Zoho Recruit

RATING:

4.4

(890)

About Zoho Recruit

Zoho Recruit is a web-based recruiting solution for small to mid-sized businesses. The software's comprehensive applicant tracking system (ATS) includes resume parsing, automated job board posting, customized company careers pages, resume storage, and interview scheduling. Zoho's offerings include multiple specialized applications created to help users collaborate with their peers to increase productivity. Zoho Recruit enhances the visibility of company job openings by creating a customized career webpage of the company and extend the reach by using popular job boards, social media sites, and direct sourcing. The career page developed by the software lists every job opening with complete descriptions and accepts applications for multiple job openings. The solution ...

Awards and Recognition

FrontRunner 2023
Software Advice's FrontRunners report ranks top products based on user reviews, which helps businesses find the right software.

Zoho Recruit Pricing

Free Trial for 15 days Free Edition - $0 Standard Edition - $25/recruiter/month. Professional Edition - $50/recruiter/month Enterprise Edition - $75/recruiter/month Monthly and Yearly subscriptions are available.

Starting price: 

$30.00 per month

Free trial: 

Available

Free version: 

Available

Zoho Recruit's Dashboard View: Get smart with advanced analytics and automatically improve your recruiting game.
Slide 1 of 4

Zoho Recruit Reviews

Overall Rating

4.4

Ratings Breakdown

Secondary Ratings

Ease-of-use

4.5

Customer Support

4

Value for money

4.5

Functionality

4.5

Most Helpful Reviews for Zoho Recruit

1 - 5 of 818 Reviews

Faliscia

Health, Wellness and Fitness, 2 - 10 employees

Used free trial

Review Source: Capterra
This reviewer was invited by us to submit an honest review and offered a nominal incentive as a thank you.

OVERALL RATING:

5

Reviewed October 2021

The whole recruit could be better

User Profile

Kim

Verified reviewer

Used daily for less than 12 months

Review Source: Capterra
This reviewer was invited by us to submit an honest review and offered a nominal incentive as a thank you.

OVERALL RATING:

5

EASE OF USE

5

VALUE FOR MONEY

4

CUSTOMER SUPPORT

5

FUNCTIONALITY

4

Reviewed November 2017

Start up business with no previous experience purchasing recruiting software/platform - Very happy!

Please read my review. It's faster ;)

PROS

With other programs, I felt restrictive with package tiers-v- budget (boxed in or obligated to spend the extra money). Whereas Zoho Recruit feels more intuitive - my learning curve follows the natural progression for wanting to expand on my business and functionality. How Zoho designed this expansion process allows the user to feel more intuitive and in control of upgrades. As a business owner, it allowed me to think of my next step and stage via expense-v-reward, and build into my business growth plan. It was something I was working towards as a business, instead of as a budget. Zoho Tech Support is awesome. I never feel as though I am a number, waiting for the tech ticket, or have information read to me from Google. Tech Support actually appears to know what they're talking about! They troubleshoot while I wait, reevaluate, and adjust until it's right. And if they can't resolve it right away, they promise they'll get back in a timely manner...AND THEY DO! It's the same Support person so the value of having established a short-term relationship is welcoming. This feels more human instead of automated and institutionalized; literally, the personal touch or white glove standard.

CONS

I don't have any cons at this time, as I am still in a learning curve with adjusting recruiting model with module mapping, etc. The process has been positive and involves a LOT of customer service. My only con would be that issues found on weekend have to be held over until M-F. That creates a bottleneck for my activity, pushing weekend tasks into the "regular" work week. Please, open up a few weekend resolution hours!

Erica

Staffing and Recruiting, 11-50 employees

Review Source: Capterra
This review was submitted organically. No incentive was offered

OVERALL RATING:

5

EASE OF USE

5

VALUE FOR MONEY

5

CUSTOMER SUPPORT

5

FUNCTIONALITY

5

Reviewed February 2020

The Dream Platform

I was using Google Sheets and having to place comments on top of comments, color code to organize with tabs out the a**. This platform is Heaven compared to that, on top of being visually appealing, easy to add information and the unlimited amount of tools that can be added on to strengthen your process even more. It's great!

