All Logitude World Reviews

1-25 of 40 Reviews

Sort by

Reviews are by default sorted by Recommended to software buyers, driven by our proprietary algorithm reflecting the depth and quality of the review, recency of experience, and other factors. As a neutral reviews platform, the star rating of the review is not considered in the "Recommended" ranking, and there is currently no voting mechanism that would allow site visitors to influence the ranking.
User Profile

Vincent

Verified reviewer

Transportation/Trucking/Railroad, 2-10 employees

Used daily for more than 2 years

Review Source: Capterra
This review was submitted organically. No incentive was offered

OVERALL RATING:

5

EASE OF USE

5

VALUE FOR MONEY

5

CUSTOMER SUPPORT

5

FUNCTIONALITY

5

Reviewed January 2020

E-Volution in freight forwarding

10/10, would recommend to anyone looking for freight forwarding software. it's a Turn-key one-stop application with everything in it.

PROS

Logitude enables me to operate my company not only from my desk, but from any place i am thanks to their web-based product. If i'm not in the office, i can access all my critical information from my phone/tablet directly. Their client portal also enables my clients to monitor the status and location of their investments. I searched long and compared many software suites to use for our freight forwarding company, and our choice went to Logitude; As they deliver quality software for a fair rate. Their support team is 10/10 rating; They are quick to respond and are always happy to assist. I recommend Logitude, it's a great app with a great team behind it.

CONS

After 5 years of usage, i have not yet come across bad things in this software. As when you have an issue, the support team take care to fix it asap.

Vendor Response

Thank you so much for this 5-star review. We really appreciate your trust and support! We will do our best to continue providing world-class services and strive to exceed your expectations. We are delighted to have you as a customer and grateful for your help in spreading the word about us.

Replied February 2023

Matthew

Logistics and Supply Chain, 2-10 employees

Used daily for more than 2 years

Review Source: Capterra
This review was submitted organically. No incentive was offered

OVERALL RATING:

5

EASE OF USE

4

VALUE FOR MONEY

5

CUSTOMER SUPPORT

5

FUNCTIONALITY

5

Reviewed August 2020

Logitude & Custodia Freight Services

Very happy. Easy to use and easy to learn about new features when they come out and customize to our needs but also teh support is second to none. We are in the USA, Logitude in Europe yet support is available 24 / 7 and we have not had to wait more than 12 hrs. for issues to be fixed and any changes / creations of templates is usually implemented by next business day for us.

PROS

The fact that our free trial and extended trial for 1 month only took 24 hrs. to set up with our signatures and logo. Other vendors we looked wanted anywhere from 1 month to 3 months to set up, and at that time it was for only 1 user. The support during the trial was second to none as well. Also, the compatibility with Quick books made life very easy for our accounting.

CONS

Editing templates and making new templates is not easy for someone like me who is not great when it comes to IT but as time has gone on the support team at Logitude has made up for my ignorance in these matters.

Reason for choosing Logitude World

Implementation Time. It was ready to go and the fact that it is online and we do not need our own servers was a big plus. Compatibility with Quickbooks.

Muhammad

Logistics and Supply Chain, 201-500 employees

Used daily for less than 12 months

Review Source: Capterra
This review was submitted organically. No incentive was offered

OVERALL RATING:

1

EASE OF USE

2

VALUE FOR MONEY

1

CUSTOMER SUPPORT

1

FUNCTIONALITY

3

Reviewed February 2020

Worst Customer Feedback No after sales support

One of the worst Customer Care company, with no commitment, they give you attention before sales only. Nothing after sales... and most importantly no one in the whole company replies even you send email to [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] One of my worst experience

PROS

compare to my complaints nothing is good

CONS

Worst Support, No responsibility, No Feedback, worst of all, no complaint center, if you wish to search there is nothing available. very much disappointing company.

Reason for choosing Logitude World

By Mistake....

Vendor Response

Thanks for your time to evaluate our product. However, it's disheartening to receive such a bad review on a support system that you never tested. We tried to reach you since February, but unfortunately with no response at your end. Our SLA records for responding the customers is within an hour range, as well as resolving them. On the other hand, thanks to your team who allowed for the discussions to move forward and make the implementation project successful by being responsive and arrange calls whenever needed, we tried our best to help you with the project and got you to work with the system. As a global freight forwarding software serving over 80 countries now, we received many development requests from all customers worldwide. Our Product Management is making evaluation andmany of themare become developed as part of our five (5) annual releases. You can check all of them here: https://logitudeworld.com/category/release-notes-updates/ All the best and success in your business!

