---
title: "SmartMoving Reviews, Pros and Cons - 2026 Software Advice"
description: "Reviews of SmartMoving. Learn how real users rate this software's ease-of-use, functionality, overall quality and customer support. Talk to our advisors to see if SmartMoving is a good fit for you!"
source_url: "https://www.softwareadvice.com/fleet-management/smartmoving-profile/reviews/"
page_type: "reviews"
language: "en"
---

1 million+ businesses helped. Get advice

Get Free Advice

[Home](https://www.softwareadvice.com/)

/

[Moving Software](https://www.softwareadvice.com/fleet-management/moving-company-comparison/)

/

[SmartMoving](https://www.softwareadvice.com/fleet-management/smartmoving-profile/)

/

SmartMoving Reviews

Software Advice offers objective insights based on verified user reviews and independent product and market research. When our advisors match you to a software provider, we may earn a referral fee.

[Overview](https://www.softwareadvice.com/fleet-management/smartmoving-profile/)

Reviews

[Alternatives](https://www.softwareadvice.com/fleet-management/smartmoving-profile/alternatives/)

# SmartMoving User Reviews

## Reviews summary

- Overall rating: 4.9/5
- Total reviews: 143

### Secondary ratings

- Ease of use: 4.9/5
- Customer support: 4.8/5
- Value for money: 4.8/5
- Functionality: 4.7/5

### Rating distribution

- 5 stars: 132 reviews (92%)
- 4 stars: 10 reviews (7%)
- 3 stars: 1 reviews (1%)
- 2 stars: 0 reviews (0%)
- 1 star: 0 reviews (0%)

### Most mentioned pros

- This CRM is incredibly useful to the crew on moves and assists the office with keeping up to date with everything going on behind the scenes.
- Any time we have a suggestion, we submit it and shortly after we have the changes applied, making it even more user friendly.
- Love it, customer service is pretty responsive, the product its self feels well ahead of the industry standard, and very rarely do we have any techincal difficulties.

### Most mentioned cons

- Using the application from my phone, sometimes allows for mistakes when i accidentally touch a job on the schedule
- I have chatted with customer support and asked about "Dark Mode" Looking at a screen for 8hrs a day can be strenuous.
- Some of the many options make the application sort of convoluted.

## SmartMoving customer reviews

Showing reviews 1-25 of 143 (page 1).

### Innovative Software with Great Customer Service

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Robbie S.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Transportation/ Trucking/ Railroad
- Company size: 11-50 employees
- Product usage: Used daily for more than 2 years
- Reviewed: September 2024
- Review source details: This reviewer was invited by the software vendor to submit an honest review.

My experience has been great since the very beginning with SmartMoving, almost 3 years ago. They have a great team in place; very accommodating to our needs and have continued to customize their platform to make it more user friendly.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Value for money: 5/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 5/5

#### Pros

Great software that is very customizable and tailored to the moving industry. Continuous improvements are being made to improve efficiency and add new features.

#### Cons

Wish the system was a bit more mobile friendly when it comes to running bills and updating dispatch.

#### Reasons for choosing SmartMoving

We believed SmartMoving would be a better partner and positioned for long-term success.

---

### Great way to organize your entire moving company!

- Overall rating: 4/5
- Reviewer: Jason T.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Transportation/ Trucking/ Railroad
- Company size: 2-10 employees
- Product usage: Used daily for less than 2 years
- Reviewed: March 2025
- Review source details: This reviewer was invited by the software vendor to submit an honest review.

Overall, my experience with SmartMoving has been very positive. We all can nitpick features that will forever be on our wish list, but I think you all got a pretty good handle on the big stuff: Sales, storage, flexible tariff options, and Dispatch too, although I think it can still be improved upon

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Value for money: 4/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 4/5

#### Pros

Ease of use, I’m not very tech savvy, but the interface is pretty user-friendly in my opinion. Also, I really like the responsiveness of the support team. storage module is well thought out, although taxing “warehouse handling” when “prepaid storage” is selected on the estimate is rather baffling to me. The ability to create multiple tariffs is super cool too

#### Cons

Customer service module could be built out a little more (vendor information, direct customer interaction like in the sales module). Ability to add freestanding notes on the Dispatch calendar would be helpful. The customer profiles could use some work. Perhaps a feature to flag. The customer as a problem customer directly in their profile instead of job dependent. Also locking their names so that if a client changes the main contact person, it only affects that one active opportunity in any other opportunity after that. Currently it changes the name on all jobs throughout that client’s history.

