All Invoice Home Reviews

1-25 of 29 Reviews

Sort by

Reviews are by default sorted by Recommended to software buyers, driven by our proprietary algorithm reflecting the depth and quality of the review, recency of experience, and other factors. As a neutral reviews platform, the star rating of the review is not considered in the "Recommended" ranking, and there is currently no voting mechanism that would allow site visitors to influence the ranking.
User Profile

Paul Leroy

Verified reviewer

Construction, 1 employee

Used monthly for less than 2 years

Review Source: Capterra
This review was submitted organically. No incentive was offered

OVERALL RATING:

5

EASE OF USE

5

VALUE FOR MONEY

5

CUSTOMER SUPPORT

3

FUNCTIONALITY

3

Reviewed December 2018

Good at home service

I like the service and will continue using it. I haven't looked at the mobile version yet, but plan to do so.

PROS

Easy to use and reasonable price for the service.

CONS

There's no way to go back and make changes such as payments, down payments, credits, etc. once you save the form. The only option I can find is to set the invoice as paid. This feature could use a little tweaking.

Vendor Response

Hello Paul, Thanks so much for the review. We are so glad to hear this, we definitely aim to be an easy system and at a very reasonable price. Thank you for your suggestion, we will be certain to have a look into adding additional functions for better and easier use for our customers! And yes, please go check out the app: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.invoicehome.invoicehome&hl=en and let us know what you think :)

Replied December 2018

Troy

Consumer Services, 2-10 employees

Used daily for less than 2 years

Review Source: Capterra
This reviewer was invited by us to submit an honest review and offered a nominal incentive as a thank you.

OVERALL RATING:

4

EASE OF USE

3

VALUE FOR MONEY

4

CUSTOMER SUPPORT

3

FUNCTIONALITY

3

Reviewed August 2023

Easy invoicing and easy for nodding and send. Quotes.

Just did.

PROS

We like the fact that it's easy it's fast, it was free, we chose to pay for it on a monthly subscription because we ended up using it over 100 times and now it's our main way to send out detailed receipts, bids, quotes.

CONS

Fix the big paid stamp. Make it editable for users, make the text area bigger so we can addore stuff. The way it's set up now makes a 3page receipt. We have thought of using another tool and letting this go. Not enough editable options for us. We love it. But need it to get upgraded to present times without losing functionality.

Reason for choosing Invoice Home

Cheaper faster privacy

Reasons for switching to Invoice Home

Tired of third tier companies in our business.

Anonymous

1 employee

Review Source: Capterra

OVERALL RATING:

3

EASE OF USE

3

VALUE FOR MONEY

4

CUSTOMER SUPPORT

3

FUNCTIONALITY

4

Reviewed July 2022

It's fast

Very Good

PROS

Its convenient and helps a lot its not complicated

CONS

that I need to pay its no longer accessible if you haven't paid

Vendor Response

Hi, thank you for leaving us a review! We pride ourselves in the simplicity of our product. If you invoice $1,000 USD or less, you're more than welcome to stay on the free plan for as long as you'd like :) Happy invoicing!

Replied October 2022

Gerhard

Construction, 2-10 employees

Used daily for less than 12 months

Review Source: Capterra
This review was submitted organically. No incentive was offered

OVERALL RATING:

5

EASE OF USE

5

VALUE FOR MONEY

5

CUSTOMER SUPPORT

5

FUNCTIONALITY

5

Reviewed April 2023

Dissapointed, want to resolve asap

My second business information is completely lost from the beginning - all 130 transactions. How do I explain it to my customers? The information of the one company is on both apps. I have lost business because they cannot resolve my problem

PROS

Everything. I have two businesses running from one pc and is so easy to use

CONS

Blank section to write Terms and Conditions...too small and most important information is on page 2

Reason for choosing Invoice Home

Loved the features - it was my first choice, but if this does not get resolved very soon, I have no alternative to switch. My customers cannot wait...Come on Team! Don't disappoint me

Vendor Response

Hi Gerhard, thank you for leaving this amazing review, we greatly appreciate it! If you're experiencing issues with missing information, please write to our support team at support@invoicehome.com and they'd be happy to get this resolved ASAP.

Replied May 2023

Sean

Entertainment, 1 employee

Used daily for less than 12 months

Review Source: Capterra
This reviewer was invited by us to submit an honest review and offered a nominal incentive as a thank you.

