---
title: "Nookal Reviews, Pros and Cons - 2026 Software Advice"
description: "Reviews of Nookal. Learn how real users rate this software's ease-of-use, functionality, overall quality and customer support. Talk to our advisors to see if Nookal is a good fit for you!"
source_url: "https://www.softwareadvice.com/medical/nookal-profile/reviews/"
page_type: "reviews"
language: "en"
---

1 million+ businesses helped. Get advice

Get Free Advice

[Home](https://www.softwareadvice.com/)

/

[Medical Practice Management Software](https://www.softwareadvice.com/medical/practice-management-software-comparison/)

/

[Nookal](https://www.softwareadvice.com/medical/nookal-profile/)

/

Nookal Reviews

Software Advice offers objective insights based on verified user reviews and independent product and market research. When our advisors match you to a software provider, we may earn a referral fee.

[Overview](https://www.softwareadvice.com/medical/nookal-profile/)

Reviews

[Alternatives](https://www.softwareadvice.com/medical/nookal-profile/alternatives/)

# Nookal User Reviews

## Reviews summary

- Overall rating: 4.5/5
- Total reviews: 90

### Secondary ratings

- Ease of use: 4.4/5
- Customer support: 4.4/5
- Value for money: 4.3/5
- Functionality: 4.2/5

### Rating distribution

- 5 stars: 55 reviews (61%)
- 4 stars: 30 reviews (33%)
- 3 stars: 3 reviews (3%)
- 2 stars: 1 reviews (1%)
- 1 star: 1 reviews (1%)

### Most mentioned pros

- Can view the schedule multiple different ways which is great for planning purposes.
- I enjoy access to all documents and nookal notes and features such as pinning clinical notes, copy templates across and hide unwanted notes.
- We also absolutely love the seamless integration of Nookal with other softwares e.g. Medicare/DVA, private health insurances via Hicaps Go & Medipass, Physitrack; invoicing templates; integration of outcome measures & online booking button link.

### Most mentioned cons

- Changing provider schedules: Selecting the start and end times is frustrating as you can't type the time and have to slowly scroll past all of the times from 12:00am by 5 min increments.
- Really not designed for anything but 1:1 appointments.
- I cannot see a history of in-system communication e.g. invoices that have been sent, reminder emails etc.

## Nookal customer reviews

Showing reviews 1-25 of 90 (page 1).

### Nookal Software for Physiotherapists

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Peter L.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Health, Wellness and Fitness
- Company size: 2-10 employees
- Product usage: Used daily for more than 2 years
- Reviewed: December 2021
- Review source details: This reviewer was invited by the software vendor to submit an honest review and offered a nominal incentive as a thank you.

Nookal has been a fantastic platform for us as clinic. We were one of the early users in the Uk and the support has been consistently fantastic

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Value for money: 5/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 5/5

#### Pros

Nookal is intuitive. Easy to set up and add users. New staff are quickly up to speed.

#### Cons

I find the reporting a little hit and miss at times.

#### Reasons for choosing Nookal

Nookal was light years ahead in its offering and support

#### Vendor response

Hi Peter, Thanks so much for the sensational review!

Replied December 2021

---

### Solid overall performance for Physio sole practice

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Hester L.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Hospital & Health Care
- Company size: Self-Employed
- Product usage: Used daily for less than 2 years
- Reviewed: December 2021
- Review source details: This reviewer was invited by the software vendor to submit an honest review and offered a nominal incentive as a thank you.

On the whole, this is the best practice management software that I have tried that meets my needs

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 4/5
- Value for money: 5/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 4/5

#### Pros

Layout is clear; features are great - integrates with Physitrack and Xero. Note taking capabilities the best of those (other practice management software programs) I’ve tried (and I tried a few!). Saves me an awful lot of admin time. Intuitive, user-friendly interface.

#### Cons

Would like to see more options for note-taking in terms of modifying fonts, font size, or the ability to add coloured flags, to highlight important bits of information.

