---
title: "Simpro Reviews, Pros and Cons - 2026 Software Advice"
description: "Reviews of Simpro. Learn how real users rate this software's ease-of-use, functionality, overall quality and customer support. Talk to our advisors to see if Simpro is a good fit for you!"
source_url: "https://www.softwareadvice.com/cafm/simpro-enterprise-profile/reviews/"
page_type: "reviews"
language: "en"
---

1 million+ businesses helped. Get advice

Get Free Advice

[Home](https://www.softwareadvice.com/)

/

[Billing and Invoicing Software](https://www.softwareadvice.com/accounting/billing-invoicing-software-comparison/)

/

[Simpro](https://www.softwareadvice.com/cafm/simpro-enterprise-profile/)

/

Simpro Reviews

Software Advice offers objective insights based on verified user reviews and independent product and market research. When our advisors match you to a software provider, we may earn a referral fee.

[Overview](https://www.softwareadvice.com/cafm/simpro-enterprise-profile/)

Reviews

[Alternatives](https://www.softwareadvice.com/cafm/simpro-enterprise-profile/alternatives/)

# Simpro User Reviews

## Reviews summary

- Overall rating: 3.9/5
- Total reviews: 153

### Secondary ratings

- Ease of use: 3.7/5
- Customer support: 3.8/5
- Value for money: 3.7/5
- Functionality: 3.8/5

### Rating distribution

- 5 stars: 73 reviews (48%)
- 4 stars: 40 reviews (26%)
- 3 stars: 13 reviews (8%)
- 2 stars: 8 reviews (5%)
- 1 star: 19 reviews (12%)

### Most mentioned pros

- It’s a powerful all-in-one platform that really helps streamline job management, from quoting through to completion and invoicing. Once you get used to how everything is structured, it becomes a central hub for running day-to-day operations efficiently.
- The mobile app is a big plus for field engineers — they can update jobs, upload photos, and capture signatures on-site.
- Having our asset management and inventory updates sync automatically with billing saves the office team tons of admin hours every single week.

### Most mentioned cons

- Invoicing was a nightmare, and could take several hours to produce a single invoice. Because they couldn't get their supplier invoice system to work properly, we were told that the only solution was for the supplier to change their invoices to suit Simpro!
- It caused a great deal of stress and frustration, and we found the system clunky, unintuitive, and inefficient to use.
- they need to be handled in very specific ways, otherwise it’s easy to throw off a job’s financial figures.

## Simpro customer reviews

Showing reviews 1-25 of 153 (page 1).

### Simpro Review

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Joe H.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Construction
- Company size: 51-200 employees
- Product usage: Used daily for more than 2 years
- Reviewed: May 2026
- Review source details: This review was submitted organically. No incentive was offered

Overall, my experience with Simpro has been very positive. It’s a powerful all-in-one platform that really helps streamline job management, from quoting through to completion and invoicing. Once you get used to how everything is structured, it becomes a central hub for running day-to-day operations efficiently. The scheduling, job tracking, and integration between different parts of the system stand out the most, saving time and improving visibility across projects. While there are a few areas that take some getting used to, the benefits definitely outweigh the drawbacks. Overall, it’s a reliable system that adds real value to managing jobs, teams, and business performance.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 3/5
- Value for money: 5/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 5/5

#### Pros

The user interface is very intuitive, making it easy to onboard new team members without extensive training. Job scheduling and dispatching are extremely efficient and it’s simple to assign work, track progress, and update jobs in real time. The integration between quoting, invoicing, and job management is seamless, which saves a lot of time and reduces admin errors. Reporting features are strong, giving clear insights into job costs, profitability, and overall business performance. The mobile app is a big plus for field engineers — they can update jobs, upload photos, and capture signatures on-site. Inventory management is well organised and helps keep track of stock levels accurately. Customer support is responsive and helpful when issues do come up. The system is very scalable, so it works just as well for growing businesses as it does for larger teams.

#### Cons

The PO (purchase order) system and work orders can be quite delicate. they need to be handled in very specific ways, otherwise it’s easy to throw off a job’s financial figures. Some workflows require multiple steps, which can slow things down for straightforward tasks. Occasional lag and the odd system crash can be frustrating, particularly when working on larger jobs or detailed quotes.

