SRM Software

RATING:

3.5

(2)
Overview

About SRM Software

Customer Service Delivery Platform's (CSDP) SRM is a hybrid customer relationship management (CRM) solution that helps businesses to automate their customer service and service delivery routines. It provides businesses, professional services for inventory control, knowledge management, field services, time tracking and more. SRM provides users visibility into company contracts, warranties and entitlement management. With these tools, custom client agreements can be implemented and organized, providing the specific management tools for each organization. Additionally, SRM offers businesses tools necessary to respond to customer feedback and then manage service offerings based upon that feedback. This helps organizations to address customer concerns and ensures ...

SRM Software Pricing

licensing fees are available by module

Starting price: 

$40,000.00 per month

Free trial: 

Not Available

Free version: 

Not Available

Open call screen

SRM Software Reviews

Overall Rating

3.5

Ratings Breakdown

Secondary Ratings

Ease-of-use

3.5

Customer Support

3.5

Value for money

4

Functionality

4.5

Most Helpful Reviews for SRM Software

2 Reviews

User Profile

Shatabdi

Verified reviewer

Used weekly for less than 2 years

Review Source: Capterra
This reviewer was invited by us to submit an honest review and offered a nominal incentive as a thank you.

OVERALL RATING:

3

EASE OF USE

3

VALUE FOR MONEY

3

CUSTOMER SUPPORT

3

FUNCTIONALITY

4

Reviewed June 2018

The tool is user friendly but mapping on the VPNs is a challenge.

Best benifit is the availability of all the past data in a single platform. Believe me it really helps.

PROS

UI is good and data is readily available. The tool is user friendly and historical data can be used with ease.

CONS

Login issues and bugs are a concern. Sometimes even when you are logged in the application takes a lot of time to load pages.

User Profile

francesca

Verified reviewer

Insurance, 1,001-5,000 employees

Used daily for more than 2 years

Review Source: Capterra
This review was submitted organically. No incentive was offered

OVERALL RATING:

4

EASE OF USE

4

VALUE FOR MONEY

5

CUSTOMER SUPPORT

4

FUNCTIONALITY

5

Reviewed August 2022

Software per gestire richieste in modo ordinato e organizzato

Con SRM ogni richiesta in ingresso (nel nostro caso richieste che arrivano via email/fax) viene trasformata in ticket, con assegnazione automatica di una numerazione. Ogni ticket viene gestito sempre all'interno della piattaforma SRM senza cambiare interfaccia. Ne deriva che la gestione delle richieste via SRM è ordinata ed organizzata, dal momento che tutte le persone abilitate all'interno dell'organizzazione possono riprendere in mano una pratica gestita anche nel passato con possibilità di ricostruire la storicità grazie alla lettura della corrispondenza avvenuta in precedenza e consultando gli allegati presenti a ciascun ticket. I richiedenti hanno la possibilità di visualizzare in tempo reale lo stato in cui si trova la pratica, come una sorta di tracking. L'esperienza complessiva è molto positiva, dal momento che con SRM tutta la gestione dell'assistenza (sia customer care esterno, che assistenza interna all'organizzazione) avviene in modo organizzato e ordinato: non ci sono pratiche che vengono dimenticate, ogni pratica viene gestita esclusivamente dalla persona assegnataria evitando sovrapposizioni, chi prende in carico la pratica in un momento successivo ha evidenza delle lavorazioni che la pratica ha avuto fino a quel momento compresi gli eventuali interventi realizzati dagli operatori che l'hanno presa in carico in precedenza.

PROS

Ogni richiesta viene gestita attraverso la creazione di un ticket, per cui anche a distanza di tempo è facile risalire ad ogni richiesta. Allo stesso tempo è facile monitorare la quantità di pratiche gestite, il tempo necessario per la gestione di ogni pratica. Ogni ticket (pratica) viene catalogato con ora di arrivo, identificazione della persona che l'ha preso in carico e in ogni momento è possibile consultare gli allegati presenti anche se molto vecchi.

CONS

Gli allegati a ciascuna pratica/ticket devono essere aperti uno ad uno con la funzione di open del pdf. In sostanza manca un'anteprima/preview dei documenti allegati. Per i documenti con formato diverso da pdf (come html o txt) ogni volta è necessario salvare gli allegati su pc fisico e solo successivamente si può procedere a consultazione.