All Lavu POS Reviews

1-25 of 210 Reviews

Sort by

Reviews are by default sorted by Recommended to software buyers, driven by our proprietary algorithm reflecting the depth and quality of the review, recency of experience, and other factors. As a neutral reviews platform, the star rating of the review is not considered in the "Recommended" ranking, and there is currently no voting mechanism that would allow site visitors to influence the ranking.

Joe

Food & Beverages, 51-200 employees

Used daily for less than 6 months

Review Source: Capterra

OVERALL RATING:

5

EASE OF USE

5

VALUE FOR MONEY

5

CUSTOMER SUPPORT

5

FUNCTIONALITY

5

Reviewed December 2023

WE LOVE YOU LAVU!

PROS

Wow! What a great experience switching to Lavu. After an eight year relationship with Toast we have upgraded to Lavu. As a very busy restaurant and bar we were nervous to make such a big change, especially in the beginning of "our season." We can't say enough wonderful things about our experience with Lavu and their incredible support staff. We got to spend the week with [sensitive content hidden] and they confidently and patiently have trained our entire staff. It has been so helpful to have such a hands on experience. Every single question, request, and concern has been handled immediately. The hardware and network are state of the art. Everything works seamlessly without a glitch. Lavu is extremely efficient. We couldn't be happier with the onboarding experience and all the support from [sensitive content hidden]

CONS

Since we have to say something here, we don't like that they outsource the KDS screens and networking. But they make up for it for sure so it's really not an issue.

Reason for choosing Lavu POS

Support, cost, functionality, efficiency.

Reasons for switching to Lavu POS

We had absolutely no support and have had major invoicing issues over the past few years that they've never been able to resolve.

Vendor Response

Hi Joe, thank you so much for sharing and the wonderful testimonial. We are so happy that everything went smoothly and you have enjoyed your experience with Lavu! As always, if you need anything please let us know.

Replied December 2023

Jessica

Food & Beverages, 11-50 employees

Used daily for less than 6 months

Review Source: Capterra

OVERALL RATING:

5

EASE OF USE

5

VALUE FOR MONEY

5

CUSTOMER SUPPORT

5

FUNCTIONALITY

5

Reviewed June 2023

Great system for us!

We had been using a regional POS system for years, and struggling not only with features, but also with reports, analytics, and their customer support. Lavu has stepped in to improve, full the gaps, and take the lead for us in terms of setup and deployment.

PROS

We're a small restaurant operating outside the US, and Lavu is a great option for us. Easy to use, with lots of customer support in setting up and deploying the system in multiple langauges!

CONS

So far, we have no complaints and are really satisfied with the system and the support.

Reason for choosing Lavu POS

Lavu's price point was better for us, especially since the payment processing functions are not available in our country -- the other companies didn't offer any price adjustment for this. Also, Lavu is made for restaurants specifically, and offers integrated inventory management as well as add-on accounting integration. As a package Lavu is the best for us.

Reasons for switching to Lavu POS

We not satisfied with the capabilities of the former system, and were not feeling proactive support from the company.

Vendor Response

Hi Jessica! Thanks so much for taking the time to leave your review. We are so glad to hear that you are happy with Lavu!

Replied June 2023

Tr

Food & Beverages, 11-50 employees

Used daily for less than 2 years

Review Source
This review was submitted organically. No incentive was offered

OVERALL RATING:

1

EASE OF USE

1

VALUE FOR MONEY

1

CUSTOMER SUPPORT

1

FUNCTIONALITY

1

Reviewed August 2023

Do not trust Lavu with payment information

My longer story is under BF on the BBB website. [sensitive content hidden] But essentially, after a miserable year of trying to get Lavu to stop incorrectly and excessively charging my credit card. I switched away with a zero balance. Then this morning, a year and a half later, got a new bill for $188 which the customer service representative refused to cancel. When will they stop?

PROS

For a short term, I saved money on processing with Lavu/PayPal over when Square increased their rate, until Lavu started randomly charging amounts to my credit cards.