---

### Robust and comprehensive job management tool with a steep learning curve

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Verified Reviewer
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Utilities
- Company size: 2-10 employees
- Product usage: Used weekly for less than 12 months
- Reviewed: June 2026
- Review source details: This reviewer was invited by us to submit an honest review and offered a nominal incentive as a thank you.

Overall, my experience with the software has been highly positive despite a steep learning curve. It has completely streamlined how we manage our jobs, inventory, and field staff. The software is incredibly robust and capable, which makes it ideal for businesses that need to track comprehensive job costing. While it does feel overly complex and click heavy at times, the massive boost to our back office organization makes it well worth implementing.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Value for money: 4/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 5/5

#### Pros

It is an absolute powerhouse when it comes to keeping our quoting, job management, and invoicing tied together in one single source of truth. The depth of the project management features and job costing tools makes it incredibly easy to track real time profits and expenses on larger projects. Having our asset management and inventory updates sync automatically with billing saves the office team tons of admin hours every single week.

#### Cons

The system layout can feel quite clunky and rigid when you are first learning how to navigate it. It often takes far too many clicks just to get through a simple daily task like revising an invoice or editing purchase orders. The mobile app can also be a bit delicate after updates, occasionally lagging or requiring a full reinstall to get field notes to sync properly up to the main office dashboard.

---

### Simpro Update After 1 Year

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Harry K.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Building Materials
- Company size: 51-200 employees
- Product usage: Used daily for less than 2 years
- Reviewed: March 2026
- Review source details: This reviewer was invited by us to submit an honest review and offered a nominal incentive as a thank you.

Really impressed - personally I can't see any other way of working for the foreseeable. I would recommend it to any business in a similar trade, as long as they are able to put the work in for implementation & ongoing dev.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Value for money: 5/5
- Customer support: 4/5
- Functionality: 5/5

#### Pros

Simpro has proven itself to be a reliable CRM system for our business. It is flexible and customisable to suit our ever-changing business workflows and now we've been going for a while we find it very easy to use.

#### Cons

Support can be lacking especially when it comes to the mobile application. The usual response it just to re-install the app.

#### Reasons for choosing Simpro

The reason was mainly due to pricing & specific business needs.

---

### Stay well away

- Overall rating: 1/5
- Reviewer: Ben W.
- Industry: Environmental Services
- Company size: 11-50 employees
- Product usage: Used daily for less than 12 months
- Reviewed: August 2026
- Review source details: This review was submitted organically. No incentive was offered

My overall experience with Simpro was extremely disappointing. It caused a great deal of stress and frustration, and we found the system clunky, unintuitive, and inefficient to use. The customer support was poor, and getting meaningful assistance when we needed it was difficult. The one thing they seemed to do well was send invoices and marketing emails. Beyond that, our experience fell well short of what we expected. When we asked to end our contract early because the system wasn't meeting our needs, we were simply told that we had to pay out the remainder of the contract. We felt our concerns were dismissed rather than addressed, which made an already frustrating experience even more disappointing. Based on our experience, I believe there are far better alternatives available. My advice would be to do thorough research before committing to Simpro, as once you're locked into a contract, it can be very difficult to leave. The one thing they seemed to do well was send invoices and marketing emails. Beyond that, our experience fell well short of what we expected. We also found ourselves locked into a contract for a system that didn't meet the expectations set during the sales process, which only added to the frustration. Based on our experience, I believe there are far better alternatives available. My advice would be to do thorough research before committing to Simpro, as once you're locked into a contract, it can be very difficult to leave.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 1/5
- Value for money: 1/5
- Customer support: 1/5
- Functionality: 1/5

#### Pros

There was honestly nothing I liked about Simpro. The best part of the entire experience was when our binding contract finally ended and we were able to leave. That was the only positive outcome. Based on our experience, I wouldn't recommend Simpro to others.

#### Cons

What I liked least about Simpro was the complete lack of support and communication. Whenever we needed help, it was difficult to get clear answers or meaningful assistance. The training materials and videos were poor, and the trainers didn't appear to have the practical knowledge needed to answer real-world questions. We found the system clunky, difficult to use, and not what we were led to expect. Based on our experience, I would not recommend Simpro to anyone looking for a reliable business management system.

#### Reasons for switching to Simpro

We made the switch because we were looking for a system that offered better business management, improved tracking, and more efficient workflows. We needed software that would help us run our business more effectively and provide greater visibility across our operations.