#### Reasons for choosing SmartMoving

At the time the pricing was the most competitive in combination of available features

#### Reasons for switching to SmartMoving

Housecall pro was not optimized for household goods moving.

#### Vendor response

Jason, we appreciate your detailed feedback! It’s great to hear SmartMoving has been a positive experience overall. We’re always refining features like Dispatch, customer profiles, and service tools—your insights help guide our improvements!

Replied April 2025

---

### Its a good review

- Overall rating: 3/5
- Reviewer: Claudia E.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Military
- Company size: 11-50 employees
- Product usage: Used daily for less than 12 months
- Reviewed: September 2024
- Review source details: This reviewer was invited by the software vendor to submit an honest review.

I like smart Moving its a easy to understand software. And if you have any questions you can always set up a metting with [sensitive content hidden] .

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 4/5
- Value for money: 4/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 4/5

#### Pros

That it saves information as soon as you input into internal notes

#### Cons

I dont really like when the app is slow beacuse if takes for ever to load .

#### Reasons for switching to SmartMoving

Company [sensitive content hidden] wanted to try smart moving

#### Vendor response

Hi Claudia, thank you for your review. We're glad to hear that you find SmartMoving easy to use. We also love that you feel comfortable reaching out to our team whenever you have questions—our customer success team is always here to support you. We apologize for the occasional slow loading times and are continually working to enhance performance.

Replied September 2024

---

### MoveBright Moving & Storage

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Ethan S.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Transportation/ Trucking/ Railroad
- Company size: 11-50 employees
- Product usage: Used daily for more than 2 years
- Reviewed: March 2025
- Review source details: This reviewer was invited by the software vendor to submit an honest review.

Love it, customer service is pretty responsive, the product its self feels well ahead of the industry standard, and very rarely do we have any techincal difficulties.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Value for money: 5/5
- Customer support: 4/5
- Functionality: 4/5

#### Pros

We love the how user freindly it feels. When I was first looking at CRM's I kept mentioning that SmartMoving is the "Apple" of the moving industry. Very clean and easy to understand for both businesses and customers. Also, for me personally the inventory is very easy to use for on-site estimates which is a mjaor plus!

#### Cons

Lack of felxiblity/consitency on data reports. Some reports are able to filter certain factors while others don't allow you to. They're constantly updating tis though.

#### Reasons for choosing SmartMoving

SmartMoving felt like apple where as Movegistics felt like android.

#### Reasons for switching to SmartMoving

Needed something more tailored to our industry.

#### Vendor response

Ethan, we love hearing that SmartMoving feels like the "Apple" of the moving industry! We’re glad the user-friendly design and inventory tools are making a difference. As you mentioned, we’re working on new ways to improve reporting for our movers and are excited to release these new features very soon!

Replied March 2025

---

### Overall Excellent Product for Moving Companies

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Tammy M.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Transportation/ Trucking/ Railroad
- Company size: 11-50 employees
- Product usage: Used daily for more than 2 years
- Reviewed: March 2025
- Review source details: This reviewer was invited by the software vendor to submit an honest review.

We have been using SmartMoving for almost five years now. From day one, we have enjoyed the use of relevant software that makes it easier to run every area of our business with greater ease and consistent upgrades to make it better. The team is supportive and professional and always there to help with whatever we may need. Overall, I highly recommend the product and the team supporting us as clients.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Value for money: 5/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 5/5

#### Pros

SmartMoving is moving software designed by people who truly understand the industry and they are constantly working on upgrades from real users.

#### Cons

I don't really have any complaints at the moment. The team is continuously working on fixes and upgrades and over time they have offered more than we could have even dreamed of or asked for.

#### Reasons for switching to SmartMoving

The product did not work well for our company and the support was not good at all.