PROS

I loved that I could upload a .csv file (from my Google Sheets - which was my Recruiting system before Zoho) and it generated all of my leads into the platform. I did have to go through each and add or move some information around, but that didn't take very long. From there I was able to customize the layout and information templates to my liking, set up the clients and open positions, add on their automation tools for email marketing and begin sending campaigns. I was most sold when I realized the platform SOURCES through ZipRecruiter, Indeed, Monster, and many others to populate resumes for you that can be added into your candidate platform with one click!!

CONS

It took me about a day to figure out how to customize the templates for information that you want to be entered for candidates, clients, Job Positions, emails, etc. Some of the information can NOT be deleted from the template. For Instance under Clients, I didn't need Revenue and Promised Growth information, but I couldn't take that off, and a few are locked to where you have to put something within the box otherwise you cannot move forward. It's a minor annoyance that is easy to fix with a random word, but now a deal-breaker compared to everything else the platform automates and simplifies for you.

Reason for choosing Zoho Recruit

SmartRecruiters Hiretual

Reasons for switching to Zoho Recruit

I utilized four different tools just to ensure the best quality and experience for my candidates and clients, it was becoming too much and getting confusing as the numbers of candidates grew. I came across Zoho in Office365 Apps and I am so thankful I did. I cannot wait to really get systems in place and experiment more with Zoho tools and apps to find better processes.

Carol

Used free trial

Review Source: Capterra

OVERALL RATING:

1

EASE OF USE

1

CUSTOMER SUPPORT

1

Reviewed June 2015

Great product; customer service has room for improvement

I am very unhappy with this product. What seemed to be an inexpensive recruitment solution for a small business has turned out to be a huge hassle & inconvenience for me. Training is minimal - and instead of creating and offering a thorough training manual for reference purposes, they simply give you a copy of the demo, which isn't very helpful. The customer service is based out of India, and although I have worked with international customers for 15+ years, I have a very difficult time understanding them. They talk over me, interrupt & speak too quickly with heavy accents. When I called today, I was put on hold & forced to respond to a survey for some sort of free cruise, then an advertisement for some sort of "life line" type product, then back to the advertisement for a free cruise that I do not want. (I hope they are not selling my personal information to these marketers.) THEN, after going through all of that, the system disconnected me! They don't tell you this, but in order to post a job, you have to have a website domain & email address that matches one another. I used a blogspot in the past, but this is not acceptable. So I had to pay GoDaddy to transfer my site to a regular website, buy a new domain name & change my professional email address. This is a HUGE hassle & unexpected expense. And I still can't post my jobs until my new website is designed/launched!

Vendor Response

I'm extremely sorry for the bad experience you had with our customer service. Indeed does allow posts from valid domain and not generic email. I'll have a senior person call you to fix the problems that you have with our Zoho Recruit. Regarding training, yes we are in the process of having a formal training manual other than the online help documents & FAQ's. If you did not find our help docs useful, please let us know where we failed, which would help us to improve. Also, I would like to know which phone number did you call to reach us? We never promote any advertisement while the call is on hold or queue. In fact, we don't want our customers to be bothered with ads and that's one reason you don't see any ads in any of our Free Products Editions as well. Once again, I'm really sorry for the inconvenience and please be assured that you are personal information & your data is safe. We don't resell/distribute. Will wait to hear from you on on the phone number you try to reach us.

Replied June 2015

User Profile

Pedro

Verified reviewer

Information Technology and Services, 2-10 employees

Used weekly for less than 12 months

Review Source: Capterra
This reviewer was invited by us to submit an honest review and offered a nominal incentive as a thank you.

OVERALL RATING:

4

EASE OF USE

4

FUNCTIONALITY

4

Reviewed March 2024

Good, but with some pints to improve

PROS

I find the tool is in a good track to become really great

CONS

It should improve on UX/UI because some options are still not that easy to use