---

### AVOID at all costs!!

- Overall rating: 1/5
- Reviewer: Braden B.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Construction
- Company size: 2-10 employees
- Product usage: Used daily for less than 12 months
- Reviewed: March 2026
- Review source details: This review was submitted organically. No incentive was offered

AVOID at all costs!! This company is only after your money. The sales person had an amazing pitch and sold me on convenience and process driven application which was meant to reduce the admin staff I require, instead, I had to employ an additional staff member to work Simpro properly. First - they charged a discounted rate of approx $6000NZD for set up (our replacement software Tradify had NIL set up cost). The set up was incomplete and incompatible, it was meant to reconcile with Xero however it completely missed supplier invoices, or at best sent them across incorrectly. Invoicing was a nightmare, and could take several hours to produce a single invoice. Because they couldn't get their supplier invoice system to work properly, we were told that the only solution was for the supplier to change their invoices to suit Simpro! This defies belief, the supplier is an international company LOL. When the new staff member was employed, they wanted $750NZD for 3hours of training!! Then, for every "user" it costs $200NZD per month, and if that "user" needs the mobile app, another $50NZD for month. Upon contacting them to complain, they had no complaints policy or procedure, no escalation process and when I pushed, their only response was to talk to their lawyers! I now have to finish off my contract with them as they catch you on a minimum 12 month term even though they have failed to meet their obligations.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 1/5
- Value for money: 1/5
- Customer support: 1/5
- Functionality: 5/5

#### Pros

Their sales pitch. They came to me to do the set up. They are great marketers of their own branding...

#### Cons

Almost every aspect. The software is really only suitable for large, multisite businesses who have the budget to spend on the software and the staff to manage it.

#### Reasons for choosing Simpro

Believed the sales pitch, if were to work as it should I would have needed to spent less time on admin

#### Reasons for switching to Simpro

Looking for a more complete software, was sold on great promises.

---

### Good Product but appalling customer service. Huge price increases and no accountability.

- Overall rating: 2/5
- Reviewer: Tricia C.
- Industry: Business Supplies and Equipment
- Company size: 11-50 employees
- Product usage: Used daily for more than 2 years
- Reviewed: September 2026
- Review source details: This review was submitted organically. No incentive was offered

Such a good system but have been waiting 15 years for changes that allegedly were happening and never have happened. Outrageous price increases

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 4/5
- Value for money: 2/5
- Customer support: 1/5
- Functionality: 3/5

#### Pros

Simpro is a great business tool for scheduling, managing stock, invoicing but the appalling customer service and exorbitant price increases are making it a no go for small business. .

#### Cons

Simpro has increased prices outrageously over the past few years. This year 15% alone!!! They have over committed themselves and are now on a money grab trying to force "lightening" on the customers when its performance is poor. They make changes to the back end that cripple emailing out from the system then take 3 days to resolve. Cistomer service is appaling.

#### Reasons for choosing Simpro

Fell for sales talk, THEN EVERYTHING YOU WANT TO DO IS EXTRA AND COSTS A FORTUNE

---

### Avoid at all cost!

- Overall rating: 1/5
- Reviewer: Edward E.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Construction
- Company size: 2-10 employees
- Product usage: Used daily for more than 2 years
- Reviewed: February 2026
- Review source details: This review was submitted organically. No incentive was offered

After 2 years we are ready to quit! Very outdated, the user interface is awkward and not intuitive, it reminds us of Windows 95! We regularly loose work, I had to enter my notes THREE times recently! Support was friendly but decided that it was probably our fault and won't do anything. Infuriating!!

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 1/5
- Value for money: 2/5
- Customer support: 2/5
- Functionality: 4/5

#### Pros

Lots of options, capable of lots from quoting to invoicing, with lots of integrations with other software

#### Cons

Loses work regularly, not intuitive, expensive. Any issues are your fault not theirs so problems during get fixed

#### Reasons for choosing Simpro

Working offline was a large consideration but it's no longer possible

---

### Operations Manager

- Overall rating: 1/5
- Reviewer: Jazmine K.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Electrical/ Electronic Manufacturing
- Company size: 2-10 employees
- Product usage: Used weekly for less than 6 months
- Reviewed: February 2026
- Review source details: This review was submitted organically. No incentive was offered

Our experience was both frustrating and time consuming. We were sold a software program that was both not a good fit for our industry and overly complicated. We tried and tried to find solutions, but nothing worked. We requested our money back since they made the mistake in overselling it and also not really paying attention to our company needs, but no one response. They took $2300 from us and delivered nothing. The company has the worst customer service and support.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 1/5
- Value for money: 1/5
- Customer support: 1/5
- Functionality: 1/5

#### Pros

I thought the training was okay. [sensitive content hidden] our training knew how to explain and answer questions the best he could.