CONS

Relentless billing issues. New charges without disclosure or agreement. Absolutely incompetent customer service. Less functional product than other POS.

Vendor Response

Hi there, Thank you for taking the time to share your experience. We sincerely apologize for the inconvenience you faced regarding the incorrect billing. We understand how frustrating such situations can be, and we're truly sorry for any stress this may have caused. We're glad to hear that we were able to resolve the issue promptly and that you were not charged for the bill. Our team is committed to providing top-notch service and ensuring our customers' satisfaction, and we regret that we fell short of your expectations. We truly appreciate your understanding and patience throughout this process. Should you have any further concerns or questions, please don't hesitate to reach out to us directly. We would be more than happy to assist you in any way we can.

Replied August 2023

Greg

Food & Beverages, 1 employee

Used daily for less than 6 months

Review Source: Capterra

OVERALL RATING:

5

EASE OF USE

5

VALUE FOR MONEY

5

CUSTOMER SUPPORT

5

FUNCTIONALITY

4

Reviewed December 2023

24/7 support great!, credit card issues, and modifier limits.

Had issues with the credit card machine, as it doesn't exit sleep mode efficiently

PROS

24/7 support, ease of adding and modifying menu items.

CONS

Had issues with the credit card machine, as it doesn't exit sleep mode efficiently, and completely bugged out and had to spend nearly an hour on the phone with support. However 24/7 support is a bonus. modifier groups could be better set up so that option modifiers can be grouped, instead of having to be put into forced modifiers.

Reason for choosing Lavu POS

Price of hardware and service. it had all the devices I needed in one system as well as time clock capability which will eventually be used when we expand to hire new employees.

Vendor Response

Hi Greg, thank you for taking the time to share your experience with Lavu. We are happy to hear that our support team was able to assist you. Thank you for the suggestions as we love to hear feedback from our customers. We have forwarded your suggestions along to our team, thank you again!

Replied January 2024

Allen

Restaurants, 2-10 employees

Used daily for less than 6 months

Review Source: Capterra

OVERALL RATING:

5

EASE OF USE

3

VALUE FOR MONEY

4

CUSTOMER SUPPORT

5

FUNCTIONALITY

5

Reviewed July 2023

New, old, new!

So good so far.

PROS

We've been in business since 2018 and we have used 4 different POS and spoken with many other people who what us to become their POS customer. [sensitive content hidden] was very good and following up and that was why we chose to give Lavu a try. We are looking forward to our new loyal customers program the POS has and a few other perks. All in the all, if we great and have a company be so forwarding thinking and honest.

CONS

Well the worst part of about any POS is the onboarding but that is what it is.

Reason for choosing Lavu POS

Affordable and referring by another company person I trust.

Reasons for switching to Lavu POS

They were bough and the POS was being shut down.

Vendor Response

Hi Allen, thank you for sharing your experience with Lavu. We are glad to hear that you are happy and so far everything has been good!

Replied July 2023

malou

Restaurants, 2-10 employees

Used daily for less than 6 months

Review Source: Capterra

OVERALL RATING:

5

EASE OF USE

5

VALUE FOR MONEY

5

CUSTOMER SUPPORT

5

FUNCTIONALITY

5

Reviewed July 2023

Lavu POS is helping us to simplify operations, save lotsoftime, n make our backboneproces seamlessly

Our business works better and is more transparent, we get more accurate pictures and we are able to work on items that will bring sales more easily.

PROS

We tried other POS systems but customizing was expensive and they didn't work as we wanted them to. Lavu system multi purpose-built with the features and reporting were right on and we were able to merge it to our own easily and they work great.

CONS

So far anything we have ran across we have been able to solve rather easily and smoothly. We haven't encountered a true negative.

Reason for choosing Lavu POS

Easy to operate, smooth transition, pretty much plug and play with less cost.

Vendor Response

Hi Malou, thank you for sharing! We are so glad to hear that you have enjoyed your experience so far and everything is going well. It is great to hear that your business has been working better and is more transparent!