#### Vendor response

Tammy, we truly appreciate your long-term support! It’s great to know SmartMoving has helped streamline your business with consistent upgrades. We’re always here to help and are grateful for your recommendation!

Replied April 2025

---

### Customer First and Good Growth

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Lauren R.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Transportation/ Trucking/ Railroad
- Company size: 11-50 employees
- Product usage: Used daily for more than 2 years
- Reviewed: April 2025
- Review source details: This reviewer was invited by the software vendor to submit an honest review.

SmartMoving has been a game changer with our growing moving company in keeping all of our daily operations and billing in line. We are now an agent for a van line and I am hoping to see some growth with integrations there.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Value for money: 5/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 5/5

#### Pros

SmartMoving is ever improving and listens to their customers wants and needs.

#### Cons

I wish there was more on the accounting side so it is all in one and there is not a need to integrate with other systems.

#### Reasons for choosing SmartMoving

More cost effective at the time and we did not necessarily need an in depth product like MoversSuite. Now I would say SmartMoving is very comparitive to MoversSuite as the years have gone by.

#### Vendor response

Thanks for your review, Lauren! It’s great to hear SmartMoving has been a game changer for your business. We appreciate your feedback on accounting and integrations and will keep working to expand our features!

Replied April 2025

---

### Smart Moving is user-friendly for a small business

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Blake B.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Real Estate
- Company size: 11-50 employees
- Product usage: Used daily for more than 2 years
- Reviewed: March 2025
- Review source details: This reviewer was invited by the software vendor to submit an honest review.

Overall, we’ve had a great experience with Smart Moving and all of the employees.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Value for money: 5/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 5/5

#### Pros

Smart Moving is so easy for my small business to use and everybody is on the same page whenever we use it.

#### Cons

Some of the reporting is getting better there are not very many things that I could say do not sit for our business.

#### Reasons for switching to SmartMoving

This is moving specific and helps us communicate more clearly.

#### Vendor response

Blake, we appreciate your feedback! It’s great to hear SmartMoving makes running your business easier. We’re continuously enhancing reporting, so keep an eye out for improvements. Thanks for being part of the SmartMoving family!

Replied March 2025

---

### smartmoving

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: jeff m.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Consumer Services
- Company size: 11-50 employees
- Product usage: Used daily for more than 2 years
- Reviewed: March 2025
- Review source details: This reviewer was invited by the software vendor to submit an honest review.

So far, my experience with smart moving has been positive, never any glitches, and it's always running smoothly.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Value for money: 5/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 5/5

#### Pros

Ease of use, the learning center shows you everything you need to know.

#### Cons

so far, I haven't really come up with a con so far.

#### Reasons for switching to SmartMoving

Better overall performance with smart moving application

#### Vendor response

Thanks, Jeff! We’re glad you’re enjoying the ease of use and our SmartMoving Academy. It’s great to hear SmartMoving is running smoothly for you—let us know if you ever need anything!

Replied March 2025

---

### Smartmoving / MoveMint

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Chris L.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Furniture
- Company size: 11-50 employees
- Product usage: Used daily for more than 2 years
- Reviewed: March 2025
- Review source details: This review was submitted organically. No incentive was offered

This software has been a reliable workhorse for our company since switching after nearly 2 years with Moverbase. We’ve seen our sales go from 125k to 650k since switching to SM. The volume we are doing now would not be possible with our old software.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Value for money: 5/5
- Customer support: 4/5
- Functionality: 4/5

#### Pros

-estimates -customer comms -liveswitch integration -crew app

#### Cons

-accounting features -half baked P&L per job features -valuation options presentation -customer portal customization limitations

#### Reasons for switching to SmartMoving

Volume, operational efficiency. Needed to scale up with few resources.

#### Vendor response

Chris, thanks for your feedback! It’s amazing to hear how SmartMoving has helped you scale from $125K to $650K.

