FareHarbor

RATING:

4.8

(1107)

About FareHarbor

FareHarbor is a cloud-based tour and activity booking solution that enables tour operators to manage their day-to-day business operations. It offers online booking management and payment portals, and it integrates with user websites. It is designed to work on desktop and mobile devices. Customers can view tours and events, create bookings and submit payments using FareHarbor. The user dashboard provides a calendar, booking details and booking management tools through a single interface. In the calendar, tour operators can view customer payment details for individual activities and pending dues. Bookings can be filtered by activity type, which allows users to see which activities and tours are being booked most often. Users can integrate FareHarbor with existing websit...

FareHarbor Pricing

The software and suite of marketing services are free for the client. Their only fee is the credit card rate of 1.9% + 30 cents.

Starting price: 

$0.01 one time

Free trial: 

Available

Free version: 

Available

Add customer bookings
Slide 1 of 4

FareHarbor Reviews

Overall Rating

4.8

Ratings Breakdown

Secondary Ratings

Ease-of-use

4.5

Customer Support

5

Value for money

4.5

Functionality

4.5

Most Helpful Reviews for FareHarbor

1 - 5 of 1,098 Reviews

Andrew

1 employee

Used more than 2 years

Review Source: Capterra
This reviewer was invited by us to submit an honest review and offered a nominal incentive as a thank you.

OVERALL RATING:

5

Reviewed April 2023

Fare Harbor makes it easy

User Profile

Kaitlin

Verified reviewer

Used daily for less than 12 months

Review Source: Capterra
This review was submitted organically. No incentive was offered

OVERALL RATING:

5

EASE OF USE

4

VALUE FOR MONEY

5

CUSTOMER SUPPORT

5

FUNCTIONALITY

4

Reviewed March 2018

From customer support to foolproof features, our experience with FareHarbor has been superb.

PROS

While the features of this software are plentiful and easy to use, we most enjoy the prompt, friendly customer support available to us through FareHarbor. Our Account Manager, Kristin, always delivers excellent work even when we provide her with information that can be unclear. She is a fantastic liaison between our business and FareHarbor Support, and she seems to go out of her way to ensure we're using FareHarbor to the best of our ability by facilitating appointments with FareHarbor support for us to learn how to make minor changes on the backend of our website, answering questions in a timely manner, and implementing new information to our website on a weekly basis.

CONS

One feature we enjoy least about this software is its mobile functionality. While it's certainly compatible with mobile devices, it's not always the most mobile-friendly in terms of working behind the scenes and formatting. Some examples include trouble viewing booking notes and updating manifests, text appearing too large, pictures a bit out of focus, etc. However, any adjustments we ask to be made in terms of format are quickly resolved by FareHarbor Support. On another note, there are times when we make adjustments in the dashboard ourselves - without the help of customer support. Yet, often those changes still have to be submitted to FareHarbor support staff, so they can make those amendments appear on our website to customers. It feels repetitive. If those small changes could automatically be reflected on the website, we feel both our staff and customer support staff could become more efficient. Finally, there seem to be plenty of features available at FareHarbor of which we users are unaware. For instance, our website was outdated and desperately needed some attention. We weren't aware we could get a website upgrade, or makeover if you will, until a support staff member reached out to us about that possibility directly. Perhaps implementing a list of available features - especially those that are at no additional cost - to all users would be a positive change all around and would ensure use all parties are using FareHarbor to the best of their ability.

Vendor Response

Thanks for the great review, Kaitlin! We appreciate the feedback and your suggestions for improvement. We'll also be sure to forward your compliment to Kristin! If there's ever anything we can help with, please don't hesitate to reach out!

Replied March 2018

Anonymous

51-200 employees

Used daily for more than 2 years

Review Source: Capterra
This reviewer was invited by us to submit an honest review and offered a nominal incentive as a thank you.

OVERALL RATING:

4

EASE OF USE

3

VALUE FOR MONEY

4

CUSTOMER SUPPORT

4

FUNCTIONALITY

2

Reviewed April 2020

Works for basic needs, but has gaps

Overall we are booking field trips, tours, and other events. There are multiple users and multiple locations that we are all trying to book within. In the event we are all paying very close attention to what is going on everywhere, we can manage with no problems, however, if we are very busy or someone is very stressed to get something on Fareharbor in a hurry, it is possible to double book something without Fareharbor having any warning.