Replied July 2023

Jimmy

Restaurants, 2-10 employees

Used weekly for more than 2 years

Review Source: Capterra
This review was submitted organically. No incentive was offered

OVERALL RATING:

5

EASE OF USE

5

VALUE FOR MONEY

4

CUSTOMER SUPPORT

5

FUNCTIONALITY

5

Reviewed February 2024

Re-start 2.0

Very good to finally resolve and get the refund on accounts as promised

PROS

Familiarity and previous experience working with Lavu

CONS

Length of time to resolve issues associated with account

Reason for choosing Lavu POS

Continue relationship 12 years and will continue to to grow

Vendor Response

Hi Jimmy, thank you for sharing your experience with Lavu. We are glad to hear that you have been a loyal Lavu partner and that everything has been resolved. As always, please reach out if you need anything.

Replied February 2024

Demetrius

Information Technology and Services, 1 employee

Used daily for less than 6 months

Review Source: Capterra
This reviewer was invited by the software vendor to submit an honest review.

OVERALL RATING:

5

EASE OF USE

5

VALUE FOR MONEY

5

CUSTOMER SUPPORT

5

FUNCTIONALITY

5

Reviewed January 2024

Lavu is great for Medium to Large Restaurants

Overall our experience with Lavu is great, the onboarding team made sure everything was set up correctly and functioning. The ease of use and flow of the system makes using Lavu a wonderful experience.

PROS

The best thing about Lavu is the inventory and pricing down to the ingredients.

CONS

Lavu still needs more available features and be more open to customizing.

Reason for choosing Lavu POS

We chose Lavu over the others because of Lavu's OPEN API and Inventory down to the ingredient.

Vendor Response

Hi Demetrius, Thank you for sharing your experience with Lavu. We are glad to hear that your overall experience has been great. We appreciate the feedback of wanting more features. Our software is constantly being updated and we love to take our customer feedback into consideration!

Replied January 2024

John

Verified reviewer

Food & Beverages, 11-50 employees

Used daily for less than 2 years

Review Source: Capterra
This review was submitted organically. No incentive was offered

OVERALL RATING:

1

EASE OF USE

1

VALUE FOR MONEY

1

CUSTOMER SUPPORT

1

FUNCTIONALITY

1

Reviewed August 2018

UNBELIEVABLE!!!

But wait there's more! How about the fact that the kitchen printer prints two checks, that no one can seem to fix. Not only does it waste an enormous amount of paper but it is confusing as the checks are not identical and it blows through a ribbon in 3 or four days! Occasionally it will resend an order back yo the kitchen that has already been made, etc... The is no individual item printer assignment either which means that you have to send an entire category instead of just one item to a screen or printer.

PROS

The iPhone app. Really nothing else, really.

CONS

WOW! Where do I begin? Should I start with how they outright lied to me to make the sale? How about sending a completely incompetent tech support personnel company to help me with my network? Maybe I should start with the fact that they billed me today for Quickbooks integration that I DON'T EVEN HAVE! Let's start with the outright misrepresentation of their product. I specifically asked if they had online ordering and I was told yes we do. After I had purchased the system and went to set it up I asked "Well how do I set up the credit card integration for the online ordering?" Then I was told "Oh we have online ordering but we don't have online payment" WHAT!!? This is 2017 not 1999 what do you mean you don't have online payment? "We had a problem with it and had to take it off line, we should have it back up by Nov." Well today is 08-21-2018 and guess what I still don't have? You got it - online payment.

Vendor Response

Hi John, We are very sorry to hear about the problems you are experiencing. I will have someone from our care team look into this and get back to you as soon as possible. Thank you

Replied July 2022

Tiffany

Food & Beverages, 1 employee

Used monthly for less than 6 months

Review Source: Capterra

OVERALL RATING:

5

EASE OF USE

5

CUSTOMER SUPPORT

5

FUNCTIONALITY

5

Reviewed April 2024

Lavu POS - 801Treats, LLC

PROS

The acceptence of my small business and the customer service is great.