OVERALL RATING:

5

EASE OF USE

5

VALUE FOR MONEY

5

CUSTOMER SUPPORT

5

FUNCTIONALITY

5

Reviewed August 2023

The Ultimate Invoicing App

On the whole, I truly love Invoice Home. It again allows me to customize, yet stay consistent and professional throughout each of my varied clients and business transaction.

PROS

As a solo entrepreneur and Stickertoonist, I needed a way to stay organized and yet be able to keep my invoicing and business simple.Invoice Home does this is such an easy way while allowing me to vary my invoices depending on the type of client I am billing.

CONS

One feature I believe is missing (unless I have yet to find it) is to be able to create categories for my different types of clients. And be able to see how much or whom has paid in these categories separately.

Vendor Response

Hi Sean! Thank you for taking the time to leave us a review. We truly appreciate it. At this time, we don't have a categories feature, however, I'll be sure to pass this idea onto our developers for future improvements to our product. Never hesitate to contact us if you have any questions at support@invoicehome.com.

Replied November 2023

Patrick

Facilities Services, 2-10 employees

Used daily for more than 2 years

Review Source: Capterra
This reviewer was invited by us to submit an honest review and offered a nominal incentive as a thank you.

OVERALL RATING:

5

EASE OF USE

5

VALUE FOR MONEY

4

CUSTOMER SUPPORT

4

FUNCTIONALITY

4

Reviewed August 2023

Successful billing

I searched around and have tried other invoicing programs but have stuck with this one because it works for me.

PROS

I have used this product for over 2 years, it has been a blessing, the ease of creating invoices on the fly and not having to deal with paper invoicing has helped me grow my business rapidly.

CONS

The only thing negative that I have found about this software is that it should be able to accept customer signatures.

User Profile

Alvin

Verified reviewer

Leisure, Travel & Tourism, 2-10 employees

Used daily for more than 2 years

Review Source: Capterra
This review was submitted organically. No incentive was offered

OVERALL RATING:

4

EASE OF USE

5

VALUE FOR MONEY

5

CUSTOMER SUPPORT

4

FUNCTIONALITY

5

Reviewed May 2021

A big help

I'm greatly satisfied. Thanks for this product

PROS

Invoice home solved problem on invoicing. This software and app is a great help to me, they're templates are professional looking and easy to understand. Easy to manage, easy to use and they also have cloud storage to keep all your transactions.

CONS

So far what I'm looking forward to this app is to have api system which can be use to E-commerce shop and websites.

Regan

Consumer Services, 2-10 employees

Used daily for less than 2 years

Review Source: Capterra
This review was submitted organically. No incentive was offered

OVERALL RATING:

5

EASE OF USE

5

FUNCTIONALITY

2

Reviewed September 2023

Was a 5 star but...

PROS

Easy to use, acceptable interfaces professional looking receipts. A .

CONS

few options like making multiple receipts paid at once instead of per would have been great... Was going to 5 star rate it but this morning it shut down and I can't access anything! I need to invoice a client asap. I pay for this service. Very disappointed

Miciah

Construction, 2-10 employees

Used daily for less than 2 years

Review Source: Capterra
This reviewer was invited by us to submit an honest review and offered a nominal incentive as a thank you.

OVERALL RATING:

5

EASE OF USE

5

VALUE FOR MONEY

5

CUSTOMER SUPPORT

5

FUNCTIONALITY

5

Reviewed August 2023

Review

Great

PROS

Proposals and invoices are what I use most

CONS

Ease of use is my favorite part. I have no least

Vendor Response

Hi Miciah, thank you for leaving us this review! We're so happy to hear that you find our services simple and easy to use, this is always our aim! Have a great day :)

Replied November 2023

Erick

Entertainment, 1 employee

Used weekly for more than 2 years

Review Source: Capterra
This reviewer was invited by us to submit an honest review and offered a nominal incentive as a thank you.

OVERALL RATING:

5

EASE OF USE

5

VALUE FOR MONEY

5

FUNCTIONALITY

5

Reviewed August 2023

It couldn't be more easy-to-use.

I have been using this for more than 3 years and I intend to use this for years to come!.

PROS

This software allows me to send my clients quotes and bills in a timely manner and is so easy-to-use and my clients understand it!. I love this software and I have been using this for more than 3 years and I intend to use this for years to come!.

CONS

I haven't had a problem yet. So far it has been very useful for me.

Reason for choosing Invoice Home

Ease of use

Jeremy

Construction, 2-10 employees

Used daily for less than 2 years

Review Source: Capterra
This reviewer was invited by us to submit an honest review and offered a nominal incentive as a thank you.