#### Cons

The representative that sold us the problem, missed very important aspects of our company. Aspects that later on showed up during the training, and that no one knew or cared to handle. The software was not a good fit for our industry.

#### Reasons for choosing Simpro

Yes, we did because we thought it was better based on our three meeting with the salesperson.

---

### More than 10 years as a customer—high costs and disappointing support

- Overall rating: 1/5
- Reviewer: Alex K.
- Industry: Environmental Services
- Company size: 2-10 employees
- Product usage: Used daily for more than 2 years
- Reviewed: October 2026
- Review source details: This review was submitted organically. No incentive was offered

We have used Simpro for more than 10 years and currently pay more than $250 per user licence per month. Unfortunately, our experience with customer support has repeatedly fallen well short of what we expect from a platform at this price. A recent forms and proposal-formatting issue demonstrates our frustration. We first reported it on 15 July 2026, and it was escalated to [sensitive content hidden] on 24 July, who acknowledged the problem. We followed up on 2 and 4 September, including an example showing the faults in our forms. On 7 September, we were advised that a fix was awaiting quality assurance approval. We emailed again on 21 September requesting a resolution timeframe. As of 7 October, that email remains unanswered and the issue continues to affect our ability to provide professionally formatted proposals to clients. Meanwhile, we have received two sales calls promoting payment-system add-ons and have been advised of a 15% increase in our monthly subscription fee. This has been particularly frustrating while an acknowledged problem affecting our business remains unresolved. We are now making progress towards moving away from Simpro. After more than a decade, our decision reflects the ongoing gap between the subscription cost and the practical support we receive.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 3/5
- Value for money: 1/5
- Customer support: 1/5
- Functionality: 3/5

#### Pros

We are making progress towards moving away from Simpro. Given our experience, the day we complete that transition will be very satisfying.

#### Cons

The high ongoing cost and lack of meaningful customer support are our main concerns. At $250 per user licence per month, we expect timely responses and practical assistance when something goes wrong. Instead, requests for help have repeatedly resulted in referrals to external affiliates offering additional paid training, generally requiring a half-day booking. In our experience, direct assistance with form customisation and practical problem-solving has been very limited. Our current formatting issue has remained unresolved for almost three months, despite repeated contact and acknowledgement from Simpro. The lack of follow-through, unanswered requests for a timeframe and continued sales contact have left us with little confidence in the support provided.

---

### Monopolistic and extortionate behaviour

- Overall rating: 1/5
- Reviewer: Michael G.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Construction
- Company size: 11-50 employees
- Product usage: Used daily for more than 2 years
- Reviewed: February 2026
- Review source details: This review was submitted organically. No incentive was offered

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 1/5
- Value for money: 1/5
- Customer support: 1/5
- Functionality: 1/5

#### Pros

That it was founded in Brisbane and was once local QLD company. Unfortunately the Pro was flexibility of users (adding or subtracting licences to suit the staff fluctuations of business) but they are removing this option with minimum users and lock-in contracts.

#### Cons

Being hit with a lock-in contract option of 3-years or 5-years at an ‘expected’ 8% per annum (CPI + 5%) locked in to a minimum user quantity. The alternative option is the threat of a ‘12% (subject to change)’ per annum increase. Extortionate approach. Bought out key competitor AroFlo and now playing this monopolistic card. SimPRO claims ‘scaling together’ in the proposal, if I increased charge out rates by 8% or 12% per annum for the next 5-years we wouldn’t have any customers left, we’ll be scaling alright, scaling backwards

---

### Great solution!

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Andrew M.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Construction
- Company size: 11-50 employees
- Product usage: Used daily for less than 2 years
- Reviewed: October 2019
- Review source details: This reviewer was invited by the software vendor to submit an honest review and offered a nominal incentive as a thank you.

