---
title: "Franchise 360 Software Reviews, Demo & Pricing - 2026"
description: "Review of Franchise 360 Software: system overview, features, price and cost information. Get free demos and compare to similar programs."
source_url: "https://www.softwareadvice.com/franchise-management/franchise-360-profile/"
page_type: "product"
language: "en"
---

[Home](https://www.softwareadvice.com/)

/

[Retail Management Systems Software](https://www.softwareadvice.com/retail/retail-management-comparison/)

/

Franchise 360

Software Advice offers objective insights based on verified user reviews and independent product and market research. When our advisors match you to a software provider, we may earn a referral fee.

Overview

# Franchise 360 Review

From $33.13/month 1 plan

Wondering if Franchise 360 is right for your organization?

Our Retail Management Systems Software selection experts can help you in 15 minutes or less.

On this page

-   Overview
    
-   User Interface
    
-   Popular Alternatives
    
-   Pricing and Plans
    
-   Features
    
-   User Reviews
    

## Overview

Franchise 360

4.6

[(7)](https://www.softwareadvice.com/franchise-management/franchise-360-profile/#reviews)

Pricing

Starting at $33.13 per user per month

### About Franchise 360

Franchise 360 is a cloud-based solution designed to help franchisees manage quotes, recruitment workflows, service fee invoicing and sales opportunities. Key features include class management, job scheduling, billing, calendar integration, customer relationship management, intranet and a document library.

Teams using Franchise 360 can use the dashboard to review existing pipelines of franchisees, previous activities and recruitment tasks to gain insights into the performance of each prospect. The solution enables users to manage existing franchise networks via internal forums for sharing best practices and documents to keep staff members updated with the latest changes in the pipeline. Additionally, it offers individual job management systems to each franchisee for maintaining the entire job management lifecycle, from initial contact to invoicing.

Franchise 360 allows calendar integration with multiple mobile devices. Pricing is available on monthly subscriptions and support is extended via documentation, phone, email and other online measures.

Do you work for Franchise 360? [Manage this product listing](https://www.g2.com/products/franchise-360/claim_requests/new?auto=true)

Wondering if Franchise 360 is right for your organization?

Our Retail Management Systems Software selection experts can help you in 15 minutes or less.

## Franchise 360 User Interface

## Popular Franchise 360 Alternatives

Main Product

Franchise 360

4.6

[(7)](https://www.softwareadvice.com/franchise-management/franchise-360-profile/#reviews)

Ratings Breakdown

-   4.57Ease of use
-   4.57Value for money
-   4.71Customer support
-   4.14Functionality

Pricing

Starting at $33.13 per month

Get Price

Alternative Product

[ClientTether](https://www.softwareadvice.com/franchise-management/clienttether-profile/)

4.8

[(44)](https://www.softwareadvice.com/franchise-management/clienttether-profile/reviews/)

Ratings Breakdown

-   4.73Ease of use
-   4.81Value for money
-   4.93Customer support
-   4.57Functionality

Pricing

Available upon request

Get Price

Alternative Product

[FranConnect](https://www.softwareadvice.com/crm/franconnect-profile/)

4.3

[(209)](https://www.softwareadvice.com/crm/franconnect-profile/reviews/)

Ratings Breakdown

-   4.21Ease of use
-   4.22Value for money
-   4.55Customer support
-   4.20Functionality

Pricing

Available upon request

Get Price

Alternative Product

[Cerca](https://www.softwareadvice.com/crm/franchise-on-cloud-profile/)

4.8

[(38)](https://www.softwareadvice.com/crm/franchise-on-cloud-profile/reviews/)

Ratings Breakdown

-   4.61Ease of use
-   4.62Value for money
-   5.0Customer support
-   4.58Functionality

Pricing

Available upon request

Get Price

Alternative Product

[BrandWide](https://www.softwareadvice.com/crm/brandwide-profile/)

5.0

[(28)](https://www.softwareadvice.com/crm/brandwide-profile/#reviews)

Ratings Breakdown

-   4.89Ease of use
-   4.96Value for money
-   5.0Customer support
-   4.89Functionality