Replied August 2020

Sebastien

Logistics and Supply Chain, 2-10 employees

Used daily for less than 12 months

Review Source: Capterra
This review was submitted organically. No incentive was offered

OVERALL RATING:

5

EASE OF USE

5

VALUE FOR MONEY

5

CUSTOMER SUPPORT

5

FUNCTIONALITY

5

Reviewed November 2022

Excellent software above the expectation

Excellent experience

PROS

I am using logitude for 6 month now and the software is really complete, easy to use and help us to save lot of time. The value for the money is excellent, the setup and deployment is easy. Really for me an excellent software changing my daily workflow in the good way.You also can connect easily to quickbooks, this interface cost thousands with other sofware providers.Last but not least the back office and assistance at Logitude is of high level they really proessionnal helping and understanding your problem easy to contact and fast answering, this is something extremely valuable.My recommandation go try it you a master choice.

CONS

The preset reporting might be setup differently but as they can be tailor made this is really not a big issue.

Reason for choosing Logitude World

Because they had all I was looking for, interface with accounting, web based easy deployment as complete as the competitions and good feed back from they assistance and commercial team.

Vasileios

Transportation/Trucking/Railroad, 11-50 employees

Used daily for less than 12 months

Review Source: Capterra
This review was submitted organically. No incentive was offered

OVERALL RATING:

4

EASE OF USE

5

VALUE FOR MONEY

5

CUSTOMER SUPPORT

5

FUNCTIONALITY

4

Reviewed December 2022

A great Saas with even greater potential

We are very excited for choosing Logitude as it has overall transformed our business. From changing our workflows to working paperlessly, Logitude played a very integral part. On the other hand, we use this on a daily basis for all our branches, and we are extremely happy about it. Implementation, Support and Training were also great.

PROS

The overall experience is very intuitive. Simple screens with powerful features on the back, make it an important tool for even the most inexperienced.

CONS

As with all Saas solutions , are not fully customizable on the specific needs of a company, rather than trying to fit into the mass of the industry. There are some features that lacking comparing to other alternatives and should be included by default in my opinion, but maybe they will implement them in the future. The handling of Customers vs Agents is counterintuitive at times.

Reason for choosing Logitude World

The decision was a mix on pricing, testing all and overall feeling and experience on each of the mentioned products. Logitude fitted more in our needs.

Reasons for switching to Logitude World

We wanted to go from a local vendor that had an old software to something that follows the current trends, the usage of cloud and technology.

Mads

Logistics and Supply Chain, 2-10 employees

Used daily for less than 12 months

Review Source: Capterra
This review was submitted organically. No incentive was offered

OVERALL RATING:

5

EASE OF USE

5

VALUE FOR MONEY

5

CUSTOMER SUPPORT

5

FUNCTIONALITY

5

Reviewed December 2021

Overall great product with many features

I love working in the software and it makes our team work easier together.

PROS

Great features, very detailed and easy to use after 2-3 weeks usage.

CONS

Missing out some small features like received rates for LCL ocean freight and reports for employee commission.

Reasons for switching to Logitude World

Missing our features on our previous software like a dashboard and a easier view of current shipments.

User Profile

Fatai Darius

Verified reviewer

Used daily for more than 2 years

Review Source: Capterra
This review was submitted organically. No incentive was offered

OVERALL RATING:

4

EASE OF USE

5

VALUE FOR MONEY

5

CUSTOMER SUPPORT

5

FUNCTIONALITY

4

Reviewed July 2018

Fully Inclusive Software. It continues to fulfill as an integral part of by business growth

PROS

The team behind Logitude World are knowledgeable in the Logistics business, and for users like myself, this is invaluable. The software's Interface was my initial consideration factor among a multitude of options , at the time I was looking for a modern flexible software to handle my air, sea, and road freight booking, record storage, accounting, and most importantly - cloud access. Upon watching very brief tutorial videos I was convinced that Logitude can offer everything I needed, and I was surprised at how easily comprehensible it is to operate. I've trained many staff over the years and they've had very little to no problems at all grasping the functionalities. It is worth noting that the design team launch regular updates to make the great software even better, and any maintenance issues we raise are often solved within the same day. There's also a feature which allows you to give your customers access, and customize exactly what they see - in form of online tracking. Having 24/7 online access offers tremendous flexibility, and we've been able to work uninterrupted during business trips and holidays. In summary, a truly forward thinking solution, and a great tool for any small to medium sized logistics company

CONS

Logitude World is a relatively new software, and there are several competitors aiming for the same business. It needs to somehow incorporate a truly offline POD / TrackNTrace function via mobile bar scanner devices to distance itself from similar solutions.