Replied March 2025

---

### Great CRM Program

- Overall rating: 4/5
- Reviewer: Samantha P.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Consumer Services
- Company size: 11-50 employees
- Product usage: Used daily for more than 2 years
- Reviewed: March 2025
- Review source details: This reviewer was invited by the software vendor to submit an honest review.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Value for money: 5/5
- Customer support: 4/5
- Functionality: 4/5

#### Pros

Easy to learn to use the system, I do like being able to see when people read their estimates that we send via email, and the streamline of note taking

#### Cons

I wish there was more of an ability to change the estimate portal and make it more customized to what the customer sees.

#### Reasons for switching to SmartMoving

Needed a CRM program with a storage portion, and able to collect payments

#### Vendor response

We appreciate your review, Samantha! It’s great to hear that SmartMoving helps streamline your process. We’ll pass along your request for more estimate portal customization.

Replied March 2025

---

### Highly Recommend

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: SARAH B.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Transportation/ Trucking/ Railroad
- Company size: 11-50 employees
- Product usage: Used daily for more than 2 years
- Reviewed: September 2024
- Review source details: This reviewer was invited by the software vendor to submit an honest review.

It's the source of truth for our business. We manage scheduling, dispatch, basic payroll functions, storage, reporting, and sales data. As long as you use the features available, it will help keep your moving business truckin' along.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Value for money: 4/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 4/5

#### Pros

- Easy to use - Training videos are short and sweet - They listen to user feedback - Quick to respond on Chat (and it's a real person, not AI)

#### Cons

Some of the reports can give conflicting information at times so it's important to make sure you are using the correct report for what you are looking for.

#### Reasons for switching to SmartMoving

MoverWork isn't listed. Didn't adapt quickly enough as technology improved

#### Vendor response

Hi Sarah, thank you for your thoughtful review and recommendation! We're glad to hear you find SmartMoving easy to use and appreciate our responsive support team. Your feedback on reports is valuable, and we'll work on improving clarity to ensure you have the right information at your fingertips. We're thrilled to be your "source of truth" and help keep your business moving forward. If there's anything else we can do to support you, please let us know!

Replied September 2024

---

### The best moving and storage software for moving companies of any size

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Filipp N.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Transportation/ Trucking/ Railroad
- Company size: 2-10 employees
- Product usage: Used daily for more than 2 years
- Reviewed: June 2024
- Review source details: This reviewer was invited by the software vendor to submit an honest review.

Overall, my experience with SmartMoving has been outstanding. The software has transformed the way we run our moving business. It has improved our efficiency, enhanced our customer service, and provided us with valuable insights into our operations. The customer support team has been exceptional, always ready to assist and quick to resolve any issues. The CRM’s features like automated crew confirmations, advanced reporting, and customizable user roles have given us complete control over our business processes. The storage management tools, including automated recurring billing and real-time storage reports, have streamlined our storage operations. We’ve also noticed a significant improvement in our lead conversion rates and customer satisfaction, thanks to the efficient lead tracking and follow-up systems provided by SmartMoving. Overall, the software has enabled us to focus more on growing our business rather than managing day-to-day tasks.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Value for money: 5/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 5/5

#### Pros

I really liked SmartMoving because it's easy to use and has comprehensive features. Its user-friendly interface made it simple for our team to get started. The drag-and-drop scheduling, accurate estimates, and real-time job tracking have significantly streamlined our operations. Integration with QuickBooks and other tools has made our accounting processes seamless and efficient. The automated billing system, customizable digital forms, and state-compliant documents ensure that we stay organized and legally compliant. The CRM also provides real-time notifications and lead tracking, greatly improving our customer relationship management. The ability to take inventory on-site using a tablet has made our estimation process much more efficient and accurate.

#### Cons

The initial setup of the CRM took some time, which was a bit daunting. Configuring everything to match our specific needs and workflows required considerable effort. However, once everything was set up, the system worked flawlessly and saved us a lot of time in the long run.

#### Reasons for switching to SmartMoving

We made the switch from Elromco Moving software and MoveitPro moving software because SmartMoving offered a more robust and user-friendly solution. The features it provided, such as customizable templates, real-time job progress tracking, and automated billing, were far superior. The transition to SmartMoving was smooth, and it has proven to be a great decision for our business. The ability to integrate with various tools and customize the platform to fit our specific needs has made a significant difference. The overall efficiency and productivity improvements we’ve experienced since switching have validated our choice, making SmartMoving an indispensable part of our operations.