OVERALL RATING:

4

EASE OF USE

5

VALUE FOR MONEY

4

CUSTOMER SUPPORT

4

FUNCTIONALITY

3

Reviewed August 2023

I my personal invoice home honest review

I am able to keep better and more detailed records of my clients cover what I’ve done for the as well as any vets amount of warranty information for products I have installed in their home so that way when something happens to that item I don’t have to ask the client for 80 information I already have it in my records. This always impresses the clients that I am that detailed and able to store that much information about them on my person and not have to call my office or go back to the office to look through some filing cabinet for my computer. I can do it on site in front of them. Which has amazed my clades every single time and another reason why I don’t have one time because they are always repeat clients who have been referred, I do not advertise my business is 1000% word of mouth.

PROS

The ability to customize and breakdown the scope of work and send it to a client while they’re standing in front of the is what I like the most. It is extremely easy to use, although I wish there was an easier way to formulate a new invoice and choose the customer and the customers information to go all the billing area. Is it heavy to go searching through the documents to create one with their information on it, and not have to create a new invoice and type it all in my hand. It was so easy to integrated into my business day-to-day activities that it only be faster honestly so I’m extremely satisfied..

CONS

Again, I’d love to speak to customer service or a technician that could possibly explain in a faster way to because I may not be using the app the proper way, however creating a do it voice, and having existing clients information populate on the billing area I feel could be Expedited or an easier way to do so without going back into the Documents records area to find that client and start a new document, as a lot of my clients are real estate agents and things of that nature so there are numerous different clade information underneath their name it’s not always the same But all of my prior bills have that info, so I wish there was some type of search key or easier way to generate invoice with existing plate information already populated.

Reason for choosing Invoice Home

The little Wesley costs combined with how much bang for my buck I received

Myron

Verified reviewer

Automotive, 1 employee

Used daily for more than 2 years

Review Source: Capterra
This review was submitted organically. No incentive was offered

OVERALL RATING:

4

EASE OF USE

5

VALUE FOR MONEY

5

FUNCTIONALITY

4

Reviewed March 2019

Love it

I would recommend invoicehome to any one with a small buisness who wants to have something look a little more professional than your basic hand written invoice.

PROS

It's so easy to use, i use it as a database also to look up past vehicles. I do mobile repairs for fleet companies that deliver for amazon, and all the vehicles are the same make a model, so i use VIN numbers in the invoices, and its very easy to search when i need to know what has and hasn't been done on a particular vehicle.

CONS

I email each invoice when i am done, and at the end of the month send them a list of open invoices. I usually end up having to send a screen shot from my phone. I wish there was a "statement" section where i could email something more professional looking. I'm on the road alot and use the mobile site, I don't use excel or have PDF options on my phone.

Vendor Response

Thank you Myron! That is so nice of you to write such a detailed review of Invoice Home. We are so glad to hear that you have found us useful and we hear you about the statement; we are working on that for future updates :)

Replied April 2019

Anna

Verified reviewer

Hospitality, 2-10 employees

Used weekly for more than 2 years

Review Source: Capterra
This reviewer was invited by us to submit an honest review and offered a nominal incentive as a thank you.

OVERALL RATING:

5

EASE OF USE

5

VALUE FOR MONEY

5

CUSTOMER SUPPORT

5

FUNCTIONALITY

5

Reviewed October 2018

Qick, easy templates at your fingertips

I use this for my boss to send invoices to tenants or other companies. It helps him get paid and also leaves a paper copy of the bill for each party's bookkeeping.

PROS

I like that it saves all your invoices in one place. I like that there is a category for paid and one for unpaid. It helps keep track and keep them separated. I like that they are simple, just plug in your information and click print. I like that you can use Clip Art relevant to your workplace, company, or business. I like that it is very easy to use.

CONS

The only flaw I have seen is that you cannot alter little things that you want a little different. I would like the part with the date to be able to write date and a line to leave it blank to fill in later. It won't do that. You either have to type the date in when you print it, or leave it blank.

Vendor Response

Hello Anna, Thank you so much for your detailed explanation of what you like and what we can improve on. We truly need and want this feedback so that we can help improve the lives of our customers. We hope to continue to live up to your expectations. Happy invoicing!