#### Reasons for choosing Nookal

Preferred the features on Nookal even though wasn’t the cheapest

#### Reasons for switching to Nookal

needed proper practice management software, not just a diary - was taking too much admin time trying to do everything manually or misplacing patients’ notes!

#### Vendor response

Hi Hester! Thank you for your lovely and considered review. We're so glad that you love Nookal and appreciate you taking the time to let us know. We also love user feedback, so happy to take any suggestions that you may have on board.

Replied December 2021

---

### extremely disappointing support experience

- Overall rating: 1/5
- Reviewer: Aimee L.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Health, Wellness and Fitness
- Company size: 2-10 employees
- Product usage: Used daily for more than 2 years
- Reviewed: September 2026
- Review source details: This review was submitted organically. No incentive was offered

My experience has unfortunately gone from being relatively positive about the software itself to being extremely disappointed in Nookal as a company. I completely understand that technology can fail, administrative mistakes happen, and sometimes an IT issue takes time to resolve. What I find unacceptable is expecting a customer to bear the financial consequences when those issues and delays were not of their making, and then refusing repeated, reasonable requests to put the situation right. I genuinely tried to work constructively with Nookal throughout this. I followed up numerous times, waited while issues were referred to IT, accepted that they could not provide a timeframe, and continued trying to resolve things politely. After all of that, I asked several times for the costs I had incurred as a result to be reimbursed. The response has effectively been a flat refusal, with no meaningful attempt to find a fair compromise. For me, customer service is not about how a company behaves when everything is working perfectly. It is about how they treat a customer when something goes wrong. This experience has left me feeling that there was very little ownership, empathy or interest in reaching a fair outcome. There are other practice management systems available, and support is something I would now place very high on the list when choosing one. Based on my experience, I would strongly recommend healthcare businesses explore their alternatives before committing to Nookal.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 1/5
- Value for money: 1/5
- Customer support: 1/5
- Functionality: 1/5

#### Pros

For the day-to-day running of my physiotherapy business, Nookal generally did what I needed it to do. It has a useful range of practice management features and I used the system successfully for several years. Unfortunately, my experience when I actually needed meaningful support has completely changed my overall view of the company.

#### Cons

The customer service and lack of accountability when something went wrong have been incredibly disappointing. I spent weeks trying to resolve issues, repeatedly being told they were with IT, there was no timeframe for resolution, and that I essentially had to wait. During this process, my ACC digital certificate was removed when it did not need to be, resulting in me having to pay to have a new certificate issued. The delays also contributed to my account remaining open longer while I was trying to finalise and cancel everything, and I was subsequently charged another month’s subscription. I have explained the circumstances clearly and repeatedly asked, politely and reasonably, for these additional costs to be refunded or reimbursed. Despite this, Nookal has flatly refused. There has been seemingly no willingness to acknowledge the impact of what happened, compromise, or offer any meaningful resolution. That has been the most disappointing part of the entire experience.

#### Reasons for switching to Nookal

ACC billing needed a CRM and invoicing system

---

### Nookal has helped my business

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Rob B.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Health, Wellness and Fitness
- Company size: 2-10 employees
- Product usage: Used daily for more than 2 years
- Reviewed: January 2022
- Review source details: This reviewer was invited by the software vendor to submit an honest review and offered a nominal incentive as a thank you.

I have used it for the last 4 years and found it has assisted me in streamlining my business and has helped me to grow. Could never go back to paper notes ever again.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Value for money: 5/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 5/5

#### Pros

It is very easy to use and reasonably 'idiot-proof'. New staff are quickly able to navigate their way around. It has good integrations with other software platforms.

