All When I Work Reviews

1-25 of 1,067 Reviews

Sort by

Reviews are by default sorted by Recommended to software buyers, driven by our proprietary algorithm reflecting the depth and quality of the review, recency of experience, and other factors. As a neutral reviews platform, the star rating of the review is not considered in the "Recommended" ranking, and there is currently no voting mechanism that would allow site visitors to influence the ranking.

Sarah

11 - 50 employees

Used less than 12 months

Review Source: Capterra
This reviewer was invited by us to submit an honest review and offered a nominal incentive as a thank you.

OVERALL RATING:

4

Reviewed November 2020

Its saved me a lot of time

User Profile

Christopher

Verified reviewer

Food & Beverages, 11-50 employees

Used daily for more than 2 years

Review Source: Capterra
This review was submitted organically. No incentive was offered

OVERALL RATING:

5

EASE OF USE

4

FUNCTIONALITY

5

Reviewed February 2020

When I Work User

PROS

The When I Work software is great at keeping track of my work schedule. On the Dashboard, it notifies me of my next upcoming shift, the date, and the time. It tells at which location I am working and what my position will be. It also tells what coworkers that I am working with during that shift. I can go into the schedule tab of the software and see what days during the week I am working. The software will also tally up my total hours that I will work per week. This is helpful because it allows me to see who is working and who is not so I can get a shift covered. The software also allows me to put in requests in advance of dates that I want to request off.

CONS

The availability scheduling feature takes some time to learn how to navigate. It is somewhat difficult to fully schedule availability. If you make a mistake and accidentally alter the availability for one day you have to go back to that day and fix it before adjusting your availability.

Vendor Response

Hi Christopher, Thank you so much for the detailed feedback. I am glad When I Work helps you keep track of your shifts, the shifts of your coworkers, and helps with getting the time off you need! If you have any questions about Availability Preferences please submit a ticket, we are happy to assist! https://help.wheniwork.com/submit-a-ticket/

Replied February 2020

Felicia

Entertainment, 51-200 employees

Used daily for more than 2 years

Review Source: Capterra

OVERALL RATING:

5

EASE OF USE

5

VALUE FOR MONEY

5

CUSTOMER SUPPORT

4

FUNCTIONALITY

5

Reviewed March 2024

LV loves WIW!

WIW is great! I would and have recommended over and over. I've used multiple scheduling software. WIW is hands down the best!

PROS

I like the web based system. I love the instant changes are communicated. I love the color coding of roles and the budgeting features on the schedule.

CONS

Reports are confusing. There should be more premade reports to choose from. I HATE that we can't report an absence without removing the employee from the schedule. When reported absent - the employees shift should be removed from the schedule as well as the labor hours.

Reasons for switching to When I Work

Options in scheduling. color coding. WIW chat option

Vendor Response

Hi Felicia, Shab here from When I Work. We really appreciate your wonderful review! We definitely want to improve your experience, so if there are any specific issues you are encountering or questions you have please reach out to our Customer Care team by submitting a ticket at https://help.wheniwork.com/submit-a-ticket/. We're here to help! Thank you. Warmly, Shab

Replied March 2024

Brian

Automotive, 11-50 employees

Used daily for more than 2 years

Review Source: Capterra

OVERALL RATING:

5

EASE OF USE

5

VALUE FOR MONEY

5

CUSTOMER SUPPORT

5

FUNCTIONALITY

5

Reviewed March 2024

Critical Business Tool For The win

Solid. We continue to use this product and have not investigated other options.

PROS

It's quick, easy to use and works for both management and the employee side of our business. We have expanded across all of our locations.

CONS

I do wish customer service was easier to engage vs a series of links being sent my way.

Vendor Response

Hi there! Thank you for leaving us a 5-star review. We are grateful you mentioned this! Our Customer Care team can be reached directly by submitting a ticket at https://help.wheniwork.com/submit-a-ticket/.