CONS

I have not used Lavu long enough to say I like a least.

Vendor Response

Hi Tiffany, thank you for sharing your experience with Lavu!

Replied April 2024

Brian

Restaurants, 2-10 employees

Used daily for more than 2 years

Review Source: Capterra
This review was submitted organically. No incentive was offered

OVERALL RATING:

4

EASE OF USE

4

VALUE FOR MONEY

4

CUSTOMER SUPPORT

4

FUNCTIONALITY

4

Reviewed May 2022

Good product, hard to find anything that compares.

Pretty good experience overall. Over the years we've had communication issues. There have been some price increases and fees snuck in that I wasn't happy about. I can usually read between the lines and see when they are doing things to attempt to make.. and they haven't always been the most upfront about it. I usually call them out on it and at times have had to email the[SENSITIVE CONTENT] about issues that weren't getting resolved. I will say he's immediately gotten on the issues each and every time I've email and gotten me taken care of. Years ago there were some pretty bad issues with the service going offline and we were totally down. This has gotten 1000% better since they switched to AWS hosting. We did have another several hour outage recently, but that's the first and only one in years.

PROS

Pretty easy to use, stable for the most part. We've been using the software for 7+ years I believe. Over time we've integrated and started using more and more of their products such as KDS and card processing. Recently restructured their pricing and we now get the same service for less!

CONS

At times, certain things could be easier. I don't think the pizza building is perfect and could still use work. This goes for both Lavu and MenuDrive. We make it work and they've made lots of improvements over the years with help from our input.

Reason for choosing Lavu POS

I've looked at other products over the years and haven't found anything that compares. We like using iPads and most other services require Android or their own branded Android devices. We don't want to start over with new devices and have spent years setting this service up to do what we want.

Vendor Response

Hi Brian! First off, I'd like to thank you for your continued business, and for your feedback! We really appreciate your comments, and we are continuously improving our product to fit the needs of each customer.

Replied May 2022

Stephanie

Food & Beverages, 2-10 employees

Used daily for more than 2 years

Review Source
This review was submitted organically. No incentive was offered

OVERALL RATING:

3

EASE OF USE

4

VALUE FOR MONEY

2

CUSTOMER SUPPORT

2

FUNCTIONALITY

4

Reviewed October 2020

Not really for Bars

We're a high volume craft beer bar. It can start tabs. It works for now. If the complaint list keeps growing, we'll have to switch. It works fine, but when it doesn't work, it totally halts service.

PROS

I guess it's easy to use, but it's kinda clunky. Programming is inconsistent across different devices. The speed is ok. It does what I need it to do, which the #1 reason I went with Lavu over Square was that you could start a bar tab with a preauthorization.

CONS

LAVU complaints Should get Free set up support 1 month a year; if there is an update we should get free support Quick serve shouldn't disappear Can't Add a cc to an existing tab - currently deletes the new order Needs Select and Repeat button Needs Fewer approval buttons Should Show change on screen Should add auto grat to total tips Can't Change auto grat, % or amount On tip page, be able to enter tip or total, and show total. Entered tips should disappear from screen - be able to filter list On End of Day reports page, discounts and auto grat need to be included. Auto grats dont go to the business. Service charges do. Auto grats need to show on payments page Chip cards cant start tabs. Cant have 2 processors in lavu - chip card and swipe card types Tip screen times out , and deletes entered tips

Reason for choosing Lavu POS

Only because t was mobile, and I could start tabs with a preauthorization.

Vendor Response

Hi Stephanie, thanks for your review. It's extremely helpful for us to hear how Lavu works for all restaurant types, including bars. We are constantly improving our product so that it runs seamlessly for every customer.

Replied July 2022

John

Hospitality, 11-50 employees

Used daily for more than 2 years

Review Source: Capterra
This reviewer was invited by the software vendor to submit an honest review.

OVERALL RATING:

5

EASE OF USE

5

VALUE FOR MONEY

5

CUSTOMER SUPPORT

5

FUNCTIONALITY

5

Reviewed February 2023

[sensitive content hidden] is the best!!!