Our experience has been great. We have been using it for about 6 months tho we have had it over a year. Still learning different things we need to do to get it set up. I wish it was easier to get going out of the gate.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Value for money: 5/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 4/5

#### Pros

Bid creation. It is great to be able to pull a part from our catalog and then have a time associated to it and not need to calculate it.

#### Cons

There are some ease of use issue complaints I have gotten from our team. But once you get a hang of it, it is great. Just a bit of a learning curve from what they are used to.

#### Reasons for switching to Simpro

To have job costing and inventory management capabilities

#### Vendor response

Hi Andrew, thanks for your feedback! We're glad to hear that you've had a positive experience with simPRO. If you ever run into any issues or need help with any simPRO features, visit the simPRO Helpdesk (https://helpdesk.simprogroup.com/) to contact Customer Support or to access our Help Guide resources. Best, Team simPRO

Replied October 2019

---

### simpro 2025

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: cory r.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Transportation/ Trucking/ Railroad
- Company size: 501-1000 employees
- Product usage: Used daily for free trial
- Reviewed: December 2025
- Review source details: This reviewer was invited by us to submit an honest review and offered a nominal incentive as a thank you.

Excellent for job costing, tracking expenses, integrating with accounting software, and efficient invoicing/payments.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 4/5
- Value for money: 3/5
- Customer support: 4/5
- Functionality: 5/5

#### Pros

powerful features for scheduling, inventory, and project management, though users note a steep learning curve, sometimes clunky UI, and challenges with complex custom reporting or specific regional setups.

#### Cons

issues importing data, with many feeling it adds extra steps and slows workflows despite its powerful backend.

---

### Simpro not for me

- Overall rating: 3/5
- Reviewer: Renico d.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Construction
- Company size: 11-50 employees
- Product usage: Used daily for less than 12 months
- Reviewed: February 2025
- Review source details: This review was submitted organically. No incentive was offered

The program was not as user friendly and we struggled to get stuff done

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 1/5
- Value for money: 2/5
- Customer support: 4/5
- Functionality: 4/5

#### Pros

You could schedule your different teams and track their time

#### Cons

There is just to much going on and did not suite our business, they are to expensive

#### Vendor response

Hi there, Thank you for taking the time to share your thoughts. We appreciate your feedback and are glad to hear that you found value in the scheduling and time-tracking features. We understand that every business has unique needs, and it's important to find a solution that aligns well with your specific requirements. We strive to offer a comprehensive platform, and we recognize that this can sometimes feel overwhelming. Your insights are important to us, and we continually work to enhance the user experience and provide better value. If you have any specific suggestions or if there's anything we can do to assist you further, please don't hesitate to reach out. We’re here to help and support you in any way we can. Best regards Louise

Replied April 2025

---

### simPRO as a paperless program

- Overall rating: 4/5
- Reviewer: Allison L.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Electrical/ Electronic Manufacturing
- Company size: 11-50 employees
- Product usage: Used daily for more than 2 years
- Reviewed: February 2022
- Review source details: This reviewer was invited by us to submit an honest review and offered a nominal incentive as a thank you.

We find we are not losing job cards anymore which means we get to charge out every job that is complete. But we still have to manually check jobs that the technician may not have used the correct status. This can be a bit frustrating and time consuming. Invoicing is very easy and great to be able to delete one if it needs improvements or change the charge to customer etc. Copying jobs is another great feature and also creating recurring jobs is fantastic. Once you get the hang of it and finding little features along the way it is great. We have been using it 2 years and still finding out things but also still frustrated that problem areas that a lot of users report/request are not solved fast enough. We as users of the software, working in many different scenarios should show the developers what changes they need to make rather than what they want to add.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 3/5
- Value for money: 3/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 4/5

#### Pros

Great to change to Cloud Based product. Customer support is the best. Nice to be able to talk to real people and have them remote in and help with issues.

#### Cons

Not being able to keep any other modules open other than Jobs Quotes Purchase Order Receipts Invoices. It would be great to keep the People, Schedule Catalogue Invoices Utilities and Reports open in tabs at the top. I have to duplicate the pages in case I get a phone call and have to enter a new job or do a customer query otherwise I have to re-start my report, for example, all over again. simPRO is not very comfortable being duplicated. Dealing with stock is extremely difficult and transferring Work notes and Technician notes over to another job if the Electrician has written in wrong job or cost centre. Some reports are not suitable and you cannot customise a report beyond the parameters it was created from.

