---
title: "CompuDance Reviews, Pros and Cons - 2026 Software Advice"
description: "Reviews of CompuDance. Learn how real users rate this software's ease-of-use, functionality, overall quality and customer support. Talk to our advisors to see if CompuDance is a good fit for you!"
source_url: "https://www.softwareadvice.com/martial-arts/compudance-profile/reviews/"
page_type: "reviews"
language: "en"
---

1 million+ businesses helped. Get advice

Get Free Advice

[Home](https://www.softwareadvice.com/)

/

[Dance Studio Software](https://www.softwareadvice.com/dance-studio/)

/

[CompuDance](https://www.softwareadvice.com/martial-arts/compudance-profile/)

/

CompuDance Reviews

Software Advice offers objective insights based on verified user reviews and independent product and market research. When our advisors match you to a software provider, we may earn a referral fee.

[Overview](https://www.softwareadvice.com/martial-arts/compudance-profile/)

Reviews

[Alternatives](https://www.softwareadvice.com/martial-arts/compudance-profile/alternatives/)

# CompuDance User Reviews

## Reviews summary

- Overall rating: 4.4/5
- Total reviews: 58

### Secondary ratings

- Ease of use: 4.1/5
- Customer support: 4.7/5
- Value for money: 4.4/5
- Functionality: 4.3/5

### Rating distribution

- 5 stars: 38 reviews (66%)
- 4 stars: 13 reviews (22%)
- 3 stars: 3 reviews (5%)
- 2 stars: 3 reviews (5%)
- 1 star: 1 reviews (2%)

### Most mentioned pros

- As the owner of a large studio, they fit my needs better than most programs.
- The customer service, willingness to listen to suggestions, ease of use, new/updated interface is awesome!
- What really stands out, however, is their customer service.

### Most mentioned cons

- OK for office use, but not user-friendly from client end (ie: Dance families).

## CompuDance customer reviews

Showing reviews 1-25 of 58 (page 1).

### Studio Software

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: David S.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Health, Wellness and Fitness
- Company size: 2-10 employees
- Product usage: Used daily for more than 2 years
- Reviewed: July 2019
- Review source details: This reviewer was invited by us to submit an honest review and offered a nominal incentive as a thank you.

I have solved my need for monthly billing with the integration of payment processors to handle all ACH and Credit Card payments. The software also allows and keeps track of advanced payments on deposit. There Online Parent Portal gives each costumer (guardians) the ability to update all account information, make any and additional payments directly from their own Personal Portal, add individual dance classes each semester as needed. Numerous other option included for handling communication with all clients on an individual or group basis. I could not handle our business so efficiently without the Compu Dance software.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Value for money: 5/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 5/5

#### Pros

First and for most the costumer service team is amazing. Their software is complete with all tools needed to run our studio with precision for over 16 years. They are constantly adding addition features based on customer recommendations and feedback.

#### Cons

There is nothing we do not like about this software.

---

### We have all of our dance studio functions in Compudance, including billing and recital planning

- Overall rating: 4/5
- Reviewer: Jennifer G.
- Industry: Health, Wellness and Fitness
- Company size: 2-10 employees
- Product usage: Used daily for more than 2 years
- Reviewed: March 2018
- Review source details: This reviewer was invited by us to submit an honest review and offered a nominal incentive as a thank you.

Helps our business run more efficiently.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 4/5
- Value for money: 4/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 4/5

#### Pros

Easy to learn, accepts online payments, recital planning features are great. The student database tracks everything we need. The parent portal allows parents to pay online. That is a cost savingt us in terms of personnel.

#### Cons

Sometimes it takes 3 steps to perform one function. Changing an email adress has to happen on a few different screens, instead of one. That is frustrating. Making a student inactive doesn't automatically drop them from their classes. That sort of thing is time consuming. There are multiple steps to add billing categories and prices - it should all be on one screen.

---

### Some features are really good and others just don't work for me.

- Overall rating: 3/5
- Reviewer: Nancy S.
- Product usage: Used daily for more than 2 years
- Reviewed: March 2018
- Review source details: This reviewer was invited by us to submit an honest review and offered a nominal incentive as a thank you.

knowing when the kids birthdays are. Attendance.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 2/5
- Value for money: 3/5
- Customer support: 4/5
- Functionality: 2/5

#### Pros

I think you have very good customer service. Responding quickly to questions.The only email function I like is by day, in case of snow it's easy to cancel classes.