Replied March 2024

Elizabeth

Accounting, 11-50 employees

Review Source: Capterra
This review was submitted organically. No incentive was offered

OVERALL RATING:

1

EASE OF USE

1

VALUE FOR MONEY

1

CUSTOMER SUPPORT

4

FUNCTIONALITY

1

Reviewed November 2019

MISSING BASIC FUNCTIONS!

Overall, we feel very let down with the simple but IMPORTANT missing features. Having spent time to setup two other client accounts with WIW, and made two training videos. WASTE OF TIME! But that's the chance you take, right? Vetting doesn't always go well and we found a work around for the PTO issue, but the timesheet submittal issue is a deal breaker. We are not going to setup a side system to verify that everyone has completed their timesheets and track history for employees submitting for review and accuracy. This needs to be a function of the app.

PROS

Interface is simple and provides an organized structure that is responsive. Inviting and adding employees is automated.

CONS

Your employees cannot "turn in" or "submit" their timesheets! There is no way to know or have them verify that what they have entered is ready for review. A mgr has to chase down each employee to verify they have finished, or have a side system of notices, or double tracking. Employees cannot enter PTO after the fact, they can only REQUEST PTO for future dates. If a company is using the timesheet function to have employees enter their time, breaks, PTO, etc, there are many limitations that require managers to do additional work. For instance, if an employee has an unexpected family emergency for two days, they cannot request PTO after those days are past. So how does PTO get entered for those days? Somehow the employee has to communicate with the mgr to enter it for them! Very simple but integral functions that are important to a timesheet app that are missing!! When giving feedback to WIW about these missing features, we were told that it was fine for us to move to another app since WIW wasn't a good fit. In other words, they are not open to feedback for improvement.....like it or leave.... We are leaving and taking the two clients we already setup on WIW trials to another platform, along with the 5 other clients that were waiting for the results of our trial run. All of which would have been paid subscriptions for WIW!

Reason for choosing When I Work

Interface was appealing.

Reasons for switching to When I Work

IOP Timesheets was discontinued by Intuit in favor of their purchase of TSheets. We were looking for other alternatives for us and 7 of our clients. Lucky that we tested this out before we onboarded all of our clients.

Vendor Response

Hi Elizabeth, Thanks for taking the time to leave a review and provide your feedback. We're sorry to hear that you did not find When I Work to be a good fit for your team. We do appreciate hearing more about what features are most important to you as we use customer feedback to guide future developments. If you have any other questions or feedback to share, please let us know by submitting a ticket here: https://help.wheniwork.com/submit-a-ticket/. Our Customer Care team would be happy to help. Thank you for your time and thoughts. Best, Kate

Replied November 2019

Silvia

Computer & Network Security, 1 employee

Used daily for more than 2 years

Review Source: Capterra
This reviewer was invited by us to submit an honest review and offered a nominal incentive as a thank you.

OVERALL RATING:

5

EASE OF USE

5

VALUE FOR MONEY

4

CUSTOMER SUPPORT

5

FUNCTIONALITY

4

Reviewed September 2023

User and Mobile-friendly Scheduling at a Glance

My overall experience has been great. Customer service is always generally available or responds in a timely manner.

PROS

It's the ease of use. You don't have to be particularly tech-savvy to understand the ins and outs of this app.

CONS

The schedule time input might be a little tricky sometimes.

Reasons for switching to When I Work

ADPs customer service was frustrating and lacking. It was also easy for staff to get locked out of their accounts from the site's timeout issues.

Vendor Response

Hi Silvia, Lexie here with the Customer Care team at When I Work, thank you for sharing this feedback on your experience with When I Work! Should your Users ever run into any trouble accessing their account, my team is always available to help troubleshoot. Employees are more than welcome to submit a ticket here -https://help.wheniwork.com/submit-a-ticket/ We appreciate valuable feedback like this as we consider improvements to our product and are always happy to be open to suggestions!    To keep informed of any future updates, When I Work does provide updates on product releases through the link below! https://help.wheniwork.com/article-categories/product-updates/   If you have further feedback or other suggestions, please do not hesitate to reach back out!    Warmly,  Lexie

Replied September 2023

Amaiah

Entertainment, 11-50 employees

Used daily for less than 2 years

Review Source: Capterra
This reviewer was invited by us to submit an honest review and offered a nominal incentive as a thank you.