#### Reasons for switching to Simpro

So that we could go to a paperless system

#### Vendor response

Hi there Allison, thank you so much for this feedback. We are so happy to hear about your experience with our support team. They are always happy to assist in any way possible! We really appreciate the insight into some of your frustration. We always encourage our customers to add their thoughts and ideas to our Ideas Portal. Every idea submitted is reviewed by our simPRO team. Currently most of the "Top Ideas" on the ideas portal are in progress or committed to, and we look forward to sharing these features with the community soon. Thank you again for the feedback!

Replied March 2022

---

### Simpro

- Overall rating: 4/5
- Reviewer: David C.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Construction
- Company size: 2-10 employees
- Product usage: Used daily for less than 12 months
- Reviewed: August 2022
- Review source details: This review was submitted organically. No incentive was offered

We have had a good experience with Simpro implementation team and our consultant was great. The suppourt team are not as well versed in the software and sometimes don't come up with the correct solution to the problem

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Value for money: 3/5
- Customer support: 4/5
- Functionality: 3/5

#### Pros

Easy to implement the back office side works really well and gives the ability to manage stock and jobs easily. The integration into Quickbooks is flawless and is a great boon.

#### Cons

The mobile app is hard to use not intuative and lacks some funtionality.

#### Reasons for choosing Simpro

It had the best user interface across the board, the best integration into Quickbooks and had 80% of the functionality we required.

#### Reasons for switching to Simpro

Lack of intergration in Job Logic with Quickbooks, they say it works but it doesnt work well. The poor user interface especially in enterprise and the lack of functionality with the web based product

---

### Simpro Enterprise

- Overall rating: 4/5
- Reviewer: Dale W.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Retail
- Company size: 11-50 employees
- Product usage: Used daily for more than 2 years
- Reviewed: February 2022
- Review source details: This reviewer was invited by us to submit an honest review and offered a nominal incentive as a thank you.

Really good

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 4/5
- Value for money: 4/5
- Customer support: 3/5
- Functionality: 4/5

#### Pros

Relatively easy to use. The jobbing features in general are easy. Interest on overdue invoices should be better set up and integrate with Xero better. Currently is manual and very time consuming. PO's should have better restrictions but are easy to use. Great help menu and find it very easy to follow when I need help. When there are Simpro Enterprise or Connect problems would like immediate notification as this affects job syncing and slows our process down.

#### Cons

Integration was easy but we had help from our Laser Group business development manager

#### Reasons for choosing Simpro

Non applicable

#### Reasons for switching to Simpro

To be better integrated with Laser Group

#### Vendor response

Hi there Dale, thank you so much for providing this feedback! We are thrilled to hear that you have found our Help Desk useful. Anytime that you run into problems that are slowing down your process, please reach out to your local support line. They are always here to help and assist you! Thank you again for this feedback.

Replied March 2022

---

### simPRO Review

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Ryan O.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Construction
- Company size: 11-50 employees
- Product usage: Used daily for more than 2 years
- Reviewed: February 2022
- Review source details: This reviewer was invited by the software vendor to submit an honest review and offered a nominal incentive as a thank you.

Support is amazing, once you have an idea of what is going on the software becomes very easy to use

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 4/5
- Value for money: 5/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 5/5

#### Pros

Total business management package that also allows for easy integration

#### Cons

During the setup process you really need to know what you are doing, certain things are hard to go back and change

#### Vendor response

Hi there Ryan, thank you so much for the kind words. Our simPRO team is motivated by success stories like yours, and we want you to know that we sincerely appreciate you, your business, and feedback. We look forward to continuing to support your business and grow with you!

Replied March 2022

---

### Look for a better company

- Overall rating: 2/5
- Reviewer: Jim K.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Mechanical or Industrial Engineering
- Company size: 51-200 employees
- Product usage: Used daily for less than 6 months
- Reviewed: July 2023
- Review source details: This review was submitted organically. No incentive was offered

Sorry, but this company is out for money, not the customer. We went with them because they sounded good, but after four months, we needed help to get it online. They cram train in an all-day session, and the platform was built in Australia, so the vocabulary is quite different. We decided that it wasn't for us.And This is where it gets to be a problem you have to sign up for a year contract, and even if it does not work for you, you'll pay for that year. In other words, there is no guarantee if you are not happy with it, tough luck, you'll pay for it, and way.When it talks 6 to 9 months to get the platform up and working, that is a problem, and then you have a problem with their platform, and it will not work.Their response is you have a year contract. We don't care if you can't use it. You have a contract for a year.I can only say one thing don't go with these guys there in it to make their money any way they canThere are other companies out there. Just careful

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 1/5
- Value for money: 1/5
- Customer support: 2/5
- Functionality: 3/5

#### Pros

There are none to talk about. Their just a lousy company

#### Cons

When it talks 6 to 9 months to get the platform up and working, that is a problem, and then you have a problem with their platform, and it is not going to work.