The best. [sensitive content hidden] is always there when i need the help, plus it has been a seamless transition

PROS

How simple the product is to use is why we choose lavu

CONS

the security settings are not detailed enough for modifying it to meet my needs better

Reasons for switching to Lavu POS

I like how simple lavu is

Vendor Response

Hi John - thank you for your feedback, we love to hear it! We're so happy we could help your restaurant streamline operations.

Replied April 2023

Jamison

Restaurants, 11-50 employees

Used daily for more than 2 years

Review Source: Capterra
This review was submitted organically. No incentive was offered

OVERALL RATING:

1

EASE OF USE

1

VALUE FOR MONEY

1

CUSTOMER SUPPORT

1

FUNCTIONALITY

1

Reviewed January 2022

Worst POS System Ever

Horrendous. Customer Service pressures retention on cancellations - then they fraudulently charge bank accounts after the fact. T Their CEO spams all account holders each week with cringe-worthy emails. Lavu is an embarrassment to the POS industry. LAVU is a shady company at best and a headache for any real restaurant at worst.

PROS

There are NO Pros for this POS. Never using the software is the best Pro out there.

CONS

After canceling the software - they kept charging our accounts for months. When confronted about the charges and after submitting confirming emails, they stated the charges were approved but offer no proof even though email confirmations from their own AR show the opposite. Customer Service might be the worst in the business. Told us they would return our call in 1 business day to rectify the situation and they finally replied 3 weeks later - Drained over $300 directly from our accounts. STAY AWAY

Reason for choosing Lavu POS

I made a mistake and should never have chosen LAVU.

Vendor Response

Hi Jamison, thank you for being a customer of Lavu for more than two years, but I am very sorry to hear how bad your experience was, especially towards the end of your use of us. I do apologize on behalf of the customer support team if you were not contacted in a timely manner, or communications were not clear. We would be happy to sort any remaining issues out, so please let us know if that is something you are interested in.

Replied February 2022

Lok

Restaurants, 2-10 employees

Used daily for less than 2 years

Review Source: Capterra

OVERALL RATING:

5

EASE OF USE

5

VALUE FOR MONEY

5

CUSTOMER SUPPORT

5

FUNCTIONALITY

5

Reviewed February 2022

Review

It’s been like a love and hate relationship

PROS

It was nice and easy to get used to. The system was nice.

CONS

The WiFi would go offline sometimes for hours

Reasons for switching to Lavu POS

My manager made the switch

Vendor Response

Hi Lok, thank you for your feedback! We're sorry that your restaurant's wifi has been having issues - it's always a nuisance when that happens. Please reach out if there is anything we can help with.

Replied February 2022

Mia

Restaurants, 11-50 employees

Used daily for more than 2 years

Review Source: Capterra

OVERALL RATING:

5

EASE OF USE

5

VALUE FOR MONEY

4

CUSTOMER SUPPORT

5

FUNCTIONALITY

5

Reviewed August 2022

Seafood restaurant

Lavu has made it much easier for our restaurant to handle the influx of customers during the summer months

PROS

Used Lavu as our Point of Sale for years, I really like how easy it was to use and how portable the iPads are. Simple setup, we got it done ourselves in a few hours. Support team always there if we need it.

CONS

If wifi is flaky, system slows done, especially in busy times

Vendor Response

Hi Mia, thank you for your feedback! It's great to hear how well Lavu has worked for your restaurant and staff. Please reach out if you have any questions!

Replied August 2022

Kahala

Food & Beverages, 2-10 employees

Used daily for less than 6 months

Review Source: Capterra
This reviewer was invited by the software vendor to submit an honest review.

OVERALL RATING:

4

EASE OF USE

5

VALUE FOR MONEY

3

CUSTOMER SUPPORT

5

FUNCTIONALITY

4

Reviewed February 2024

New customer for Lavu

Overall im pleasantly ok with the service. I did receive some back and forth on communication mishaps on what I was getting for going with Lavu. Other than that Im ok.

PROS