---
title: "Insight Reviews, Pros and Cons - 2026 Software Advice"
description: "Reviews of Insight. Learn how real users rate this software's ease-of-use, functionality, overall quality and customer support. Talk to our advisors to see if Insight is a good fit for you!"
source_url: "https://www.softwareadvice.com/product/32360-Insight-Salon-Software/reviews/"
page_type: "reviews"
language: "en"
---

1 million+ businesses helped. Get advice

Get Free Advice

[Home](https://www.softwareadvice.com/)

/

[Barbershop Software](https://www.softwareadvice.com/barbershop/)

/

[Insight](https://www.softwareadvice.com/product/32360-Insight-Salon-Software/)

/

Insight Reviews

Software Advice offers objective insights based on verified user reviews and independent product and market research. When our advisors match you to a software provider, we may earn a referral fee.

[Overview](https://www.softwareadvice.com/product/32360-Insight-Salon-Software/)

Reviews

[Alternatives](https://www.softwareadvice.com/product/32360-Insight-Salon-Software/alternatives/)

# Insight User Reviews

## Reviews summary

- Overall rating: 4.4/5
- Total reviews: 135

### Secondary ratings

- Ease of use: 4.3/5
- Customer support: 4.6/5
- Value for money: 4.4/5
- Functionality: 4.1/5

### Rating distribution

- 5 stars: 84 reviews (62%)
- 4 stars: 32 reviews (24%)
- 3 stars: 9 reviews (7%)
- 2 stars: 4 reviews (3%)
- 1 star: 6 reviews (4%)

### Most mentioned pros

- The fonction is good.

### Most mentioned cons

- Being ripped off - I filled a consumer complaint

## Insight customer reviews

Showing reviews 1-25 of 135 (page 1).

### Don't do it, they nickel and dime you!

- Overall rating: 2/5
- Reviewer: Amy D.
- Industry: Consumer Services
- Company size: 2-10 employees
- Product usage: Used daily for more than 2 years
- Reviewed: October 2018
- Review source details: This review was submitted organically. No incentive was offered

I'm just not happy with how expensive it has become to run as a small business owner. Just really be aware of the cost for all the add ons and no refunds what so ever when you need to cancel due to high cost! Definitely do your research, there are much better salon software brands out there! So happy we finally made the move and saved money with so much more that benefits us and our clients!!!

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 2/5
- Value for money: 1/5
- Customer support: 3/5
- Functionality: 1/5

#### Pros

Most of it was easy to use. When tech support was needed they were awesome!

#### Cons

Prices of everything needed to keep up with technology and keep the program running smoothly and correctly kept getting more and more expensive. The mobile app was not user friendly either.

---

### Great Choice Overall

- Overall rating: 4/5
- Reviewer: Steven B.
- Industry: Hospitality
- Company size: 2-10 employees
- Product usage: Used daily for less than 2 years
- Reviewed: December 2016
- Review source details: This review was submitted organically. No incentive was offered

We took over ownership of a salon that has used Insight for years, so we decided to keep using it. Overall it functions well and has pretty much all of the features we need. Throughout the last year we ran into a few technical hiccups but customer service was helpful in getting things ironed out. We have an excellent representative that is okay with us emailing her directly which is a rare thing and is much appreciated. Most of the support staff is helpful but there's one person that seems to get annoyed or sound inconvenienced when I call in about something. It's happened a handful of times with that support staff member. If you're a relatively small salon & spa, Insight is a great choice. We have found that the monthly fee added on top of the price to purchase SMS bundles has caused the cost of Insight to exceed other software on the market. If you send a lot of text messages to clients, keep this mind since it can increase your budgeted expense for software. Overall quality (4) - It works well but at times throws error messages for certain reports that requires a call to support staff. Ease of Use (4) - There's a learning curve to Insight but that's nothing new. There's a TON of reports which takes considerable time to learn, and no one report includes a dashboard of all statistics an owner might need. I find this tedious having to run several reports multiple times for each team member. I can recommend Insight to anyone looking for a salon & spa software, but felt it's my duty to cover both the pros and cons. Hopefully this review will help.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 4/5
- Value for money: 3/5
- Customer support: 4/5
- Functionality: 4/5

#### Pros

Offers several features that most owners need. Relatively easy to learn and support staff seems willing to help if you're lost or have issues with anything. Uptime is good if you're using the cloud version, which is recommended over the installed version.

