressed with some of the large companies using the product, which I suspect had more complex scenarios than ours.

Response from Asset Panda

Replied February 2020

Hi Douglas, we appreciate your writing a review on the Asset Panda platform. If anything comes up we can help with please refer to our comprehensive knowledge base and reach out to our World-Class client success team. Thank you for the opportunity to serve you.

September 2020

Jayna from Hendrix Enterprises

Company Size: 2-10 employees

Industry: Environmental Services

Time Used: More than 2 years

Review Source: Capterra


Ease-of-use

5.0

Value for money

5.0

Customer support

5.0

Functionality

5.0

September 2020

Asset Panda Rocks!

Honestly, the software program is amazing, hands down. We've had it for 3+ years and we are still learning new things it can do. However, as the company admin, my favorite thing about Asset Panda is the customer service. Everyone is always so quick to respond and is extremely helpful whether by online chat, phone, or email. I've reached out with questions and received a personalized video recorded by my agent back walking me step by step through how exactly to accomplish my goal in my account.

Pros

The ability to customize fields for different groups is amazing. No other software that we looked at allowed the level of customization that Asset Panda does. We are contractors that help with managing equipment for multiple government agencies on multiple projects, and being able to easily sort and identify assets has been lifesaving. The fact that work orders and consumables can also be captured all in the same software program makes Asset Panda a one stop shop for everything we need.

Cons

It's not the software program's fault, but we have absolutely awful cell phone service on many of our project sites, so we don't often get the chance to use the mobile app. We have just reached out about compatible bar code readers so hopefully we can still make sure of some of the mobile functions in the future.

Reasons for Choosing Asset Panda

Asset Panda was the best value for the money and we loved that it was all cloud based and extremely user friendly. The customization is phenomenal and the reporting function is better than any of the other products we looked at.

Response from Asset Panda

Replied September 2020

Hi Jayna, we appreciate your writing a review on the Asset Panda Platform. We love that you are using the configurability of the platform to match your exact business use cases. The ability to continually adapt the workflow to your business as it changes over time is the core idea around the design. Also, we have some good news for you. We are prototyping of-line mode right now on the mobile apps. I would expect to be able to work off-line in the coming months. We would love it if you would join our Bamboo Crew on Facebook and exchange ideas with other clients. Thank you for the opportunity to serve you.

June 2017

Adam from Florence City Schools

Company Size: 201-500 employees

Industry: Education Management

Time Used: Less than 2 years

Review Source: Capterra


Ease-of-use

3.0

Value for money

4.0

Customer support

3.0

Functionality

4.0

June 2017

A complete letdown

We ended up renewing with Asset Panda after they fixed all of my previously mentioned issues in the original review further below. I think it's fair to provide an assessment of our use since.

Pros

Asset Panda has all the features and price point that make it one of, if not the best, asset management tool that I've come across. We explored a few options when we were having so many difficulties and no other vendor I spoke with was able to offer me all the features that Asset Panda has at the same (or a better) price point. I am cautiously optimistic that our experience will continue to be a pleasure. An asset management tool should be something that just works and not something you have to fix problems with daily. Our data is very valuable and its integrity is of the utmost importance due to our 1:1 initiative. Active Directory sync has worked flawlessly over the past 6 months. Importing and updating of assets through their import tool is incredibly easy. Though I fully recommend using XLS sheets as I have had issues using CSV sheets. The mobile application is still hands down one of the best applications I've used on iOS. The barcode reader reads quickly and accurately. Features like group scanning, filtering, and running actions are seamless.

Response from Asset Panda

Replied June 2017

Hi Adam, we appreciate you taking the time to write a review. I checked with support and they informed me that everything is fixed and working properly. They said the account was turned off for lack of payment automatically by our system. Also, I went into the history and saw the issues we had when we initially installed AD and the most recent problem. Your account was a particularly hard one for us on the AD install. We are glad all the issues are fixed. Our support and development team are hard working honest people. Your account was highly abnormal on the AD install and it took a while to trouble shoot it. On top of that, we have to prioritize support for clients with up to date payment. The account will be open for you once we received payment.

September 2020

Brandon from Gore Nitrogen

Company Size: 51-200 employees

Industry: Oil & Energy

Time Used: More than 2 years

Review Source: Capterra


Ease-of-use

5.0

Value for money

4.0

Customer support

5.0

Functionality

5.0

September 2020

Works beautifually

It has saved us countless man hours. It also has saved tens of thousands of dollars in lost assets. The automated reports it gives us are priceless as well.

Pros

It simply works. When we need to make a change, it works just as easily. It's a well perfected product. The customer support is also awesome.

Cons

Every now and then we run across a thing we'd like to do that just isn't available yet but it's not very often. When we run into that, customer support usually fixes us up or gives us a workaround. Still, it's pretty rare we find something we don't like.

Response from Asset Panda

Replied September 2020

HI Brandon, we appreciate your writing a review on the Asset Panda platform. We love that you are adapting the system to your every changing work requirements. We have some very exciting enhancements that we think will delight you and make the experience even better. A few examples of what is coming: Updated UI, Re-architecture to provide faster performance, Advanced reservations, newly imagined versions of our mobile apps, and many more integrations. Thank you for the the opportunity to serve you over these last two years.