#### Cons

Some of the reporting could be improved to be able to customise the output of information to what I want to monitor as a business owner

#### Reasons for choosing Nookal

Chose Nookal over Cliniko as at the time you could not separate injuries and their third-party claims

#### Vendor response

Hi Rob, thanks heaps for the positive review, we are thrilled that you are so happy with Nookal. We are always looking at ways to improve so we will certainly take on board the comments regarding reporting. If at any stage you require assistance in using Nookal please do contact us via email at support@nookal.com

Replied January 2022

---

### Estelle's Nookal Review

- Overall rating: 4/5
- Reviewer: Estelle H.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Health, Wellness and Fitness
- Company size: 2-10 employees
- Product usage: Used daily for more than 2 years
- Reviewed: January 2022
- Review source details: This reviewer was invited by the software vendor to submit an honest review and offered a nominal incentive as a thank you.

Happy.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Functionality: 4/5

#### Pros

Colour coding appointments. Fairly self explanatory most of the time.

#### Cons

When there is a clinic note in the wrong case file, the process to change it to another case is a pain.

#### Reasons for switching to Nookal

Changed jobs. I liked both. I think Nookal has a few more versatile options, but its been too long since I used Cliniko to compare.

#### Vendor response

Hi Estelle, Thanks so much for taking the time to give us your fabulous feedback. We are thrilled that you are happy with Nookal and that you like the colour coding of appointments. We've taken note of your other comments and should you have any more feedback in the future please do not hesitate to email us at support@nookal.com

Replied January 2022

---

### Nookal Review

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Matthew B.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Medical Practice
- Company size: 11-50 employees
- Product usage: Used daily for more than 2 years
- Reviewed: December 2021
- Review source details: This reviewer was invited by the software vendor to submit an honest review and offered a nominal incentive as a thank you.

Overall we are very happy with Nookal and recommend it to colleagues

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Value for money: 4/5
- Customer support: 4/5
- Functionality: 5/5

#### Pros

Nookal is easy to use, works great at our multi-site practice and allows you to manage a lot of the adminstrative side of things yourself (eg adding staff members etc)

#### Cons

A bit of a steep learning curve at the beginning so a little more help setting up could help, but this is only a minor issue

#### Reasons for choosing Nookal

It was a better all round package

#### Reasons for switching to Nookal

Nookal has better features, is cloud based, better value

#### Vendor response

Hi Matthew, thanks so much for your friendly and constructive feedback! We're always looking to improve the onboarding experience for our new users, and are happy to help get you and the team up to speed with further sessions if needed. You're welcome to email us at support@nookal.com to get this set up.

Replied December 2021

---

### NOOKAL review

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Andrew W.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Health, Wellness and Fitness
- Company size: 11-50 employees
- Product usage: Used daily for more than 2 years
- Reviewed: December 2021
- Review source details: This reviewer was invited by the software vendor to submit an honest review and offered a nominal incentive as a thank you.

Excellent service and always improving

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Value for money: 5/5
- Customer support: 4/5
- Functionality: 4/5

#### Pros

Extremely easy to learn and use - very intuitive

#### Cons

Modifying the dashboard to a more custom level and the mobile app is a little clunky

#### Reasons for choosing Nookal

Pricing and updates

#### Reasons for switching to Nookal

Better functionality and cloud based, made by Physios for Physios

#### Vendor response

Thanks for your great review, Andrew - it's very much appreciated. We're happy to confirm that updates to the mobile app are a big focus for us in 2022.

Replied December 2021

---

### I've never looked back since getting Nookal

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Jonathan C.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Health, Wellness and Fitness
- Company size: 11-50 employees
- Product usage: Used daily for less than 12 months
- Reviewed: December 2021
- Review source details: This reviewer was invited by the software vendor to submit an honest review and offered a nominal incentive as a thank you.

Outstanding. I'm very pleased.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Value for money: 5/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 5/5

#### Pros

Automation. Diaries. Locations. Reminders. Classes. Setup.

#### Cons

Not able to send out bespoke forms at present e.g. consent forms, class intake forms

#### Reasons for choosing Nookal

It's superior in so many ways

#### Reasons for switching to Nookal

Growth, development, automation and to make the lives of all of my therapists easier

#### Vendor response

Hi Jonathan, thanks so much for your awesome review! We're glad that you love Nookal as much as we do and we will increase our range of client intake forms down the track. In the meantime, you can customise your client forms by adding Extras: https://www.nookal.com/help/adding-extra-information-to-client-profile - or alternatively, the Snapforms Integration may be for you.