#### Cons

the email function is a pain. You have to cut and paste. The email erases what you wrote and you can't save it. You can't email 2 different groups (like a sat b/t and a monday b/j) unless you set up a group. That would mean making a group for every little thing you do. Also, mailing labels look awful. There is a large space between town and state. Also, last time we printed labels for the entire studio, we were missing half the pages (E & F, M-O, S-T, V-W). Not sure why

---

### Where customer concerns and questions are top priority

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Carolyn Z.
- Industry: Performing Arts
- Company size: 2-10 employees
- Product usage: Used daily for more than 2 years
- Reviewed: February 2019
- Review source details: This reviewer was invited by us to submit an honest review and offered a nominal incentive as a thank you.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 4/5
- Value for money: 5/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 5/5

#### Pros

Compudance provides the tools to manage my dance school from billings to sending out birthday emails.I've been using Compudance for more than 20 years - and managed with the help from Maureen, the owner and her team to move to the on-line program. In a word or two I would say Compudance is about 'customer service and committment to the customer'. They even provided me with affordable on-site training! I highly recommend Compudance!

#### Cons

I have suggested that the school contact info be automatic in the emails - I'm pretty sure Maureen, the owner will make it happen. This feature will save some time.

---

### Customer service is wonderful, they are very patient as you learn how their system works.

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Jeanine N.
- Industry: Arts and Crafts
- Company size: 11-50 employees
- Product usage: Used daily for less than 12 months
- Reviewed: March 2018
- Review source details: This reviewer was invited by us to submit an honest review and offered a nominal incentive as a thank you.

Saving lots of time in my billing each month, once I learned how to do the basics, I have saved a ton of time doing my books from when I did my paper billing.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 4/5
- Value for money: 5/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 4/5

#### Pros

It has made billing so much easier than before. The classes are easy to set up and get to to view. There are lots of reports that can be run and teachers can access it to take roll etc... The staff is very patient with questions and concerns and are quick to help me when I have questions or problems with accounts etc... I would say customer service is my favorite thing about switching to the on line version of Compudance.

#### Cons

It's rather complicated to learn at first, it just takes a lot of time because it can do so much. I don't like that it is so different from their desktop version, I wish they were more similar. I miss some features of the desk top version. I would prefer to be able to bill the family by family instead of having to bill each sibling separately.

---

### A bit hard to learn... but once you understand it, the system does everything needed

- Overall rating: 4/5
- Reviewer: Debra J.
- Industry: Fine Art
- Company size: 2-10 employees
- Product usage: Used daily for more than 2 years
- Reviewed: March 2018
- Review source details: This reviewer was invited by us to submit an honest review and offered a nominal incentive as a thank you.

Billing system is Sooooooooo much better than our old system. Easy to track past due accounts. Easy to email short notices off to the entire school. Easy to bill. Customer service is fast and helpful.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 4/5
- Value for money: 5/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 5/5

#### Pros

Brings things over to excel, so that we can sort anyway we like. Emails to all students in one click of a button. Billing is easy.

#### Cons

A little hard to maneuver around. Not easy to teach new users. When problems arise, the software team is wonderful, but they work east coast time and we are on the west coast -- and because this is a dance school - our hours don't even start until they have gone home for the day.

---

### So many features to make handling day to day tasks easy!

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Lynn I.
- Product usage: Used daily for more than 2 years
- Reviewed: March 2018
- Review source details: This reviewer was invited by us to submit an honest review and offered a nominal incentive as a thank you.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Value for money: 5/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 5/5

#### Pros

I love using Compudance to manage the studio. It is very user friendly, so easy to navigate and I can search quickly to get access to all types of information in the system. Clients love being able to get fast answers to their billing questions and with Compudance I can be efficient in doing that. Sending out emails to students, classes and groups, scheduling classes, privates and brush-ups and keeping up with student attendance are only a few of the many tasks that I can take care of quickly and efficiently. It's so great to have everything at my fingertips.

---

### The overall product is good but there are a few kinks to work out

- Overall rating: 4/5
- Reviewer: Kathryn B.
- Product usage: Used daily for more than 2 years
- Reviewed: March 2018
- Review source details: This reviewer was invited by us to submit an honest review and offered a nominal incentive as a thank you.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 3/5
- Value for money: 4/5
- Customer support: 3/5
- Functionality: 4/5

#### Pros

Fairly easy to use . easy to add classes and students. Several improvements have been made to make invoicing easier.