OVERALL RATING:

5

EASE OF USE

5

VALUE FOR MONEY

5

CUSTOMER SUPPORT

5

FUNCTIONALITY

4

Reviewed February 2024

When I Work Review

PROS

I enjoy the simplicity in a software that is capable of achieving so many different things.

CONS

The team communication aspect has quite a few bugs that do not seem to ever be fixed. Occasionally, messages and chats will disappear.

Vendor Response

Hi Amaiah, We are glad to hear that you are enjoying the app. Our Customer Care team will definitely want to take a closer look into what you are experiencing. Can you please submit a ticket at https://help.wheniwork.com/submit-a-ticket/? We're here to help.

Replied February 2024

Luis

Accounting, 1 employee

Used weekly for more than 2 years

Review Source: Capterra
This review was submitted organically. No incentive was offered

OVERALL RATING:

5

EASE OF USE

5

VALUE FOR MONEY

5

CUSTOMER SUPPORT

5

FUNCTIONALITY

5

Reviewed June 2023

When I Work is the go to time tracking solution I recommend to all my accounting clients

Overall When I Work is a great time tracking solution. It works well, and the report outputs are easy to work with when running payroll. The only thing that could improve is that the sync feature would work with Quickbooks simple start and essentials. Currently the sync function only works with quickbooks plus and above, and not all my clients have a plus level subscription, adding manual entry for payroll.

PROS

The ability for employees to clock in from their smart phone and the system logging their location is very useful. The chat feature also helps employers to communicate the days tasks quickly.l

CONS

The pricing structure seems to always be changing and every time I recommend it to a new or existing client, the current pricing is different than what my other clients are on. I need to be constantly checking the newest pricing before I recommended and begin setup for new accounts.

Reason for choosing When I Work

I have tried other time tracking solutions but they all were a little clunky on the admin side when making adjustments. When I work has a spreadsheet like layout that makes it every easy to visualize and make adjustments.

Vendor Response

Hi Luis, Shab here from When I Work. Thank you for taking the time to write us such an amazing review. Our Customer Care team would be happy to help you out with any questions you may have. Please submit a ticket at https://help.wheniwork.com/submit-a-ticket/ so we can provide more assistance if needed. Thank you again for your review! Warmly, Shab

Replied June 2023

Cynthia

Health, Wellness and Fitness, 11-50 employees

Used daily for less than 12 months

Review Source: Capterra

OVERALL RATING:

5

EASE OF USE

5

VALUE FOR MONEY

5

CUSTOMER SUPPORT

5

FUNCTIONALITY

5

Reviewed March 2024

Helping others

PROS

Keeps me updated on everything I need to know on my schedule

CONS

There's nothing i don't like about it...

Vendor Response

Hi Cynthia, Shab here from When I Work. Thank you for your wonderful review of When I Work! We are happy to hear that the app is helping you stay updated. Have a wonderful day. Thank you. Warmly, Shab

Replied March 2024

Stephanie

Restaurants, 11-50 employees

Used daily for more than 2 years

Review Source: Capterra
This reviewer was invited by us to submit an honest review and offered a nominal incentive as a thank you.

OVERALL RATING:

5

EASE OF USE

5

VALUE FOR MONEY

5

CUSTOMER SUPPORT

4

FUNCTIONALITY

4

Reviewed May 2023

Perfectly simple, yet provides multifunctional employee tracking and communications

Satisfied with the overall usage of this product. It's really straight forward, simple to use, helpful, and reliable. Making more time to spend on other areas of your business that are more important.