Replied December 2021

---

### Don't Use For Classes

- Overall rating: 2/5
- Reviewer: PJ W.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Hospital & Health Care
- Company size: 11-50 employees
- Product usage: Used daily for more than 2 years
- Reviewed: September 2025
- Review source details: This review was submitted organically. No incentive was offered

We have been with Nookal for over 6 years. They have been promising us a client portal all year for release in September. September is here and of course we are now being palmed off. We feel cheated and lied to and the customer service is woeful. Our last email was sent a week ago and we have not received any response.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 3/5
- Value for money: 2/5
- Customer support: 1/5
- Functionality: 4/5

#### Pros

A range of useful integrations. Easy enough to navigate for first time users. Online booking has improved in the last few years.

#### Cons

No client portal for checking bookings which is particularly cumbersome for group classes. Really not designed for anything but 1:1 appointments.

#### Vendor response

Thank you for your feedback and for being with us for over six years. We truly appreciate your support. We completely understand your frustration regarding the client portal. It’s taking us a little longer than expected to ensure quality, but we're pleased to inform you that we're in the final stages of rolling out a beta testing group for this feature - we wish to make sure it meets the high standards we are committed to providing you with. We also appreciate your patience and look forward to providing you with the best experience possible.

Replied September 2025

---

### Great product love to use it

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Verified Reviewer
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Accounting
- Company size: 2-10 employees
- Product usage: Used daily for less than 6 months
- Reviewed: December 2025
- Review source details: This reviewer was invited by us to submit an honest review and offered a nominal incentive as a thank you.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Value for money: 5/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 5/5

#### Pros

Really enjoying this product—easy to use, reliable, and surprisingly helpful every single day.Truly!

#### Cons

I’ve been using this product without a single issue—smooth, dependable, and consistently enjoyableok

#### Vendor response

Thank you for the amazing review - it's greatly appreciated, and we hope you'll enjoy using Nookal for years to come. :)

Replied December 2025

---

### Excellent Practice Management Software

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Lucinda S.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Medical Practice
- Company size: 2-10 employees
- Product usage: Used daily for more than 2 years
- Reviewed: January 2022
- Review source details: This reviewer was invited by the software vendor to submit an honest review and offered a nominal incentive as a thank you.

A++++++ service and excellent program. Ease of use to login from anywhere. Home or office. User friendly perfect for third party claiming. Tech support easy to chat with friendly and helpful in addition to their own help page with tips tricks for setting up various processes - With pictures and excellent descriptions.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Value for money: 5/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 5/5

#### Pros

Ease of use and sense of humor with developers

#### Cons

Having trouble loading the diary page to fit within the parameters of smart phone screen. If I wish to log into the diary while out shopping and I see one of my patients that wants an appointment it would be good if the dairy page loaded to fit visually within the frame of a smart phone.

#### Vendor response

Thanks so much, Lucinda. We love that you enjoy the Nookal sense of humour and product as a whole. We are working on improving our Mobile interface this year so we thank you for your comments and have taken them on board. If you do need support using the app in the meantime please do not hesitate to contact us at support@nookal.com

Replied January 2022

---

### Great software

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Lachlan M.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Health, Wellness and Fitness
- Company size: 11-50 employees
- Product usage: Used daily for more than 2 years
- Reviewed: December 2021
- Review source details: This reviewer was invited by the software vendor to submit an honest review and offered a nominal incentive as a thank you.