#### Cons

Not so easy to navigate between a students info. classes, and billing. Payments entered don't always save. difficult to get a callback from customer service.

#### Vendor response

Hi Kathryn, We are committed to excellent customer service and always return phone calls in a timely manner. I see we recently returned your call and left a message for you. Perhaps you did not receive our message. I will have a tech reach out to you right away to help with whatever you need. Thanks for your feedback!

Replied March 2018

---

### Once I got the hang of things, it was easy to do.

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Audrey M.
- Industry: Sports
- Company size: 2-10 employees
- Product usage: Used daily for more than 2 years
- Reviewed: March 2018
- Review source details: This reviewer was invited by us to submit an honest review and offered a nominal incentive as a thank you.

Help with keeping track of all charges and payments on a daily basis.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 4/5
- Value for money: 5/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 4/5

#### Pros

Entering monthly charges and applying payments. Locating students and searching for guardian information.

#### Cons

It is hard to locate mistakes but the office is always willing to help with problems. I would like to be able to pay multiple charges at one time instead of having to start new every time.

#### Vendor response

Hi Audrey Thanks for your feedback! You can definitely pay multiple charges at one time. Let's talk over the phone so I can show you how. I will have a tech reach out to you to review. Thanks again!

Replied March 2018

---

### Compudance is a wonderful and powerful program!

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Pamela B.
- Product usage: Used daily for more than 2 years
- Reviewed: March 2018
- Review source details: This reviewer was invited by us to submit an honest review and offered a nominal incentive as a thank you.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 4/5
- Value for money: 5/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 5/5

#### Pros

I love the customer service Compudance provides. If I ever have questions or problems they are quick to respond and are always courteous and thorough providing solutions and answers to my questions.

#### Cons

I wish it has an "Expense" component to the software like the original desktop Compudance program had. It was very simple and east to use, and I could do all my own bookkeeping easily! I currently use a well-know bookkeeping program that is too complicated for me thus I had to hire a bookkeeper.

---

### I have had a wonderful experience. The staff is great to work with and the program is very easy.

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Angie K.
- Product usage: Used daily for more than 2 years
- Reviewed: March 2018
- Review source details: This reviewer was invited by us to submit an honest review and offered a nominal incentive as a thank you.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Value for money: 5/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 5/5

#### Pros

It is very easy to learn, I love all the features from billing to class scheduling to Costume measuring and the staff is very helpful

#### Cons

I wish they had something added to it like QuickBooks so I could keep track of all my financial reports

---

### Easy to use.

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Carolyn C.
- Product usage: Used daily for more than 2 years
- Reviewed: March 2018
- Review source details: This reviewer was invited by us to submit an honest review and offered a nominal incentive as a thank you.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Value for money: 5/5
- Customer support: 4/5
- Functionality: 5/5

#### Pros

Easy ability to switch from season to season. I also love the fact that the different costume sizing charts are available at my fingertips.

---

### Great customer support. Product gets updated frequently to improve functionality.

- Overall rating: 4/5
- Reviewer: Donna C.
- Company size: 11-50 employees
- Product usage: Used daily for less than 12 months
- Reviewed: March 2018
- Review source details: This reviewer was invited by us to submit an honest review and offered a nominal incentive as a thank you.

Cloud backup. Customer support. Accounting, scheduling and recital set-up.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 3/5
- Value for money: 5/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 4/5

#### Pros

The quick response time by customer support and customer support's willingness to tutor the customer through anything.

#### Cons

Spreadsheet format for printing can be cumbersome. Some functions are counter-intuitive if you are not well-versed in accounting programs.

---

### Basic Software

- Overall rating: 2/5
- Reviewer: Heather-Ami C.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Performing Arts
- Company size: 2-10 employees
- Product usage: Used other for less than 12 months
- Reviewed: February 2021
- Review source details: This review was submitted organically. No incentive was offered

OK for starting out to get basics up and running, but did not fit our needs as a growing business.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 2/5
- Value for money: 2/5
- Customer support: 2/5
- Functionality: 2/5

#### Pros

Basic, simple, relatively easy-to-use. Not difficult to set up.

#### Cons

Very few features. OK for office use, but not user-friendly from client end (ie: Dance families).