#### Vendor response

Thank you for sharing your positive review and for choosing SmartMoving as your moving and storage software solution! We're delighted to hear that you have taken advantage of all the great features we offer and have seen an improvement in your efficiency and productivity! It's wonderful to know that we're helping you focus on growing your business, and we're honored to be the tool that supports your success! :)

Replied June 2024

---

### SmartMoving Rocks!

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Michael B.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Package/ Freight Delivery
- Company size: 11-50 employees
- Product usage: Used daily for more than 2 years
- Reviewed: September 2024
- Review source details: This reviewer was invited by the software vendor to submit an honest review.

It's been a breeze to use. What used to take our sales team hours to do now takes only a few minutes.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Value for money: 5/5
- Customer support: 4/5
- Functionality: 5/5

#### Pros

It's a one-stop-shop for streamlining operational and sales workflow efficiencies. It's also great that we can provide feedback on updates or features we would like to see.

#### Cons

I wish it was more customizable in some ways.

#### Reasons for choosing SmartMoving

Best cost for the features and more intuitive user interface.

#### Reasons for switching to SmartMoving

To streamline work flows and improve efficiency.

#### Vendor response

Hi Michel, thank you for the awesome review! We’re glad to hear that SmartMoving has streamlined your operations and improved efficiency. It’s great to know that our platform’s user interface and cost have met your needs better than alternatives. Thank you for your feedback on customization. If you have specific requests, please share them with your customer success manager so we can work on making improvements to the platform. Thanks for being a valued user!

Replied September 2024

---

### My Smart Moving Experience Over The Years

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Minh N.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Logistics and Supply Chain
- Company size: 51-200 employees
- Product usage: Used daily for more than 2 years
- Reviewed: February 2024
- Review source details: This review was submitted organically. No incentive was offered

Good product for any size moving company to use and is scalable.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Value for money: 4/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 5/5

#### Pros

The platform is always being improved by the team.

#### Cons

The help desk team knows less than I do about their own platform, so it makes it difficult to get help.

#### Reasons for choosing SmartMoving

SmartMoving is tailor for the moving industry and only the moving industry.

#### Reasons for switching to SmartMoving

It was too costly to manage and maintain it.

#### Vendor response

Hi Minh, thank you for your positive review! We are glad that you are able to benefit from the improvements that our team is making to the platform. If you are still having trouble getting the support you need, please feel free to reach out to your customer success manager who would be more than happy to assist you!

Replied June 2024

---

### I recommend Smartmoving to any moving company

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Jon F.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Logistics and Supply Chain
- Company size: 11-50 employees
- Product usage: Used daily for more than 2 years
- Reviewed: September 2024
- Review source details: This reviewer was invited by the software vendor to submit an honest review.

They have a great product and great support

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Value for money: 5/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 5/5

#### Pros

Complete software, including storage, long distance, everything

#### Cons

could be a little more friendly on phone but servicable

#### Reasons for choosing SmartMoving

Easier to use, looks better from the clients prospective

#### Reasons for switching to SmartMoving

Needed something more robust to include storage

#### Vendor response

Hi Jon, thanks for the great review! We're glad to hear that you find SmartMoving to be a comprehensive solution for your moving company, covering everything from storage to long-distance moves. We also appreciate your feedback on the mobile experience and are continuously working to make our platform even more user-friendly across all devices!

Replied September 2024

---

### In-house Sales

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Esmeralda R.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Furniture
- Company size: 11-50 employees
- Product usage: Used daily for less than 12 months
- Reviewed: September 2024
- Review source details: This reviewer was invited by the software vendor to submit an honest review.

I like how its so easy to learn how to use. All the videos posted to make sure you have something to go based of.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Value for money: 5/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 5/5

#### Pros

How user-friendly it is makes it easy to learn how to use it without having to invest much time learning the different tabs it has.

#### Cons

To be honest, so far there is not a thing that I don't like. It might need some updates regarding certain tabs but overall it is an amazing software to use for sales in the moving industry.

#### Reasons for switching to SmartMoving

Didn't have what we wanted for sales. We needed more functions with real numbers.