Replied November 2018

Patrick

Verified reviewer

Consumer Services, 1 employee

Used daily for less than 12 months

Review Source: GetApp
This review was submitted organically. No incentive was offered

OVERALL RATING:

5

EASE OF USE

5

VALUE FOR MONEY

5

CUSTOMER SUPPORT

4

FUNCTIONALITY

4

Reviewed February 2023

Bon produit pour auto-entrepreneur

Invoice Home me donne un aperçu rapide de mes factures envoyées. Je dispose d'un tableau de bord de mes résultats et une visualisation instantanée de ma balance des paiements. Ce programme me simplifie grandement la vie mais il manque un interface pour mon comptable et le dépôt de factures d'entrées. Ceci-dit, vu le faible coût, je suis extrêmement satisfait.

PROS

Facilité dérisoire de déploiement, possibilité de personnalisation des modèles de documents proposés

CONS

Pas d'interactivité organisée avec mon bureau comptable

Reason for choosing Invoice Home

Je n'ai pas encore choisi : Invoice Home est toujours en test. Je me déciderai après une année d'utilisation et évaluation avec mon comptable.

Vendor Response

Hi Patrick! Thank you for taking the time to leave us a review, we really appreciate it! Our system does not integrate with other platforms such as your accounting office but we welcome your suggestion for future improvements. Happy Invoicing!

Replied April 2023

Erica

Food & Beverages, 2-10 employees

Used monthly for less than 2 years

Review Source: Capterra
This review was submitted organically. No incentive was offered

OVERALL RATING:

5

EASE OF USE

5

VALUE FOR MONEY

3

CUSTOMER SUPPORT

5

FUNCTIONALITY

5

Reviewed May 2023

Great tool to start creating Invoices

It is great to create personalized invoices for a small business. To be able to create invoices in various languages and in currencies is a huge plus!

PROS

We really liked the ability to create invoices in various diferent currencies, something that we have to do for our business on a regular basis. It is easy to copy, customize and personalize the invoices

CONS

It is great for small business that has a small amount of invoices per month. A soon as you go over the limit of sales for the month, then you have to pay a small rate. However, since we have to create so many invoices per month we looked for a cheaper option for our day to day invoice creation. But we continue to use Invoice home for some invoices that have to be created in diferent languages or currencies.

Vendor Response

Hi Erica! Thank you for taking the time to leave us a review, we appreciate it! We're happy to hear you enjoy our services, especially our various languages and currencies. Never hesitate to contact us if you have any questions at support@invoicehome.com. Have a great day!

Replied May 2023

Chandler

Verified reviewer

11-50 employees

Used weekly for less than 2 years

Review Source: Capterra
This reviewer was invited by us to submit an honest review and offered a nominal incentive as a thank you.

OVERALL RATING:

4

EASE OF USE

5

VALUE FOR MONEY

5

CUSTOMER SUPPORT

4

FUNCTIONALITY

3

Reviewed December 2017

By far the easiest invoice software I have found out there. Gets the job done quickly.

It lets me keep track of the invoices I have sent out to clients as well as show me how much money is being sent, and or any issues that I might have with clients not paying.

PROS

It is so simple to use. Color-coded invoices easily show what has been paid, what you are waiting for and how much you are owed. Could not ask for an easier platform.

CONS

It is set up a little like a social media feed, where all your information is on one long page. It can get a little hard to keep track of what is going on unless you use some filters on what you are looking at. It also does not tie into any tax software which could limit usability.

Vendor Response

Thank you so much for the wonderful review. We truly appreciate you taking the time to do this. And we're glad to hear that our simple design has worked so well for you. Don't forget to find us at support@invoicehome.com for any questions or concerns. Thanks as always for being with us.

Replied March 2018

Siobahn

Used weekly for more than 2 years

Review Source: Capterra
This review was submitted organically. No incentive was offered

OVERALL RATING:

5

EASE OF USE

5

VALUE FOR MONEY

5

CUSTOMER SUPPORT

5

FUNCTIONALITY

4

Reviewed March 2018

Super easy to use

PROS

While it is pretty basic it gets the job done for quick and professional looking invoices. Add your logo, mark paid or unpaid, create items that you use the most for efficient billing.

CONS

There isn't really and cons to it, if you need to make an invoice and track it you can do that with this website/software.

Vendor Response

Thanks so much Siobahn, we appreciate you reaching out to leave this for us. And we're so glad that our design and system have worked so well for you. Don't forget to find us at support@invoicehome.com if you ever have any questions or concerns. Take care :)

Replied March 2018

Felecia

Hospital & Health Care, 1 employee

Used weekly for more than 2 years

Review Source: Capterra
This reviewer was invited by us to submit an honest review and offered a nominal incentive as a thank you.

OVERALL RATING:

5

EASE OF USE

5

VALUE FOR MONEY

5

CUSTOMER SUPPORT