#### Vendor response

Hi Heather, we have no record of you using our software. If you were a client in the past 10 years we would have a record of that. It's unfortunate you felt the need to write a review about our software without any recent knowledge or use.

Replied February 2021

---

### Setting up our CompuDance Software account was a great decision I made this season.

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: asma T.
- Industry: E-Learning
- Product usage: Used daily for free trial
- Reviewed: June 2018
- Review source details: This review was submitted organically. No incentive was offered

Help me get started with my business

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Value for money: 5/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 5/5

#### Pros

I was nervous about taking on another monthly bill, but it is SO worth it! There are so many features that are NOT extras like other softwares. It has completely changed the way we run our studio. We love it AND even better, our dance families love it!

#### Cons

every think about the software is good and I like to recommend it to every one all schools and dance studio

---

### Easy to use Software

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Azhar A.
- Product usage: Used daily for less than 6 months
- Reviewed: June 2018
- Review source details: This review was submitted organically. No incentive was offered

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Value for money: 5/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 5/5

#### Pros

The CompuDance program saves us time and money, My desk staff now can focus more on customer service. I love how they actually apply our suggestions, I recommend them highly

#### Cons

They have to many features , might need time to try all the features, love the look and feel of the software

---

### Quick and Ease of Use

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Becky M.
- Product usage: Used unspecified for unspecified
- Reviewed: November 2015
- Review source details: This review was submitted organically. No incentive was offered

This software has been in use for many years of my working at the studio. The Upgrades and ease of transition has been a breeze. I always experience top quality customer service from each representative that helps me when i call in with questions. Would recommend this software for your dance studio needs!

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 4/5
- Customer support: 5/5

---

### Great!

- Overall rating: 4/5
- Reviewer: Tia J.
- Product usage: Used unspecified for unspecified
- Reviewed: November 2015
- Review source details: This review was submitted organically. No incentive was offered

Our studio has been using this software since 2008. We were so excited when the cloud based system was introduced. It has been a great system. Costumer service is personable and listens to suggestions.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 4/5
- Customer support: 4/5

---

### Have been using this software for years

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Leigh M.
- Product usage: Used unspecified for unspecified
- Reviewed: November 2015
- Review source details: This review was submitted organically. No incentive was offered

I have used this software for as long as I can remember. It is user friendly, concise, and easy to navigate.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Customer support: 5/5

---

### Compudance Listens!

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Christi J.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Performing Arts
- Company size: 11-50 employees
- Product usage: Used daily for more than 2 years
- Reviewed: October 2026
- Review source details: This review was submitted organically. No incentive was offered

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Value for money: 5/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 5/5

#### Pros

I have used Compudance since its origin over 30 years ago. I value being able to talk directly to a person when I need assistance without jumping through a series of auto-prompted delays (that is becoming more rare everyday). I appreciate that they listen to their clients needs and truly care about making it their program better for their clients and for their clients customers. Let's face it - I am a dance teacher - not an IT expert. Compudance always make me feel valued as a client and always makes the business part of operating a studio efficient so I can concentrate on my true passion which is sharing the art of dance.

#### Cons

Learning new updates lol Compudance strives to improve efficiency and security - which is great - It is just a challenge to have to learn and implement many changes at critical times in our dance season. Thankfully we can utilize both the new software and access the previous Legacy system until we are comfortable with the new

---

### Compudance Software for dance studios is Wonderful!

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Lori G.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Education Management
- Company size: 11-50 employees
- Product usage: Used daily for more than 2 years
- Reviewed: June 2026
- Review source details: This review was submitted organically. No incentive was offered

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Value for money: 5/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 5/5

#### Pros

I have used Compudance for over 20 years. The customer service is wonderful. They answer any questions I have immediately and always help walk me through any new changes to the system. Compudance has saved me an immeasurable amount of time in bookkeeping, organizing, billing, class structure and many more ways. I highly recommend this program to all businesses.

#### Cons

There are so many features, I cannot learn all of them. Taking time to go through the system is just something I can't do but wish I could.

---

### Fantastic!

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Nicole V.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Performing Arts
- Company size: 11-50 employees
- Product usage: Used daily for more than 2 years
- Reviewed: February 2026
- Review source details: This review was submitted organically. No incentive was offered

As a customer for almost 19 years, I cannot say enough good things about CompuDance. As the owner of a large studio, they fit my needs better than most programs. What really stands out, however, is their customer service. You always speak to a real person, their response times are fast, thorough, and they truly go above and beyond in every way. They are also willing to listen to suggestions and make adjustments as they can.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Value for money: 5/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 5/5

#### Pros

The customer service, willingness to listen to suggestions, ease of use, new/updated interface is awesome!