PROS

The simplicity and accuracy are notable. It helps you from scheduling multiple employees on shifts. It allows for employees to swap shifts or release and pick as well. Notifications are immediately sent and acknowledgment of schedule and communications are recorded. Which is absolutely needed to employee accountability.

CONS

There are potential areas where this program could fail at advising the appropriate authority. If a shift was let go and needed to be picked up. Leading to understaffing concerns.

Reason for choosing When I Work

The layout was simple and easy to comprehend for any person to use.

Vendor Response

Hi Stephanie! We appreciate your nice feedback! It's great hearing from you that When I Work is helping to make your teams' and your work lives easier. Kindly, Shanyce

Replied June 2023

Stephanie

Retail, 11-50 employees

Used daily for less than 6 months

Review Source: Capterra

OVERALL RATING:

5

EASE OF USE

5

VALUE FOR MONEY

5

CUSTOMER SUPPORT

5

FUNCTIONALITY

5

Reviewed March 2024

3 functions in 1 app

PROS

I consolidated clocking in, scheduling and team communication in one platform instead of three!

CONS

That I can't start unique conversation threads for every topic that we need to communicate. We have our staff comment so we know they've read it and we have to keep adding it onto an existing thread....makes it confusing

Vendor Response

Hi Stephanie, Shab here from When I Work. Thank you for your wonderful review of our app! We'd like to take a closer look at the WorkChat issue you are experiencing, if you can please submit a ticket at: https://help.wheniwork.com/submit-a-ticket/. We're here to help! Thank you for using When I Work. Warmly, Shab

Replied March 2024

Holly

Veterinary, 11-50 employees

Used daily for less than 12 months

Review Source: Capterra
This reviewer was invited by us to submit an honest review and offered a nominal incentive as a thank you.

OVERALL RATING:

5

EASE OF USE

5

FUNCTIONALITY

5

Reviewed July 2023

WhenIWork with VetMed

This platform is easy to use and efficient in what the company uses it for.

PROS

WhenIWork is great for our workplace because it allows us to easily see our schedules, request time off, and punch in and out for shifts and breaks.

CONS

In addition to this platform my workplace has to use another site in order to offer employee benefits. Would be nice to have everything in one.

Reasons for switching to When I Work

Paychex Flex was more difficult to use with less feature and functionality.

Vendor Response

Hi Holly! Thanks for taking the time to provide awesome feedback on how When I Work has helped you and your team! One of our goals was to make scheduling, communication, and time tracking easier and it is terrific to know When I Work is helping your team! Your feedback is appreciated, as we are always looking for ways to make improvements. Kindly, Shanyce

Replied July 2023

Casey

Health, Wellness and Fitness, 51-200 employees

Used daily for less than 6 months

Review Source: Capterra

OVERALL RATING:

5

EASE OF USE

5

CUSTOMER SUPPORT

5

FUNCTIONALITY

4

Reviewed March 2024

Amazing Work Flow

PROS

Easy to read and adjust schedules. The color options help make it user friendly.

CONS

It doesnt talk to our payroll system so we are not able to use that feature.

Vendor Response

Hi Casey, Shab here from When I Work. Thank you for taking the time to write us a wonderful review! If there are any specific issues you are encountering or questions you have, please reach out to our Customer Care team by submitting a ticket at https://help.wheniwork.com/submit-a-ticket/. We're here to help! Thank you for using When I Work. Warmly, Shab

Replied March 2024

Brett

Education Management, 11-50 employees

Used weekly for more than 2 years

Review Source: Capterra

OVERALL RATING:

5

EASE OF USE

5

VALUE FOR MONEY

5

CUSTOMER SUPPORT

5

FUNCTIONALITY

5

Reviewed March 2024

Simple and effective

PROS

Easy to set up time shift templates confirmations

CONS

Sometimes difficult to confirm shifts for all employees

Reasons for switching to When I Work

Staff management and lack of confirmation of shifts

Vendor Response

Hi Brett, Shab here from When I Work. We are delighted by your review - thank you! If there are any specific issues you are encountering or questions you have, please reach out to our Customer Care team by submitting a ticket at https://help.wheniwork.com/submit-a-ticket/. We're here to help! Thank you for using When I Work. Warmly, Shab

Replied March 2024

April

Consumer Goods, 51-200 employees

Used daily for less than 2 years

Review Source: Capterra

OVERALL RATING:

5

EASE OF USE

5

VALUE FOR MONEY

5

CUSTOMER SUPPORT

5

FUNCTIONALITY

5

Reviewed May 2023

Scheduling with ease

PROS

Liked that I could work it from my phone

CONS

Non Applicable I enjoyed using when I work

Vendor Response

Hi April, Thank you for reaching out and sharing this review. It is delightful to hear we've helped make scheduling easier for you and that the ability to utilize the mobile app is impactful for your workplace! We appreciate your time in reviewing our application. Best, Chelo

Replied May 2023

Shelby

Food & Beverages, 2-10 employees

Used daily for less than 6 months

Review Source: Capterra

OVERALL RATING:

5

EASE OF USE

5

VALUE FOR MONEY

5

CUSTOMER SUPPORT

5

FUNCTIONALITY

5

Reviewed March 2024

Best App, very easy to use

PROS

Easy and user friendly, very quick and effective

CONS

Its hard to change the schedule from the app.

Vendor Response

Hi Shelby, Shab here from When I Work. We are happy to hear that you are finding the app user friendly and effective! If there are any specific issues you are encountering or questions you have, please reach out to our Customer Care team by submitting a ticket at https://help.wheniwork.com/submit-a-ticket/. Thank you. Warmly, Shab

Replied March 2024

Sandy

Printing, 11-50 employees

Used daily for less than 6 months

Review Source: Capterra

OVERALL RATING:

5

EASE OF USE

5

VALUE FOR MONEY

4

CUSTOMER SUPPORT

5

FUNCTIONALITY

5

Reviewed May 2023

We love When I Work!

Excellent.

PROS

When I Work is easy for the employees to use.Easy to set-up.

CONS

We are only a month in, but at this point don't have any cons.

Reason for choosing When I Work

It is the only product I considered.

Vendor Response

Hello Sandy, We appreciate your time in leaving a review. It's exciting to hear When I Work has made managing your workplace a breeze! We're glad to know this is helping to make your teams' and your work lives easier. It's a pleasure to serve teams like yours! Best, Chelo

Replied May 2023

Joel

Verified reviewer

Restaurants, 51-200 employees

Used daily for less than 6 months

Review Source: Capterra
This reviewer was invited by us to submit an honest review and offered a nominal incentive as a thank you.

OVERALL RATING:

5

EASE OF USE

5

VALUE FOR MONEY

5

CUSTOMER SUPPORT

5

FUNCTIONALITY

5

Reviewed May 2019

When I work Works!

When I work eliminates all the shift swapping without approval, and gets rid of the paper requests off for day off requests that get lost etc.

PROS

I love the ease of use. When I work is the whole package for what we needed it to do. The app does what it needs to by allowing the employees to do everything they could do on desktop. This makes them much more willing to use it and use the functions correctly.

CONS

So far we have not found something we don't like.

Reason for choosing When I Work

We tried timeforge and I think it is a good product, but the app didn't yet do all we needed it to do and the graphs and info for management tracking were a bit too informative for our needs which I felt made them confusing.

Vendor Response

Hi Joel! Thanks for such a fantastic review! I'm glad to hear that you're finding it's saving time and reducing stress for things like time off requests! Best, Terra

Replied May 2019

Mandy

Hospital & Health Care, 11-50 employees

Used daily for less than 6 months

Review Source: Capterra

OVERALL RATING:

5

EASE OF USE

5

VALUE FOR MONEY