#### Vendor response

Hi Esmeralda, thank you for your review! We're delighted to hear that SmartMoving's user-friendly design and helpful videos have made it easy for you to learn and use the software. We’re glad you're finding it amazing for sales in the moving industry. Thanks for your positive feedback!

Replied September 2024

---

### Highly Recommend Smart Moving

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Ashley W.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Transportation/ Trucking/ Railroad
- Company size: 11-50 employees
- Product usage: Used daily for less than 6 months
- Reviewed: September 2024
- Review source details: This reviewer was invited by the software vendor to submit an honest review.

We have had loved being able to communicate with the crews job details straight from the estimators notes.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Value for money: 5/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 5/5

#### Pros

Much more efficient than previous CRM's

#### Cons

Storage is difficult to lean but we are getting it down now

#### Reasons for choosing SmartMoving

It fit our needs better and seemed to be easier to navigate

#### Reasons for switching to SmartMoving

It was a complicated platform and not as easy to navigate plus it was always lagging and not updating quickly

#### Vendor response

Hi Ashley, thank you for your great review! We're glad to hear that SmartMoving has been more efficient for you compared to previous CRMs and that you're enjoying the ability to communicate job details easily. Thanks for choosing SmartMoving!

Replied September 2024

---

### erics review

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: eric l.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Package/ Freight Delivery
- Company size: 51-200 employees
- Product usage: Used daily for less than 6 months
- Reviewed: December 2024
- Review source details: This reviewer was invited by the software vendor to submit an honest review.

overall really great just those small things mentioned before

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Value for money: 4/5
- Customer support: 4/5
- Functionality: 4/5

#### Pros

very intuitive and easy to follow. needs a dark mode but outside of that, I like it and enjoy using it

#### Cons

1. bugs as far as sending docs such as the move set up form, lots of customers cant access it. 2. the order of items inside the inventory, for example, if you type in "hd" to place a tv into the inventory, you have to click on the size of the tv but when you see the options it's in random order instead of simply "30 inch and under,30-39inch,40-49 inch etc" instead it's just all over the place, so

#### Vendor response

Hi Eric, thank you for your review! We're thrilled to hear you find the platform intuitive and easy to use. We appreciate your feedback on the setup form and inventory feature—your Customer Success Manager would be happy to assist and explore solutions with you.

Replied January 2025

---

### SmartMOving review

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Ruben C.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Logistics and Supply Chain
- Company size: 2-10 employees
- Product usage: Used daily for more than 2 years
- Reviewed: December 2024
- Review source details: This reviewer was invited by the software vendor to submit an honest review.

We have been with them for several years now and it never let me down. I tried other CRMs but they all look outdated compared to smartmoving

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Value for money: 5/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 5/5

#### Pros

Its very easy to learn and to teach to any new sales hires.

#### Cons

maybe the invoicing could be made more customizable, but its good overall

#### Vendor response

Hi Ruben, thank you for your review and for being a loyal SmartMoving user over the years! We're thrilled to hear how easy the platform is to learn and train on.

Replied December 2024

---

### "Smart Move" to Use SmartMoving

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Lindsey H.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Warehousing
- Company size: 11-50 employees
- Product usage: Used daily for less than 2 years
- Reviewed: December 2024
- Review source details: This reviewer was invited by the software vendor to submit an honest review.

Wonderful. We started with Smart Moving in the middle of Covid going from paper to tablet. It has been a process; however, the team has been there every step of the way. They are quick to answer any questions we have.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Value for money: 5/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 5/5

#### Pros

Easy to use and always trying to add additional benefits.

#### Cons

Trying to navigate a new system. Change is always challenging. This would apply to any software.

#### Vendor response

Hi Lindsey, thanks for the great review! We are glad to hear that after the initial learning curve you found SmartMoving easy to use and you are enjoying the additional features and improvements we have been making!

Replied December 2024

---

### Smart Moving Software

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: walter p.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Transportation/ Trucking/ Railroad
- Company size: 51-200 employees
- Product usage: Used daily for less than 2 years
- Reviewed: December 2024
- Review source details: This reviewer was invited by the software vendor to submit an honest review.