#### Cons

The inability to bill tuition upon registration (they're working on it!), a lack of integration with other apps

#### Reasons for choosing CompuDance

The customer service and billing flexibility

---

### We find it frustrating to use this. Lots of little things that don't make sense or work when needed.

- Overall rating: 2/5
- Reviewer: Verified Reviewer
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Cosmetics
- Company size: 201-500 employees
- Product usage: Used daily for more than 2 years
- Reviewed: March 2018
- Review source details: This reviewer was invited by us to submit an honest review and offered a nominal incentive as a thank you.

It does what we need, but the process of getting those needs met is challenging at best. In speaking with other studio owners it seems there are other programs that are much simpler and offer more than Compudance, and we do plan to look into them.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 2/5
- Value for money: 2/5
- Customer support: 4/5
- Functionality: 2/5

#### Pros

The customer service is excellent - we always get a quick response with answers to our questions. The Help area is usually helpful as well. It's nice that you offer mass texting, and we look forward to trying it, as we often have issues with our email provider. Aside from that... we spend a lot of time complaining about it.

#### Cons

Nothing is intuitive or easy to do/figure out. I notice lots of typos in various areas, which is just a reflection of the attention to detail. The fact that EVERYTHING needed to be recreated from scratch (versus imported) when you upgraded to the current version is unbelievable, and caused a ridiculous amount of work/frustration. It's also hard to believe this is a new version. It looks and feels very clunky and dated. And is there a mobile version? If not, there should be. Not that we'd attempt to use it given how challenging the desktop version is. We've noted a number of issues via customer services channels, but some things that would make a nice addition would be adding phone and/or email info to the billing areas as we often need to see balance detail and then get in touch with a family. We now have to go to "Student" to get their contact info, write it down, and go back to "Billing" to get the info we need to communicate. Was told we could open a separate tab and have two tabs of Compudance running, but this seems unnecessary. Reports are not easy or obvious. Creating groups is not easy. Honestly, nothing is easy - and it should be. Deposits are impossible to find and make logging payments very confusing - no matter which view you use (and why are there two to begin with?)

#### Vendor response

Hello Cosmetics Company, I am not sure why you did not post all your Info name company??. We do not know who you are. I am sorry to say that your company is not in our database, as we do not service company like yours.Thank you.

Replied May 2018

---

### Would recommend CompuDance 1000%

- Overall rating: 4/5
- Reviewer: Erin M.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Performing Arts
- Company size: 11-50 employees
- Product usage: Used daily for more than 2 years
- Reviewed: July 2019
- Review source details: This reviewer was invited by us to submit an honest review and offered a nominal incentive as a thank you.

We just added the Parent & Teacher apps. We are hoping to launch them next week but have already been playing around with them and I think our parents will be SO SO happy!

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 3/5
- Value for money: 5/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 3/5

#### Pros

They really listen to feedback and strive to give their customers what they are asking for. Made several changes over the last year+ that has vastly improved the efficiency of the program. Online help manual is very descriptive and useful but if you have to call/email in they respond quickly!

#### Cons

I didn't like the billing set up and no way to track refunds but they added quick billing links to the Student list and now track refunds. I found the software quite easy to use when using with their online help manual but have found it difficult to teach to new admins.

---

### Easy to navigate

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Abby M.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Fine Art
- Company size: 2-10 employees
- Product usage: Used daily for more than 2 years
- Reviewed: July 2019
- Review source details: This reviewer was invited by us to submit an honest review and offered a nominal incentive as a thank you.

I have had an excellent experience with CompuDance. They are very quick to respond with any problems or questions.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Value for money: 5/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 4/5

#### Pros

Easy to navigate and learn new features

#### Cons

Just need to have a way of tracking each payment entered - maybe with a Full Check amount box and then disperse the check how needed. If any leftover it automatically becomes a credit. That would be amazing!

#### Reasons for choosing CompuDance

I had the old desktop version of CompuDance and I just truly felt like they were more than accommodating on the switch to online services.

## More reviews

[Next reviews](https://www.softwareadvice.com/martial-arts/compudance-profile/reviews/?page=2)

---

CompuDance Reviews, Pros and Cons - 2026 Software Advice