Jalil

Transportation/Trucking/Railroad, 11-50 employees

Used daily for less than 12 months

Review Source: Capterra
This review was submitted organically. No incentive was offered

OVERALL RATING:

5

EASE OF USE

4

VALUE FOR MONEY

5

CUSTOMER SUPPORT

4

FUNCTIONALITY

5

Reviewed January 2023

Great and evolving tool

PROS

After implementation process, everything is logical and easy to use.The database architecture and process fits to our working way however we have some specificity, that Logitude team were able to adapt to.Logitude offer us a great tracability for each shipment, in terms of events and documents sent and received, also specific view can be easily managed.Automation module permit us to save a lot of time, and avoid the human error issue...Build in Follow up allow to make perfect to do list for each user while its directly linked to shipment. A special thanks to [SENSITIVE CONTENT] for their usual avaibility help and assistance.

CONS

Of course some module are missing, since our industry has to evolve each day.But in 6 months of use we have already saw modules that were missing. The 4 times / year release, make us confident in the fact that all needed development for our industry will be done timely.

Vendor Response

Thank you for the kind words! We are constantly striving to improve our freight forwarding software to meet our customers' needs. Your trust and confidence in us really mean a lot. We look forward to having a long-term relationship with you and ensuring that all your needs are met efficiently. 

Replied February 2023

Alain

Logistics and Supply Chain, 11-50 employees

Used daily for more than 2 years

Review Source: Capterra
This review was submitted organically. No incentive was offered

OVERALL RATING:

5

EASE OF USE

5

VALUE FOR MONEY

5

CUSTOMER SUPPORT

5

FUNCTIONALITY

5

Reviewed April 2023

Review of Logitude ASL 2023

PROS

The mobile app and the tracking service are a convenient and user-friendly tool that allows customers to track their shipments directly from their smartphones. customers can save a lot of time and effort that would otherwise be spent on manual or offline processes. They provide customers with greater visibility and transparency into your operations and processes

CONS

There isn't anything significant to mention, honestly. However, if I had to say something, I would suggest having more options for software integrations that complement the accounting software, such as expanding the range of integration options

Andre

Transportation/Trucking/Railroad, 2-10 employees

Used daily for more than 2 years

Review Source: Capterra
This review was submitted organically. No incentive was offered

OVERALL RATING:

5

EASE OF USE

5

VALUE FOR MONEY

5

CUSTOMER SUPPORT

5

FUNCTIONALITY

4

Reviewed December 2023

A powerful platform for global transportation

We use Logitude to process our worldwide export and imports from and to Europe. The Logitude platform enables us to process our shipments efficiently, with seamless documentation and an easy-to-maintain shipment history. Thanks to the option of uploading documents, we are also ideally prepared for any audit. The Logitude customer service team responds quickly and helps immediately with any questions.

PROS

Several modules, capable of managing airfreight, seafreight and roadfreight business. Online available 365 days per year and good pricing.

CONS

There's no negative experience so far. Everything runs smoothly from day 1.

Reason for choosing Logitude World

Cloud based software, online available 365 days per year, good pricing.

User Profile

El mehdi

Verified reviewer

Transportation/Trucking/Railroad, 51-200 employees

Used daily for more than 2 years

Review Source: Capterra
This review was submitted organically. No incentive was offered

OVERALL RATING:

5

EASE OF USE

5

VALUE FOR MONEY

5

CUSTOMER SUPPORT

5

FUNCTIONALITY

5

Reviewed January 2023

Most completed TMS for Freight Forwarding

Managing several part of our business Specially Road freight and customs warehouse.Future development : Automatic invoicing according to customer's conditions

PROS

Completed solution for freight forwarders with an efficient CRM and comply with transportation best practices.

CONS

Doesn't includ FMS fonctionalities to manage your fleet if you are also a carrier.

Reason for choosing Logitude World

Not Yet

Reasons for switching to Logitude World

Very Limited Solution.

sofiane

Transportation/Trucking/Railroad, 2-10 employees

Used daily for more than 2 years

Review Source: Capterra
This review was submitted organically. No incentive was offered

OVERALL RATING:

5

EASE OF USE

5

VALUE FOR MONEY

5

CUSTOMER SUPPORT

5

FUNCTIONALITY

4

Reviewed December 2021

Logitude

quotes more easier

PROS

invoicing, quotes and awb. registration of ops and debt for jobs .