Very, very positive. I haven't even felt the need to seriously investigate other platforms

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Value for money: 5/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 5/5

#### Pros

I am able to perform al the necessary tasks of my occupation either through this program directly, or a program I have linked to it. It makes the process of recording treatment notes, invoicing, and calculating things like KPIs or commission quickly and accurately

#### Cons

The IM between colleagues using the same program is a little hard to notice/be aware of unless you're actively looking for IMs

#### Reasons for switching to Nookal

PPMP Was not cloud-based, it was clunky, old, and slow. The customer support was poor.

#### Vendor response

Hi Lachlan, thanks for taking the time to leave us such a wonderful review. It's greatly appreciated!

Replied December 2021

---

### Simple Review

- Overall rating: 4/5
- Reviewer: Monique F.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Health, Wellness and Fitness
- Company size: 51-200 employees
- Product usage: Used daily for more than 2 years
- Reviewed: December 2021
- Review source details: This reviewer was invited by the software vendor to submit an honest review and offered a nominal incentive as a thank you.

Is a good software to use in place of other medical recording.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 4/5

#### Pros

Easy to use. Layout is organised & simple design.

#### Cons

No restriction of access to medical files - reception staff should not be able to access clinical notes.

#### Reasons for switching to Nookal

Company roll-out

#### Vendor response

Hi Monique, thanks for taking the time to leave us a great review! You can control which staff members have access to clinical notes in your account - you just have to customise your permissions groups: https://www.nookal.com/help/managing-staff-permissions Please feel free to contact us at support@nookal.com and we'll work to assist you.

Replied December 2021

---

### Nookal & Full Circle Hand Therapy

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Charlotte N.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Hospital & Health Care
- Company size: 2-10 employees
- Product usage: Used daily for more than 2 years
- Reviewed: December 2021
- Review source details: This reviewer was invited by the software vendor to submit an honest review and offered a nominal incentive as a thank you.

We wanted an easy to use platform for both admin and therapists with secure patient notes storage. Nookal has met all of these needed

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Value for money: 5/5
- Customer support: 4/5
- Functionality: 4/5

#### Pros

This is a flexible software tool that is well suited to an allied health environment. It has seen us through from a single user to a team of 4 therapists, and I can see that it will continue to be a great product as we grow

#### Cons

There are some features that need improving, or where greater control would be useful but the team at Nookal are usually willing to assist and often these fixes are already known and in the process of being fixed

#### Reasons for choosing Nookal

Had better integration with other apps such as trackactive, tyro, medipass.

#### Reasons for switching to Nookal

PPMP felt old and difficult to use with minmal flexibility

#### Vendor response

Hi Charlotte! Thanks for your great review! We really appreciate that you took the time to write it. Please send any feedback regarding increased functionality to support@nookal.com, as we always take user feedback on board and love to keep our users happy with our upgrades.

Replied December 2021

---

### Usefulness of Nookal

- Overall rating: 4/5
- Reviewer: Min N.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Hospital & Health Care
- Company size: 2-10 employees
- Product usage: Used daily for more than 2 years
- Reviewed: December 2021
- Review source details: This reviewer was invited by the software vendor to submit an honest review and offered a nominal incentive as a thank you.

Good

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 4/5
- Value for money: 4/5
- Customer support: 3/5
- Functionality: 4/5

#### Pros

Booking, claim management, medical billing

#### Cons

Inventory management, nothing else is used

#### Vendor response

Hi Min, thanks a lot for your positive review! If you have any feedback for our Inventory functionality we're all ears. If you have the time we'd love to hear what you have to say. Please email us (support@nookal.com) so we can take your inventory feedback on board for our next update.

Replied December 2021

---

### Would and have recommended Nookal to other

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Jillian C.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Hospital & Health Care
- Company size: Self-Employed
- Product usage: Used daily for more than 2 years
- Reviewed: January 2022
- Review source details: This reviewer was invited by the software vendor to submit an honest review and offered a nominal incentive as a thank you.