#### Cons

Having to buy SMS bundles drives up the cost of the software. Budget wisely. Random errors when running some reports, which are usually fixed once support knows about it.

#### Vendor response

As we have told many of our users, if you have an idea for a specific report that you would like to see added to Insight, please send us a rough outline of your specifications to requests@salon-software.com and we will try to add it in to a future release. Asking for a "dashboard with all stats an owner might need" is fairly subjective because each owner might have different thoughts on what those "needs" are so if you can give us a specific example of what you want to see we can work on that.

Replied December 2016

---

### Salon Review

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Roberta D.
- Industry: Cosmetics
- Company size: 2-10 employees
- Product usage: Used daily for more than 2 years
- Reviewed: September 2018
- Review source details: This reviewer was invited by us to submit an honest review and offered a nominal incentive as a thank you.

Mostly good. Just very difficult to learn. Had the system 3 years and Ibknow I only though the tip of what it could do. Need to offer a hand ms on class to salons.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 3/5
- Value for money: 2/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 5/5

#### Pros

Customer support was great. Very supportive when I called.

#### Cons

Marketing options and confirmation options

---

### I recommended everyone to use this

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Fawzie N.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Consumer Services
- Company size: 501-1000 employees
- Product usage: Used daily for less than 2 years
- Reviewed: August 2023
- Review source details: This review was submitted organically. No incentive was offered

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Value for money: 5/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 5/5

#### Pros

I like it most for tracking the appointments

#### Cons

I have nothing like least about insight software

---

### Great but needs some improvement

- Overall rating: 4/5
- Reviewer: Renata B.
- Industry: Health, Wellness and Fitness
- Company size: 11-50 employees
- Product usage: Used daily for more than 2 years
- Reviewed: November 2016
- Review source details: This review was submitted organically. No incentive was offered

I have been using Insight for a few years now. The software is somewhat user friendly, once you know your way around it's pretty easy to navigate around. I love the fact that I can schedule appt from an app on my phone, I don't ever need to call the salon to see when my first apt is in the morning. Having said that there are a lot of things that still need a little improvement. Example: I can't double book from my phone. I can't change my working schedule from my phone. I can add a special break or block a time when I know I won't be available but then I can't see the notes I have under that block. On the software itself, when I'm using the computer I can schedule multiple services for one client (I can however it will show as separate appts and opposed to one long appt. I also would love to get texting with my service, however for a booth renter like myself that service is a little too pricey. Would be nice if it was included in the $35/month I currently pay. The customer service is excellent. I always get to talk to someone quickly and they always have been able to help me. After all the little things that I know one day will be fixed I love this program. Easier than a few I have tried in the past.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 4/5
- Value for money: 4/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 3/5

#### Pros

I'm able to use my phone to schedule appts

#### Cons

I can't double book from my phone I can't change my working schedule from my phone Too expensive to have access to text to confirm or cancel appts

---

### Shady company

- Overall rating: 1/5
- Reviewer: Walter O.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Consumer Services
- Company size: 11-50 employees
- Product usage: Used daily for less than 2 years
- Reviewed: August 2023
- Review source details: This review was submitted organically. No incentive was offered

Do not get ripped off like I did

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 1/5
- Value for money: 1/5
- Customer support: 1/5
- Functionality: 1/5

#### Pros

Shady billing practices and Was ripped off by this company

#### Cons

Being ripped off - I filled a consumer complaint

#### Vendor response

Walter, we are not shady and you weren't ripped off. You have been a client for 19 years and this year for some reason you decided to go into your online banking and pay your annual fee that way instead of by credit card or check like you have since 2004 and you searched for our company name, picked a company with a similar name and sent them money. Somehow you think this is a sinister plot from us to rip you off. We have told you it is your responsibility and only YOU and your bank can get your money back from whoever it was who you sent that money to but somehow you think we should refund you money that we never received. I would think that if we were that "shady" you would have not stuck around for 19 years. You made a mistake and you can fix it yourself but instead you want to play the victim and make us out to be something we are not. If you put half as much effort into fixing your mistake as you have in trying to ruin our reputation this would have been solved last week. Sad.