---

### Simpro feedback

- Overall rating: 4/5
- Reviewer: Faye G.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Construction
- Company size: 11-50 employees
- Product usage: Used daily for more than 2 years
- Reviewed: March 2022
- Review source details: This reviewer was invited by us to submit an honest review and offered a nominal incentive as a thank you.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 4/5
- Value for money: 4/5
- Customer support: 4/5
- Functionality: 4/5

#### Pros

Simpro has excellent features to streamline processes like auto triggered notifications. These are helping our company take the step forward to compete with big players in helping us look professional.

#### Cons

The set up can be tricky. I have made numerous phone calls to your support line for them try investigate why something doesn't work as thought. There is lots of great people in the support team and they generally go out of their way to help resolve the issue.

#### Vendor response

Hi there Faye, thank you so much for this feedback. We understand the implementation process can be a lot of work for your business. Our training process is robust and can take a significant amount of time; however, it is essential for long term success with our software. We are looking forward to continue supporting your business!

Replied March 2022

---

### Need to listen to your users SimPro.

- Overall rating: 3/5
- Reviewer: Darren S.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Electrical/ Electronic Manufacturing
- Company size: 11-50 employees
- Product usage: Used daily for more than 2 years
- Reviewed: February 2022
- Review source details: This reviewer was invited by the software vendor to submit an honest review and offered a nominal incentive as a thank you.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 3/5
- Value for money: 3/5
- Customer support: 1/5
- Functionality: 3/5

#### Pros

Good general features and relatively easy to setup and use.

#### Cons

They take soo long to implement user suggestions, they have a forum and voting system for ideas but then take no notice of this when the do their upgrades, come on SimPro start listening to your users...

#### Vendor response

Hi there Darren, thank you for your feedback and details regarding your experience with simPRO. With over 150,000 simPRO users, the Ideas Portal receives many suggestions every day. We can reassure you though that every idea submitted is reviewed by the simPRO team. Many factors go into prioritisation of development including how many users will benefit from the feature, and the knock on effects it may cause to others. simPRO has a development team dedicated solely to acting on these suggestions and in the last year alone, the team has been able to resolve over 120 ideas. Currently most of the "Top Ideas" on the ideas portal are in progress or committed to, and we look forward to sharing these features with the community soon. Please reach out to us with any further questions or concerns. Once again, we sincerely thank you for this feedback!

Replied March 2022

---

### Alot of work to transition but so far worth the work put into it

- Overall rating: 4/5
- Reviewer: Jane V.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Music
- Company size: 11-50 employees
- Product usage: Used daily for less than 6 months
- Reviewed: February 2022
- Review source details: This reviewer was invited by the software vendor to submit an honest review and offered a nominal incentive as a thank you.

When they tell you planning and implementing is hard they are not lying. It takes lots of time investment and should be done in stages. The software offers so much and you need to figure out what matters first and slowly work into the other things.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 3/5
- Value for money: 5/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 4/5

#### Pros

Service order flow, scheduling, invoicing. Also, the training and support is fantastic. Trainer kept us on track and productive. Came back when we were ready to launch and cleared up alot of things.

#### Cons

The mobile app needs some help, but I think most do at this point in the world of technology. We expected a little more and hope more is in development

#### Reasons for choosing Simpro

Tried the other product and it failed us. The product couldn't meet our needs and the support was terrible.

#### Reasons for switching to Simpro

No longer supported and it was time to go cloud based

#### Vendor response

Hi there Jane, thank you so much for this wonderful feedback! We are thrilled to hear that you have had such a positive experience with our training and support teams. We understand the implementation process can be a lot of work for your business. Our training process is robust and can take a significant amount of time; however, it is essential for long term success with our software. We are looking for to continually supporting your business growth. Wishing you all the best!