CONS

missing a small part for the accounting. It will be perfect after this.

Reason for choosing Logitude World

the presentation and the reception of the salesman ([SENSITIVE CONTENT]:))

Manjunath

Logistics and Supply Chain, 11-50 employees

Used daily for more than 2 years

Review Source: Capterra
This review was submitted organically. No incentive was offered

OVERALL RATING:

4

EASE OF USE

4

VALUE FOR MONEY

5

CUSTOMER SUPPORT

4

FUNCTIONALITY

4

Reviewed January 2023

Excellent

Using Since 2018. Very much satisfied. If you are a freight forwarders looking to adapt a software I will surely recommend Logitude World.

PROS

- User Friendly - Value for Money- Excellent Customer Service- You can create your own style of any documents/templates by your own

CONS

- Multiple Accounting reports are missing.- API are bit expensive if you want to integrate with other software internally.

Reasons for switching to Logitude World

Pricing, Not user friendly.

Vendor Response

Thank you so much for this review. We really appreciate you being a customer since 2018.

Replied March 2023

Zain

Transportation/Trucking/Railroad, 11-50 employees

Used daily for less than 6 months

Review Source: Capterra
This review was submitted organically. No incentive was offered

OVERALL RATING:

4

EASE OF USE

4

VALUE FOR MONEY

5

CUSTOMER SUPPORT

5

FUNCTIONALITY

5

Reviewed May 2020

Logitude: Amazing system at a right price!

Amazing experience implementing. [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] is a champ in service. She will serve you with smile and always willing to go extra-mile. The best account manager we've ever had in our life of 6 years as a company.

PROS

Logitude is a very easy, full feature system on cloud available right now. We tested many systems before signing up with them in March '2020. It has all the tools/features available required to run our Air, Ocean and Road Freight business. There is nothing that our users miss managing the operations from bookings, documentation and invoicing.

CONS

Only two things: One the system should have an optional full accounting module which will make life easier for small companies. Interface with QBO works fine but a full module is badly required for those who need it to manage in a much efficient way in terms of accounting. Secondly, the system screens badly need upgrading to new internet age. The current screens look like from the early 2000s. Everything works but just the feel is old - like an old Marriott on the beach (old but maintained but needs renovation)

Reason for choosing Logitude World

Logitude looks to us very sincere and knowledgeable in their approach.

Holly

Logistics and Supply Chain, 11-50 employees

Used daily for less than 2 years

Review Source: Capterra
This review was submitted organically. No incentive was offered

OVERALL RATING:

4

EASE OF USE

4

VALUE FOR MONEY

4

CUSTOMER SUPPORT

4

FUNCTIONALITY

3

Reviewed November 2017

System is not so stable, especialy during afternoon of our local time.

PROS

Get coordinater's job more efficient, key in data one time, can generate several report. Accounting system is quite usuefuly, can avoid any overdue and duplicated payment. System connect with airlines system is very usueful, but still need get adjustment in China.

CONS

This software get our job more efficient, and hope in the future, you can add any tracing part connected with airlines/shipping lines system for customer to follow up their shipment will be perfect. And there are any function that can send email automaticly to follow up ATA, DELY....

Vendor Response

Dear Holly Fang, Thank for the good review. Please make sure you are using the HTML5 version. It is much faster and should work fine even if your Internet connection is slow at times. Stayed toned to our regular releases. We are planning some automated emails to customer that we are sure will be very helpful to you For statuses from airlines ¿ we do have this feature. Our help desk will contact you with more details.

Replied November 2017

Harry

Logistics and Supply Chain, 51-200 employees

Used daily for more than 2 years

Review Source: Capterra
This review was submitted organically. No incentive was offered

OVERALL RATING:

4

EASE OF USE

5

VALUE FOR MONEY

4

CUSTOMER SUPPORT

4

FUNCTIONALITY

4

Reviewed January 2023

very userfreindly @ detailed

Very satisfied

PROS

combi: logistics & finance and detailed.

CONS

no comment. sometimes it can be faster.

Reasons for switching to Logitude World

combi logistics & finance

Vendor Response

Thank you so much for the positive rating. We're happy that you're happy.

Replied March 2023

Dalibor

Maritime, 2-10 employees

Used daily for more than 2 years

Review Source: Capterra
This review was submitted organically. No incentive was offered

OVERALL RATING:

4

EASE OF USE

4

VALUE FOR MONEY

4

CUSTOMER SUPPORT

5

FUNCTIONALITY