Replied August 2023

---

### Our thoughts and suggestions

- Overall rating: 2/5
- Reviewer: Tara & Sharon S.
- Product usage: Used unspecified for unspecified
- Reviewed: December 2014
- Review source details: This review was submitted organically. No incentive was offered

Time factoring is a major concern to the user, if you have several clients waiting, this system is not efficient in that area. When working, the SMS system is great, but we have had several occasions when there have been glitches with this. (this means lost business to us) Customer service has been helpful, and eventually problems are solved, but, this too can take a while, interrupting our business operations. Unfortunately the glitches are occurring to frequently, especially after you perform an upgrade. Below are a few suggestions that I hope can be reviewed/implemented 1. We have found it frustrating that we can not highlight a clients multiple treatments booked, & move them as a group. 2. Having an easier process to see if, and to put someone on 'ACCOUNT' or 'IN CREDIT', would be of help. 3. Highlighting money owed in red (for example) would be helpful. Even highlight money in credit in green (for example) 4. Being able to click and drag an appointment to another operator without having to go to the "confirm appointment screen" and change name would be a good timesaver. 5. Being able to shrink or stretch an appointment with out going to the "Confirm appointment screen" 6. End of night, when completing the "Stop & Cash out" step and then entered the money on the next page, if "Save" is pressed do a second option to "Print". . (there is no back button process that I can find) 7. In the "Payment/Receipting" invoice screen, if doing a % discount of eg 4 of 6 items, being able to Highlight/tick each discounted item, then put a group % discount through, leaving the other 2 at set price. 8. When 'Receipting' a service, and then adding a 'series' at that point, having the option to use the 'service' of that day would be very helpful. (so a second invoice is not having to be done)

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 1/5
- Customer support: 3/5

#### Vendor response

Tara & Sharon, First of all thank you for taking the time to provide a thorough list of suggestions. I am hoping we can coax a better rating out of you based on the fact that many of the things that you are asking for have been part of Insight for years. A couple of things we definitely don't yet do, and things like "an easier process..." are always a little subjective. However, I think that some time spent with a support rep will help you to be able to do many of those things you are asking for that you might not realize how to do yet. I am going to have a support rep contact you to go over your list and have them show you the things you can already do and clarify the rest so our developers can consider building them into an upcoming release. We are always looking for client feedback to improve the Insight program for everyone.

Replied December 2014

---

### Real Applicable " Insight " One.

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Alex P.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Marketing and Advertising
- Company size: 5001-10000 employees
- Product usage: Used daily for less than 2 years
- Reviewed: February 2023
- Review source details: This review was submitted organically. No incentive was offered

My experience were wonderful. I liked it very much.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 4/5
- Value for money: 4/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 4/5

#### Pros

The utility and the efficiency. The fonction is good.

#### Cons

The price, the package and it small at least.

#### Reasons for switching to Insight

It was weak.

---

### Insight Makes My Life Easier!

- Overall rating: 4/5
- Reviewer: Shannon H.
- Product usage: Used unspecified for unspecified
- Reviewed: February 2015
- Review source details: This review was submitted organically. No incentive was offered

PROS: Ease of use, Great Technical Support, Very Affordable CONS: This isn't necessarily a con, because the program's functionality is effective, but it would be nice to have a greater range of options in some areas of the program Our salon and spa has been using Insight for a number of years. Insight Salon Software is so easy to use. Steps are intuitive. Even if you didn't have someone available to show you how to use the program, you could learn the system fairly quickly on your own. The price point is reasonable, and there have been no hidden costs or fees. About a year ago another software was highly recommended to us, and we opted to give it a try. And try we did; we struggled to learn and use the system. 6 months later, we took the loss on the other software and came back to Insight. The support I received to transition back made it so quick and painless that I almost couldn't believe it. And when I announced to my staff that morning that we were back live with Insight, every member either hugged or thanked me profusely! Now, we could get back to focusing on important things, not on a software program!! One thing I love about Insight is the ease of movement within the program. For instance, when you open a search screen, your cursor automatically appears in the search box and in many places you can simply hit Enter to move to the next box. These may seem like minor details, but if you've ever worked with this capability and then tried to use another program that doesn't have it, the time saving aspect becomes quickly apparent. We do at times have issues with the automatic features working correctly - appointment confirmations, nightly backups, phone app - and end up having to these things manually. But it is also a problem we had with the other program. These types of issues are just part of it. When something goes wrong, though, the technical team is always available and always friendly and helpful. We work off a fairly detailed business plan, and I wish there were more detailed options available for some areas - such as special commissions on specific services, report sorting, etc. - that would be more in line with some of the particulars of the way we operate. I hope to be able to work with Insight on some of these things. Bottom line, Insight Salon Software is more than worth the investment.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Customer support: 5/5