Before Nookal, I had a paper diary, and was sending SMS reminders myself on my phone, and typing out my own invoices. Nookal has transformed my clinic, and saved me so much time.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 5/5

#### Pros

I am not IT savvy at all, but I manage to do all I need to with Nookal, to reduce my admin load and streamline some processes for me. Its very easy and logical to follow, with all the essential features for a small psychology practices. There's been a few times Ive need support, and Nookal have always been responsive and helpful

#### Cons

Perhaps more specialised templates inbuilt

#### Reasons for choosing Nookal

Seemed alot easier to use

#### Vendor response

Hi Jillian, we are so pleased that your experience with using Nookal has enabled you to save time and transform your clinic. Thank you for taking the time to pass on this fabulous feedback.

Replied January 2022

---

### User friendly

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Marcin L.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Health, Wellness and Fitness
- Company size: 2-10 employees
- Product usage: Used daily for more than 2 years
- Reviewed: December 2021
- Review source details: This reviewer was invited by the software vendor to submit an honest review and offered a nominal incentive as a thank you.

Happy with all futures. Nookal is what I need for the size of my business.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Value for money: 5/5
- Customer support: 4/5
- Functionality: 5/5

#### Pros

Easy to set up and navigate. Happy with pricing.

#### Cons

I would like the Analytics to be better explained as it was not so easy at first to understand all the numbers.

#### Reasons for choosing Nookal

I use Nookal before and wanted to continue using it.

#### Vendor response

Hi Marcin, we are so glad that you are having such a positive experience using Nookal. Thank you for taking the time to provide this feedback to us. We would love to assist you with analytics, please reach out to us at support@nookal.com with any questions, and we'll be glad to assist.

Replied December 2021

---

### A very good solution with good integrations

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Beth L.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Health, Wellness and Fitness
- Company size: Self-Employed
- Product usage: Used daily for less than 12 months
- Reviewed: December 2021
- Review source details: This reviewer was invited by the software vendor to submit an honest review and offered a nominal incentive as a thank you.

Nookal are easy to deal, with, quick to respomnd and very helpful

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Value for money: 4/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 3/5

#### Pros

The clinical notes, client forms and diary management are very easy, you can set up appointment reminders for a small fee and the interface is clean and simple.

#### Cons

A dedicated app for mobile devices would be a big improvement as the mobile view for the website lacks some functionality.

#### Vendor response

Hi Beth, thank you for your great feedback. Agreed, we recognise that our mobile user interface needs a rework. We will be making improvements across the site in 2022.

Replied December 2021

---

### Great software

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Natalie B.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Health, Wellness and Fitness
- Company size: 1001-5000 employees
- Product usage: Used daily for less than 2 years
- Reviewed: December 2021
- Review source details: This reviewer was invited by the software vendor to submit an honest review and offered a nominal incentive as a thank you.

I like it because the colours are nice to look at and it's user friendly

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 4/5
- Functionality: 5/5

#### Pros

It is very easy to use and has a simple interface.

#### Cons

I don't like that when searching for a patient after filling in the surname and you press 'tab' to go to the next field, it very frequently automatically goes back up

#### Vendor response

Thanks for your wonderful review, Natalie! Delighted you find Nookal's interface colourful and easy to use. (The colours and icons are my favourite part too.) Appreciate this feedback as well :-).

Replied December 2021

---

### Helpful software to make admin work easier

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Georgia C.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Hospital & Health Care
- Company size: 11-50 employees
- Product usage: Used daily for more than 2 years
- Reviewed: December 2021
- Review source details: This reviewer was invited by the software vendor to submit an honest review and offered a nominal incentive as a thank you.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Value for money: 5/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 5/5

#### Pros

Easy note writing capabilities and easy to make templates/write letters etc. Easy to make appointments and email

#### Cons

Sometimes the mobile system is hard to use and can move appointments easily

#### Vendor response

Hi Georgia, Thanks for leaving us an awesome review! We're thrilled you're enjoying the Nookal system! Going forward one of our main goals is to improve the mobile/app experience so please stay tuned for these changes.