Very user-friendly. I would not use any other software

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Value for money: 5/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 5/5

#### Pros

Great Service. Would not use any other moving software

#### Cons

Some times the system goes down which can be frustrating

#### Vendor response

Hi Walter, thanks for the great review. We are glad that you are loving SmartMoving, thanks for your support!

Replied January 2025

---

### SmartMoving is the Best!

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Leah G.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Consumer Services
- Company size: 2-10 employees
- Product usage: Used daily for less than 2 years
- Reviewed: December 2024
- Review source details: This reviewer was invited by the software vendor to submit an honest review.

The platform has been incredibly user-friendly and efficient. It has streamlined our operations, from scheduling to communication, and has made managing moves much easier.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Value for money: 5/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 5/5

#### Pros

I like how it auto calculates when putting any furniture in the estimate. Very easy and efficient. Usually spot on too.

#### Cons

I don't think I have any cons about using smartmoving.

#### Vendor response

Hi Leah, thanks for the great review! We love to hear that SmartMoving has made your operations easier and more efficient!

Replied January 2025

---

### Booking with Smart Moving

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Chelsea S.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Consumer Services
- Company size: 51-200 employees
- Product usage: Used daily for less than 2 years
- Reviewed: December 2024
- Review source details: This reviewer was invited by the software vendor to submit an honest review.

I have been able to book customers with no issues. It works well and easy to train others.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Value for money: 5/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 5/5

#### Pros

It’s simple and easy to navigate! Makes as fast process!

#### Cons

I have nothing negative to say! I enjoy it.

#### Vendor response

Thanks for your awesome review Chelsea! We are thrilled that you find SmartMoving so easy to navigate and you have been able to efficient train others on it.

Replied December 2024

---

### CRM Review for Moving Company

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Michael L.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Transportation/ Trucking/ Railroad
- Company size: 11-50 employees
- Product usage: Used daily for more than 2 years
- Reviewed: March 2024
- Review source details: This review was submitted organically. No incentive was offered

Overall experience is great. Hand written estimates and invoices can look very sloppy. Using SmartMoving has made my company appear and operate more professionally. The SM team is constantly making improvements to their product, and they listen to their customers. The customer success reps have been very helpful too.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 5/5

#### Pros

I like having everything in one place. I like being able to track the entire job from lead to , to opportunity, to completion. Being able to track how your team is interacting with your customers is great too.

#### Cons

SmartMoving offers many different functions. Because there are so many functions, there's a big learning curve. Especially at the beginning when the developers are working out the kinks.

#### Reasons for choosing SmartMoving

I chose smart moving over the rest because of [sensitive content hidden] online presence. He knows the struggles a moving company owner faces bc he was one. I appreciated his training videos, and podcasts, and I learned a lot from him. That's the main reason I went with Smart Moving over the others.

#### Vendor response

Michael, thank you for your positive review! We are thrilled to hear that you are enjoying using SmartMoving and that we are able to help you put your best foot forward with your customers. It's great to know that you have been able to take advantage of all of our new features!

Replied June 2024

---

### SmartMoving team work makes the dream work!!!!

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Jessica N.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Package/ Freight Delivery
- Company size: 11-50 employees
- Product usage: Used daily for less than 2 years
- Reviewed: September 2024
- Review source details: This reviewer was invited by the software vendor to submit an honest review.

Great exoereince overall. User friendly and helps our team with workflow, ease of access!

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Value for money: 5/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 5/5

#### Pros

SmartMoving is user friendly and helps to keep my team organized. Business is run efficiently thanks to the tools which makes our process a cinch!

#### Cons

The chime sometime gets annoying. We just turn the sound off.

#### Vendor response

Hi Jessica, thank you for the enthusiastic review! We're thrilled to hear that SmartMoving is keeping your team organized and helping your business run efficiently. Thanks for being a part of the SmartMoving community!

Replied September 2024

## More reviews

[Next reviews](https://www.softwareadvice.com/fleet-management/smartmoving-profile/reviews/?page=2)

---

SmartMoving Reviews, Pros and Cons - 2026 Software Advice