---

### Very easy to use

- Overall rating: 4/5
- Reviewer: Suzanne R.
- Industry: Apparel & Fashion
- Company size: 2-10 employees
- Product usage: Used daily for more than 2 years
- Reviewed: February 2017
- Review source details: This review was submitted organically. No incentive was offered

I love the ease of reports and download to quickbooks for simplified bookkeeping process. The online booking is excellent for customer convenience and retention. Some suggestions for improved performance are: #1. On line cancelation notifications so that stylists are made aware of schedule openings due to on line cancellations. #2. Individual Employee specific service selections that can and cannot be booked using on line booking system.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 4/5
- Value for money: 4/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 3/5

#### Pros

On line booking, download to quickbooks,

#### Cons

Can't personalize the system, not really user friendly for hair salon with chair renters that have individual prices and services offered. On line booking system should have a notification tab to advise of a cancellation just as it does for an online appointment booked.

#### Vendor response

Suzanne, I believe that most if not all of your concerns can be taken care of in the software already. Your best bet is to call customer service at 1-800-805-4532 and ask about the best way to handle these things and they can work with you to personalize your copy to work the way you want with your renters and the online booking and cancellations.

Replied February 2017

---

### Life made easy

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Dee C.
- Company size: 2-10 employees
- Product usage: Used daily for more than 2 years
- Reviewed: December 2016
- Review source details: This review was submitted organically. No incentive was offered

I have used insight for many years, after searching other software. Insight was the best choice for my business I have no regrets. Support is always willing to assist me in any way. Going from a book to a software was very intimidating for me. Not being good with that platform. With the help of insight, it's made my life a lot easier. I couldn't imagine using anything else. Thank you all and Merry Christmas

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Value for money: 5/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 5/5

#### Pros

Standing appointments, 70% of my clients book out for a year. This makes it so easy to do that.

#### Cons

That I have to put in special holidays year after year.

---

### LOVE LOVE LOVE

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Julie T.
- Industry: Consumer Services
- Company size: 2-10 employees
- Product usage: Used daily for more than 2 years
- Reviewed: July 2016
- Review source details: This review was submitted organically. No incentive was offered

Love this software!! I've used it for going on 10 years!! Just as my business has grown and changed, so has this software. The tech support team is always fantastic. They are very helpful and nice. I love all the systems that this software is capable of tracking.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Value for money: 5/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 5/5

#### Pros

Tracking of who does what in the system. Love how you can set up each individual's access to different areas of the system.

#### Cons

limited credit card processors. Haven't had any trouble just would like to be easier to shop rates.

---

### We love this service for our hair stylists appointments however the tanning modules need work

- Overall rating: 4/5
- Reviewer: Stephanie M.
- Industry: Cosmetics
- Company size: 2-10 employees
- Product usage: Used daily for less than 2 years
- Reviewed: June 2017
- Review source details: This reviewer was invited by us to submit an honest review and offered a nominal incentive as a thank you.

The software manages my salon and tanning client profiles accurately and easily.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 3/5
- Value for money: 3/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 2/5

#### Pros

I love the amount of customization that is available even in regards to menu access. It helps my part time staff make the program work for their thought process and technical ability.

#### Cons

The tanning modules, the repetition when changing or moving appointments, the lack of flexibility in the mobile app.

#### Vendor response

Thanks for the review, Stephanie! We are always looking for feedback from clients to improve and add features. Please send us an email at requests@salon-software.com with more details about how we can make the tanning module or mobile app work better for you.

Replied June 2017

---

### Terrible Customer Support

- Overall rating: 1/5
- Reviewer: Kathy B.
- Company size: 2-10 employees
- Product usage: Used daily for less than 12 months
- Reviewed: May 2018
- Review source details: This review was submitted organically. No incentive was offered

Don't waste your time or money, there are much better products out there. Big thumbs down on this program.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 1/5
- Value for money: 1/5
- Customer support: 1/5
- Functionality: 1/5

#### Pros

It has potential to be a powerful program, but the lack of training and customer support, along with the terribly written instructions rendered most of the application useless to me.