Replied March 2022

---

### Long term simPRO user

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Graeme W.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Facilities Services
- Company size: 51-200 employees
- Product usage: Used daily for more than 2 years
- Reviewed: February 2022
- Review source details: This reviewer was invited by the software vendor to submit an honest review and offered a nominal incentive as a thank you.

On the whole good

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 4/5
- Value for money: 4/5
- Customer support: 4/5
- Functionality: 4/5

#### Pros

Job management and the system is relatively intuitive and easy to learn

#### Cons

System strong on job costing & management - could be improved to further support high volume recurring job service businesses

#### Vendor response

Hi there Greame, thank you for your kind review of simPRO! We are so honored to work with you and your business. It is stories like yours that inspire and motivate our team to consistently improve our software. We look forward to continuing to support your business growth!

Replied March 2022

---

### Out of date, overly complicated, unituotive.

- Overall rating: 2/5
- Reviewer: martin s.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Construction
- Company size: 2-10 employees
- Product usage: Used daily for less than 12 months
- Reviewed: September 2022
- Review source details: This review was submitted organically. No incentive was offered

It didnt start well as the original sales person made false claims about some of the features, to the point i refused to have any moe contact with them. and slightly blurred pricing on number of licenses will be charged at what point. also it turns out if you leave your data isnt your data. The one good thing was the person who took the training, just a shame it was such a poor software to train on.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 1/5
- Value for money: 1/5
- Customer support: 2/5
- Functionality: 3/5

#### Pros

getting rid of it. however to be fair the lovely person who took me through training was very good at training.

#### Cons

the entire user interface is exceptionally poorly designed. Navigating and making changes to anything was like working through outdated menu software from years gone by. if you forgot to press save you loose it. I raed the reviews before purchasing and it was a common theme that it was difficult to use but worth it in the end. Well maybe it is but there are many other options out there that dont make you go around the houses and walk over glass to get to ther side of the road. why go through that pain when other much more user friendly better set out and intuitive systems exist.

#### Reasons for switching to Simpro

intuitive

---

### Excellent product with good support

- Overall rating: 4/5
- Reviewer: Mark C.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Electrical/ Electronic Manufacturing
- Company size: 2-10 employees
- Product usage: Used daily for more than 2 years
- Reviewed: March 2022
- Review source details: This reviewer was invited by us to submit an honest review and offered a nominal incentive as a thank you.

Helps are keep track all our enquiries, quotes and jobs all in one place.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 4/5
- Value for money: 5/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 4/5

#### Pros

Excellent at keeping track of costs on projects

#### Cons

Quote forms (templates) are a bit 'clunky'

#### Reasons for switching to Simpro

Required more features

#### Vendor response

Hi there Mark, thank you so much for your kind review! We are so glad that simPRO has helped track costs for your projects. We are looking forward to continually supporting your business growth!

Replied March 2022

---

### decieved

- Overall rating: 3/5
- Reviewer: Bruce J.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Security and Investigations
- Company size: 2-10 employees
- Product usage: Used daily for less than 6 months
- Reviewed: January 2022
- Review source details: This review was submitted organically. No incentive was offered

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 2/5
- Value for money: 1/5
- Customer support: 1/5
- Functionality: 1/5

#### Pros

quoting software with the ability to transform to jobs

#### Cons

My very first question and reason for switching was to be able to do ACH and Credit card on recurring invoices. I was told we could all the way through the process but no one could tell me how. Finally I was told it was a problem on how it was set up on square's end. Finally I was able to get a live person at square that informed me the only way they can accept ACH is if the invoice is created in square NOT in sim PRO. I have spent countless hours and dollars being lied to!

#### Vendor response

Hi there Bruce, thank you for your feedback and details regarding your experience with simPRO. Your input is very important to us, and we appreciate the insight you have expressed. We are saddened to hear that you had a negative experience with our software's integration with Square. We prioritize ensuring the software fits your business model and functionality, and we sincerely apologize for the frustration that this caused. Once again, we apologize for any negative experience you have had, and we wish you all the best in your future endeavors.

Replied March 2022

## More reviews

[Next reviews](https://www.softwareadvice.com/cafm/simpro-enterprise-profile/reviews/?page=2)

---

Simpro Reviews, Pros and Cons - 2026 Software Advice