Pricing

Available upon request

Get Price

Alternative Product

[Seenaps](https://www.softwareadvice.com/product/530575-Seenaps/)

4.8

[(5)](https://www.softwareadvice.com/product/530575-Seenaps/#reviews)

Ratings Breakdown

-   5.0Ease of use
-   5.0Value for money
-   5.0Customer support
-   4.80Functionality

Pricing

Available upon request

Get Price

## Franchise 360 Pricing and Plans

Starting price: $33.13 per month

Free Trial

Free Version

Basic

$33.13

per user, per month

No plan information available

Confused about pricing? We've got you covered.

Get a personalized pricing breakdown tailored to your specific needs—no guesswork, no generic estimates.

## Franchise 360 Features

-   Popular features found in Retail Management Systems
    
    Accounting Integration
    
    CRM
    
    eCommerce Management
    
    Employee Management
    
    Loyalty Program
    
    Merchandise Management
    
    Multi-Location
    
    Order Management
    
    Purchase Order Management
    
    Reporting/Analytics
    
    Retail Inventory Management
    
    Returns Management
    
-   More features of Franchise 360
    
    Brand Management
    
    Commission Management
    
    Franchise Intranet
    
    Franchise Operations Management
    
    Job Scheduling
    

## Franchise 360 User Reviews

## Franchise 360 customer ratings

- Overall rating: 4.6/5
- Total reviews: 7

### Rating distribution

- 5 stars: 5 reviews (71%)
- 4 stars: 1 reviews (14%)
- 3 stars: 1 reviews (14%)
- 2 stars: 0 reviews (0%)
- 1 star: 0 reviews (0%)

### Secondary ratings

- Ease of use: 4.6/5
- Value for money: 4.6/5
- Customer support: 4.7/5
- Functionality: 4.1/5

---

Have you used Franchise 360 and would like to share your experience with others?

### A brilliant experience is every single regard

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Anthony P.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Accounting
- Company size: 11-50 employees
- Product usage: Used daily for more than 2 years
- Reviewed: April 2018
- Review source details: This review was submitted organically. No incentive was offered

A large reduction in operating costs, the elimination of errors and a much speeded up monthly invoicing system

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Value for money: 5/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 5/5

#### Pros

Works perfectly, on budget, on time. It has saved us a lot of cost and time and hassle. It has also eliminated errors.

#### Cons

No negatives at all. Interestingly I have to submit 100 characters but I really have no more to say!

#### Vendor response

Thank you Anthony for your kind words. The team very much appreciates your comments.

Replied April 2018

---

### The software has helped us run and grow our business successfully for a number of years.

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: David T.
- Industry: Consumer Services
- Company size: 51-200 employees
- Product usage: Used daily for more than 2 years
- Reviewed: April 2018
- Review source details: This review was submitted organically. No incentive was offered

Live reporting and complete visibility of the franchise networks activities

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 4/5
- Value for money: 5/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 3/5

#### Pros

The original framework of 360 was great but we have been able to customise it greatly over the years. Along with the tech guys at Greyridge who have done a really good job of helping us turn the product into exactly what we have wanted. Our franchisees use the system daily to run their own businesses with 'live" visibility available at HQ of what is happening out there. I have only marked down "Features & Functionality" because we have developed it so far from the original

#### Cons

The system is great and we haven't really experienced any down side that is worthy of comment.

#### Vendor response

Thank you for your kind comments David. I think it is fair comment about features and functionality: this is probably down to the nature of franchising although we do try to make the basic product as flexible as possible.

Replied April 2018

---

### Basic platform with very limited functionality

- Overall rating: 3/5
- Reviewer: Verified Reviewer
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Facilities Services
- Company size: 11-50 employees
- Product usage: Used weekly for less than 12 months
- Reviewed: April 2018
- Review source details: This review was submitted organically. No incentive was offered

The software provides a remote visibility capability

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 4/5
- Value for money: 2/5
- Customer support: 3/5
- Functionality: 2/5

#### Pros

The software is easy to use and provides visibility of our franchisee information. Although you are not provided with a user manual or training aids it does not take long to work out the basic functions of the software.