#### Cons

Difficult to use, difficult to learn, terrible customer support, very little training or assistance with set-up. Lots of reports, however, most of them are pretty useless. I had to re-enter my data into other programs to get the reports I wanted. Instead of saving me time it added more time to manage my business. Way overpriced for what you get. Customer service people were not very nice or helpful. Caused me a lot of stress.

---

### Big or small, Insight works for you!

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Maria P.
- Industry: Alternative Dispute Resolution
- Company size: Self-Employed
- Product usage: Used daily for more than 2 years
- Reviewed: November 2016
- Review source details: This review was submitted organically. No incentive was offered

Insight is the 2nd salon software that I have ever purchased and used. The scheduling and record keeping are very easy to use, and records are fast and simple to pull up. As a single chair renter, I no longer use all of the options available to me, but I like knowing that they are there. Tech support is always responsive and helpful!

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Value for money: 5/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 4/5

#### Pros

Easy to use, Insight just a call away

#### Cons

The error message bug regarding processing emails. Not a big problem, just annoying

---

### Great software

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Stephanie T.
- Industry: Medical Practice
- Company size: 2-10 employees
- Product usage: Used daily for more than 2 years
- Reviewed: December 2016
- Review source details: This review was submitted organically. No incentive was offered

We've been using Insight for almost 6 years now and just recently switched to the cloud based system and it works wonderfully. We were able to add a second location with ease.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Value for money: 5/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 5/5

#### Pros

overall easy to use

#### Cons

There are a few small things that are difficult to get around sometimes like not being able to schedule the same employee to work two different shifts between our two locations on the same day.

---

### I've used this software for cleaning to see to ten years. Couldn't imagine running my business without it

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Donald M.
- Product usage: Used daily for more than 2 years
- Reviewed: December 2017
- Review source details: This reviewer was invited by us to submit an honest review and offered a nominal incentive as a thank you.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Value for money: 5/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 5/5

#### Pros

It is so easy to navigate.I can keep windows open incase I get interrupted and can return to what I was working on.

#### Cons

I wish it would display ALL the future appointments a client has on the confirmation page. It would greatly help me to realize mistakes I've made on my schedule.

#### Vendor response

Thanks for the feedback, Donald! We're always looking to improve the user experience.

Replied December 2017

---

### Has made a huge difference for the better for our salon!

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Lindsay J.
- Verified reviewer: Yes
- Product usage: Used daily for more than 2 years
- Reviewed: December 2017
- Review source details: This review was submitted organically. No incentive was offered

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Value for money: 5/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 5/5

#### Pros

I can think of so many pros! Keeps the salon functioning and organized Has made the salon more profitable Love all the reports we can use for the salon and each individual stylist Helps with loss prevention and ordering products Has overall been the best decision for our salon a few years ago!

#### Vendor response

Thanks for the positive feedback, Lindsay!

Replied January 2018

---

### Best salon software

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: DAWN S.
- Industry: Cosmetics
- Company size: 11-50 employees
- Product usage: Used daily for more than 2 years
- Reviewed: December 2016
- Review source details: This reviewer was invited by us to submit an honest review and offered a nominal incentive as a thank you.

I was really nervous changing our soft ware... But let me tell you insight made the transition so easy.I can call all the time and every customer service rep is sooo nice and understanding. the book that comes with the software is so easy to understand and it walks you thru each and every step. everyday (after 6 years) I still learn something new ... love insight

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Value for money: 5/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 5/5

#### Pros

so easy to understand

#### Cons

nothing

---

### I'd be lost

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Darlene K.
- Industry: Cosmetics
- Company size: Self-Employed
- Product usage: Used daily for more than 2 years
- Reviewed: December 2016
- Review source details: This review was submitted organically. No incentive was offered

I'd be lost without this program. I work two jobs and then just a small business but I am a mess on paper so this program keeps my life sorted out it does everything I need to do right to my year-end bookkeeping. I love how I can customize this and make it work for me even my personal appointments.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Value for money: 4/5
- Customer support: 4/5
- Functionality: 5/5

#### Pros

Customisation

#### Cons

You can only make payments by credit card.