Replied December 2021

---

### Excellent service

- Overall rating: 4/5
- Reviewer: Tara M.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Health, Wellness and Fitness
- Company size: 11-50 employees
- Product usage: Used daily for less than 2 years
- Reviewed: January 2022
- Review source details: This reviewer was invited by the software vendor to submit an honest review and offered a nominal incentive as a thank you.

I find it easier using Nookal then previous software. It allows access to multiple sides of our business. Specifically having access to cancellation reports or last attendances

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 4/5
- Value for money: 5/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 4/5

#### Pros

Having multiple locations and practitioners is an incredible feature of this software

#### Cons

At times certain elements glitch e.g. creating and moving notes

#### Vendor response

Hi there Tara, thank you so much for your very kind feedback, we are thrilled you find Nookal so user-friendly.

Replied January 2022

---

### Nookal is wonderful!

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Amanda S.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Health, Wellness and Fitness
- Company size: 11-50 employees
- Product usage: Used daily for less than 2 years
- Reviewed: December 2021
- Review source details: This reviewer was invited by the software vendor to submit an honest review and offered a nominal incentive as a thank you.

My overall experience has been very positive. Nookal have an excellent customer service team, and the product has led to increased speed for our administrative processes & an increased reporting capability.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Value for money: 4/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 4/5

#### Pros

The Nookal integration to allow for bulk upload of invoices to the NDIA portal is a life changing feature that cannot be overstated!!

#### Cons

It doesn't integrate well with MYOB, so we eventually migrated to Xero to have seamless integration between the platforms.

#### Vendor response

Thanks for your time to leave us with a review Amanda, your feedback is appreciated immensely.

Replied December 2021

---

### very happy

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Thomas D.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Health, Wellness and Fitness
- Company size: 51-200 employees
- Product usage: Used daily for less than 2 years
- Reviewed: December 2021
- Review source details: This reviewer was invited by the software vendor to submit an honest review and offered a nominal incentive as a thank you.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Functionality: 5/5

#### Pros

very easy to use, i can keep track of my patients very easily and monitor my productivity

#### Cons

no i am quite happy, although occasionally the drop down box in the clinical notes section at the top to select the date/time of previous appointments doesn't list previous appointment times - very minor issue

#### Vendor response

Hi Thomas, we genuinely appreciate that you took the time to provide us with such amazing feedback. It is fantastic that Nookal is meeting your business needs.

Replied December 2021

---

### Easy to use

- Overall rating: 4/5
- Reviewer: tom V.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Health, Wellness and Fitness
- Company size: 51-200 employees
- Product usage: Used daily for less than 12 months
- Reviewed: December 2021
- Review source details: This reviewer was invited by the software vendor to submit an honest review and offered a nominal incentive as a thank you.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 3/5
- Value for money: 4/5
- Customer support: 4/5
- Functionality: 4/5

#### Pros

The software is easy to use and gleam info from a glance

#### Cons

At times can be difficult to see all times when using the app

#### Vendor response

Thank you for your feedback Tom - it's appreciated. We are always looking to improve the user experience in future versions of the app, we'll be sure to make it the best we can for you.

Replied December 2021

---

### Good booking system. Open for changes & always improving.

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Toby C.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Health, Wellness and Fitness
- Company size: 51-200 employees
- Product usage: Used daily for less than 2 years
- Reviewed: December 2021
- Review source details: This reviewer was invited by the software vendor to submit an honest review and offered a nominal incentive as a thank you.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Value for money: 5/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 5/5

#### Pros

Easy to use, customer service is good. Admin at the clinic are happy to use.

#### Cons

Lacks some integrations however they are always willing to take feedback on board.

#### Vendor response

Hi Toby, thanks for taking the time to write a review! We really appreciate your kind words and also as you mentioned, we love to take user feedback on board as we always want to keep our lovely users happy.

Replied December 2021

## More reviews

[Next reviews](https://www.softwareadvice.com/medical/nookal-profile/reviews/?page=2)

---

Nookal Reviews, Pros and Cons - 2026 Software Advice