PROS

Features that I like most include that a hold can be placed on dates and times by utilizing Private Headlines. New bookings for contacts are very convenient as well as rebooking and cancellations. Plenty of places for notes and the ability to run reports for those various reports. Love all the freedom to program what you want when creating an event, especially when it comes to what information you want to collect from the registrant.

CONS

The load times are extremely slow. In addition, the program will allow overlapping event reservations utilizing the same resources without telling the user. This can allow double booking of the same location, despite what resources are marked when setting up the event. This is a major problem. There is also the inability to delete several bookings for the contact during the same Order. This is annoying and time consuming when the order has 10+ bookings.

Reason for choosing FareHarbor

I was not included in the decision.

Reasons for switching to FareHarbor

Previous software did not allow us to sale tickets on-line and Fareharbor did.

Vendor Response

Hello - thank you for taking the time to write this honest review of your experience with FareHarbor. It is great to know you've been able to take advantage of our features and customization. Regarding your resources and overlapping event reservations, please reach out to our 24/7 Support team! We can review your current set up and provide any recommendations for optimizing your existing resources.

Replied April 2020

Sandra

Leisure, Travel & Tourism, 11-50 employees

Used daily for less than 2 years

Review Source: Capterra
This review was submitted organically. No incentive was offered

OVERALL RATING:

3

EASE OF USE

2

VALUE FOR MONEY

4

CUSTOMER SUPPORT

4

FUNCTIONALITY

3

Reviewed November 2018

Over-promised and Under-performed compared to Other Top Booking Software

Fareharbor called us almost every week for 18 months trying to get us to switch to our software. The sales rep. kept insisting that if we switched we would see a big increase in our sales revenue. So, we were eager to see that happen in the first month of our 5 month high season. However, the first month, there was no increase, it was almost exactly the same. Then the next two months, which are the highest revenue months of the year for our company actually saw a sharp decrease in sales. One month was $10K less than the previous year, and the other month was over $20k less than the previous year. There was nothing about Fareharbor that actually made guests want to book more. Their product is just complicated and not better. The reason they have more reviews and customers than the other companies is due to their relentless, downright irritating sales tactics. They wear you down with calls until you just agree. I would like to add that in the months I have described above, our company also spent 2 times more on marketing than in the previous year. I mention this because when I told Fareharbor they had not lived up to their guarantee of more sales, their response was to tell me they could not tell me how to do marketing, and they suggested it was to our lack of competence in that realm. But as mentioned, we spent twice as much and worked equally hard. When we have a chance, we will change software systems. We would not recommend Fareharbor to other companies.

PROS

The user experience for the guests who are booking seems good.

CONS

Everything is complicated. From set-up to all the confounded reporting options, it is just all too much. Not user-friendly from the point of view of the tour operators dashboard. It is nearly impossible to set-up or edit your own tours. The gift-card option is ugly and not a good sell for our company. We sold way more gift cards with our other software.

Vendor Response

Hi Sandra - Thank you for your honest feedback. Open and honest communication with our clients is very important to us and we deeply regret the experience that you had. Although you did not find FareHarbor to be the solution you were looking for, we would hate for you to leave with a bitter taste. If you have additional feedback you'd like to share please feel free to reach us at (855) 495-5551. Otherwise, we wish you and the BK Adventure team continued success and hope for another opportunity to earn back your business.

Replied February 2019

Teresa

Events Services, 11-50 employees

Used daily for more than 2 years

Review Source: Capterra
This review was submitted organically. No incentive was offered

OVERALL RATING:

5

EASE OF USE

5

VALUE FOR MONEY

5

CUSTOMER SUPPORT

5

FUNCTIONALITY

5

Reviewed March 2023

Well structered and efficient online booking management platforms

Due to the world wide partnerships it is a great and profitable Booking Software, offering a large range of Reports and management tools.

PROS

FareHarbor system helped us creating a website and due to their world wide partnerships, the system increased the number of bookings and consequently made our revenue grow, by letting customer browse our Tours and easily book online. Being free of charge for the company. Efficient checkout experience. It really offers excellent features for tour and activity operators.

CONS

Website designed in a very basic and unappealing way, considering that if it were improved it would guarantee an excellent and growing source of income for the company. The website handling is strict and not allowed. Poor training - only one session (viewable for a year) and in short videos. Difficulties in spoken communication with Support. Any time you want to change anything in your dashboard, from product to prices, you need to spend time emailing support and wait for a response.

Reason for choosing FareHarbor

Due to the world wide partnerships such as Booking.com and GetYourGuide

Reasons for switching to FareHarbor

Due to the above mentioned reasons.