---

### Used it for years at my old salon

- Overall rating: 4/5
- Reviewer: Felicia S.
- Industry: Cosmetics
- Company size: 2-10 employees
- Product usage: Used daily for more than 2 years
- Reviewed: July 2018
- Review source details: This reviewer was invited by us to submit an honest review and offered a nominal incentive as a thank you.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Value for money: 3/5
- Customer support: 4/5
- Functionality: 5/5

#### Pros

This software was very easy to use and most of the time customer support was always on our side. There were a lot of options to use to run our business successfully.

#### Cons

too expensive. went independent for myself and wanted to use the same software but couldn't afford it.

---

### New to Insight

- Overall rating: 4/5
- Reviewer: Danielle M.
- Industry: Health, Wellness and Fitness
- Company size: 2-10 employees
- Product usage: Used daily for less than 6 months
- Reviewed: November 2016
- Review source details: This review was submitted organically. No incentive was offered

We are new to Insight and still learning as we go along. Overall it seems to be fairly simple and fairly similar to use as our old program. We have had quite a few technical issues but we are working them out with tech support. I would like to make a couple of suggestions such as online support instead of having to phone all the time, which apparently we have to pay for??, and online gift certificate purchasing through our website, which I have spoken to them about and it may happen if enough people request it!

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 4/5
- Value for money: 4/5
- Customer support: 4/5
- Functionality: 3/5

#### Pros

It's fairly easy to learn and has most of the features I'm looking for in a software program. Also that it is Canadian!

#### Cons

It's a pain to have to call and be put on hold all the time when we have questions. It would be much better if there was online chat available.

#### Vendor response

Thanks for the feedback, Danielle! We appreciate your suggestions and will keep them in mind as we prioritize which new features or improvements to include in future updates. Technical support is included in your monthly subscription as a Cloud user and thus will not require any extra payments.

Replied November 2016

---

### Excellent software, easy to use

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Jennifer C.
- Industry: Hospitality
- Company size: 51-200 employees
- Product usage: Used daily for more than 2 years
- Reviewed: January 2019
- Review source details: This reviewer was invited by us to submit an honest review and offered a nominal incentive as a thank you.

Excellent customer service, well built program, user friendly, beginners can easily use the program

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Value for money: 5/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 5/5

#### Pros

Very easy to use, multiple ways to do things, user friendly.

#### Cons

Their software team is out of province and 2 hours behind Ontario. No tablet use.

---

### Time saving and organized!

- Overall rating: 4/5
- Reviewer: Cindy E.
- Industry: Health, Wellness and Fitness
- Company size: 2-10 employees
- Product usage: Used daily for more than 2 years
- Reviewed: December 2016
- Review source details: This review was submitted organically. No incentive was offered

Love the capabilities of this program it's easy to learn and integrates with quick books which are a huge timesaver for me.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 4/5
- Value for money: 4/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 4/5

#### Pros

Quick books integration.

#### Cons

The payroll feature. I don't use it. I have a payroll company that I use.

---

### 1st year lack of client tracking

- Overall rating: 1/5
- Reviewer: Tari W.
- Product usage: Used unspecified for unspecified
- Reviewed: December 2014
- Review source details: This review was submitted organically. No incentive was offered

I am in my first year of insight and I am trying to track client walkin retention. I was told they have a walkin module. This however is for walkin only salons and does not link to the appointment book or to the client lists. I was then told to check walkin from the appointment book which again does not link to the clients return or tracking in anyway. But now that the past 2 months we have used this check in I now have no formulas or tracking that a walkin came in the past and has now referred someone to us. Frustration calling tech support and sales. This is not operating as how it was sold to me and I have no recourse. I have many emails to the owner where he stated he will book a telephone conversation with me. I can not go forward purchasing the additional Modules. Yes each add on like online booking text messaging and email marketing is all extra. I have already purchased the quick book integration. You can not track coupons because they are all not taking the discounts from the service provider so I have to change the actual amount from the cost at check out. Leaving the staff to make any changes to the bill they wish. We were told we could lock out the staff. Doesn't the 22 years in the business mean other salons would track the walkin conversations? I can not be the only one asking for this service.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 2/5
- Customer support: 1/5

## More reviews

[Next reviews](https://www.softwareadvice.com/product/32360-Insight-Salon-Software/reviews/?page=2)

---

Insight Reviews, Pros and Cons - 2026 Software Advice