#### Cons

The functionality is very limited and we find the majority of our processes sit outside the software, which we never envisaged at inception. Customisation is expensive and when attempted caused impacts elsewhere in the programming, so we had to revert.

#### Vendor response

Thank you for you review and for saying that the software is easy to use. I am sorry to hear that you are having some problems. All of our systems can be tailored and developed to match customer requirements - if you feel there are areas where the system does not match your needs, please get in touch. Unfortunately, as you have not left your name we cannot contact you directly to resolve this.

Replied April 2018

---

### A pleasure to deal with, highly professional company and excellent product

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Tim H.
- Industry: Consumer Services
- Company size: 2-10 employees
- Product usage: Used daily for less than 2 years
- Reviewed: April 2018
- Review source details: This review was submitted organically. No incentive was offered

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Value for money: 5/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 5/5

#### Pros

The basic platform as an 'off the shelf' product is already market leading in its functions. That, coupled with the fact that via Greyridge's expertise, it is then hugely adaptable to individual needs, makes this product unbeatable. Best points for us are being web based, auto texts and email functions.

#### Cons

Very little actually. Being web based, it obviously requires an internet connection at all times which can cause minor issues for field based techs occasionally if they are somewhere without a good 4G signal. But in all honesty the pro's of being web based still very much outweigh this.

#### Vendor response

Thank you for your kind comments Tim, we appreciate your comments.

Replied April 2018

---

### Excellent product and service

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Ginny M.
- Product usage: Used daily for more than 2 years
- Reviewed: April 2018
- Review source details: This review was submitted organically. No incentive was offered

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Value for money: 5/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 5/5

#### Pros

We have worked with Greyridge for over 10 years and they develop our requirements into easy usable systems specific for our business. Great product and customer service.

#### Cons

We have had very few issues and any all resolved very quickly. if being ultra critical - I would like develop/performance meetings to be regularly scheduled .

#### Vendor response

Thank you Ginny! We will be in touch about those regular reviews.

Replied April 2018

---

### Great initial and ongoing support!

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Claire C.
- Product usage: Used daily for more than 2 years
- Reviewed: April 2018
- Review source details: This review was submitted organically. No incentive was offered

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Value for money: 5/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 5/5

#### Pros

Worked with us on a bespoke CRM system for our network, very helpful and prompt. Ongoing support is great, we only have to email and they respond quickly and efficiently.

#### Cons

I've not experienced anything that is negative about the software and support to date, they worked with us closely during the development stages.

#### Vendor response

Thank you Claire! Let us know if you need any support from us at any time.

Replied April 2018

---

### Safeclean

- Overall rating: 4/5
- Reviewer: Maria H.
- Industry: Furniture
- Company size: 51-200 employees
- Product usage: Used daily for more than 2 years
- Reviewed: August 2018
- Review source details: This review was submitted organically. No incentive was offered

Excellent, patient and 1st class would work with them time and time again.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 4/5
- Value for money: 5/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 4/5

#### Pros

How helpful the support people are, the ease it was and has been to work with Greyridge, they took my requirements and were able to interpret them into what was need, the ease to use now it's been implemented.

#### Cons

I find setting up data groups complicated to enable marketing,

---

Showing 1 - 7 of 7 Reviews

## Other Top Recommended Retail Management Systems Software

[Toast POS](https://www.softwareadvice.com/retail/toast-pos-profile/)

**4.1** (554)

Recently recommended **26** times

[Clover](https://www.softwareadvice.com/retail/clover-profile/)

**3.8** (583)

Recently recommended **24** times

[Epos Now](https://www.softwareadvice.com/retail/epos-now-profile/)

**3.8** (729)

Recently recommended **20** times

[Rain POS](https://www.softwareadvice.com/retail/rainpos-profile/)

**4.1** (134)

Recently recommended **19** times

Stuck Between Options?

Our experts can help you compare Franchise 360 with other top options, so you can find the best fit for your needs.

## See what companies are saying about Software Advice