All Pabau Reviews

1-25 of 400 Reviews

Sort by

Reviews are by default sorted by Recommended to software buyers, driven by our proprietary algorithm reflecting the depth and quality of the review, recency of experience, and other factors. As a neutral reviews platform, the star rating of the review is not considered in the "Recommended" ranking, and there is currently no voting mechanism that would allow site visitors to influence the ranking.

Allan

Verified reviewer

Health, Wellness and Fitness, 1 employee

Used daily for less than 12 months

Review Source: Capterra

OVERALL RATING:

5

EASE OF USE

4

VALUE FOR MONEY

3

CUSTOMER SUPPORT

5

FUNCTIONALITY

3

Reviewed March 2024

This is going to be awesome!

PROS

Definitely worth getting on board with P2; despite the teething issues and occasional bugs (which the support team are always aiming to help with) the overall functionality is going to be amazing

CONS

Some areas remain in development in Pabau 2 but on the whole having a positive experience

Vendor Response

Thanks for the review Allan - I know you are a great user of our system and we value you as a client. Make sure you have checked our new lessons on https://academy.pabau.com and remember you can book 121 success meetings to make sure you are getting the most out of our system anytime here:- https://support.pabau.com/meetings/pabau/success-meeting https://support.pabau.com/meetings/pabau/success-meeting-us For anyone else considering switching from Clinko - check out https://pabau.com/compare/cliniko/

Replied April 2024

Oyin

Medical Practice, 2-10 employees

Used daily for less than 6 months

Review Source: Capterra
This review was submitted organically. No incentive was offered

OVERALL RATING:

5

EASE OF USE

5

VALUE FOR MONEY

4

CUSTOMER SUPPORT

3

FUNCTIONALITY

5

Reviewed July 2022

Pabau software does most things well

It does most of what we need from a CRM but definitely still have records we are having to keep outside of the software. Would have preferred a white label service rather than each step my patients take to have Pabau labelling all over it. Customer support is below par. Should have a live chat or phone line to call. A lot of training videos are on a Vimeo account that isn't shared with you at implementation, some features and options have been improved and videos not updated. The step by step guide function for registered accounts doesn't work and the webinars seem very uninteractive. Seems to be a rush to finish within the 3o minute tieframe. Pabau has account managers, programming and implementation specialists but it's not ideal if you can't sold problems immediately. A ticket system that shows other client's concerns or questions would have saved a lot of hassle. User's forums, blogs, FAQs, Q & As are available but not shared when you come on board. Having a widget isnt suitable for all sorts of web platforms. Referral tracking is especially difficult when customer processes are handled putside your existing platform. Would have like to integrate a diferent payment processor rather than being limited to skype As at noww, Pabau sems the best fit for our business but we are not assured enough to stop looking for alternatives

PROS

A lot of features. Before and after pictures A lof of templates to choose from. Support team willing to integrate any pdf form and help customise to your brand

CONS

Customer support not always accessible. Would have preferred a dedicated number to call, opening hours etc. A lot of communication is via email or a request for a call back. Not suitable when the software isn't responding or you need quick fixes. Price is on the expensive side especially since you will need to pay Pabau extra subs for more staff, sending texts, marketing functions & Api integrations Ipad necessary for patient journeys function

Reason for choosing Pabau

Seems to have the most features Before and After picures are crucial for us and eliminates a lot of the competition.

Vendor Response

Hi Oyin, I just wanted to reply back to this review and thank you for your detailed and thoughtful feedback. In particular, your points about better highlighting our educational resources to new users will be actioned upon. I would also like to make you aware that we do indeed have a live chat function. We moved away from phone-based support (though do still escalate to this when required) to a live chat feature because our data showed it to be a more effective method of supporting our customers. However, we will consider if there is a better way of making sure our customers know this support exists. Thanks again for trusting Pabau as your practice CRM and for helping us to get that little bit better with your constructive feedback.

Replied August 2022

Stephen

Health, Wellness and Fitness, 2-10 employees

Used daily for less than 2 years

Review Source: Capterra
This review was submitted organically. No incentive was offered

OVERALL RATING:

1

EASE OF USE

1

VALUE FOR MONEY

1

CUSTOMER SUPPORT

1

FUNCTIONALITY

1

Reviewed April 2024

It sounds great but the result is poor

Very poor. We are looking at switching to another software company.

PROS

It sounds great and excellent functionality and would generate efficiencies

CONS

There are endless software bugs that are embarrassing both for Pabau and for my business. The support is highly inadequate, slow and cannot solve key issues. It is crazy that Pabau changed over to Pabau 2 and the functionality got far worse.

Vendor Response

Thanks for the review - sorry to hear you are having issues. I can see you are on our basic plan with our basic setup and therefore will not be benefiting from meeting with our success team or account managers. If you want 121 support, this is an option, but from looking at your chats, I can see you are expecting instant support form the team. Never the less, we will extend some extra support to you, to help work through any issues, please book a meeting here:- https://support.pabau.com/meetings/pabau/success-meeting https://support.pabau.com/meetings/pabau/success-meeting-us

Replied April 2024

Elizabeth

Health, Wellness and Fitness, 11-50 employees

Used daily for more than 2 years

Review Source: Capterra
This review was submitted organically. No incentive was offered

OVERALL RATING:

5

EASE OF USE

5

VALUE FOR MONEY

5

CUSTOMER SUPPORT

4

FUNCTIONALITY

4

Reviewed September 2021

Great for managing multiple services

Pabau have helped us manage multiple items in one place.

PROS

We have a busy practice with 30+ practitioners and pabau makes it easy for us to manage their schedules and see all of the patient details in one place for ease of managing their care alongside their admin.

CONS

I think the patient portal could do with some improvements as the online booking tool is clunky in comparison to other booking portals. Also it would be great if we could integrate the invoice and payment system with square as we tend to duplicate sending payment links with creating invoices on the patient's account for their records.

Reason for choosing Pabau

flexibility to develop

Reasons for switching to Pabau

They were very expensive and used to charge per person which for us became ineffective and were not willing to help on any development.

Vendor Response

Thank you so much Elizabeth! We look forward to seeing your clinic grow with Pabau, if you need anything, then reach out on live chat and we will be happy to help!

Replied September 2021

Ellysa

Health, Wellness and Fitness, 1 employee

Used daily for less than 6 months

Review Source: Capterra
This review was submitted organically. No incentive was offered

OVERALL RATING:

5

EASE OF USE

5

FUNCTIONALITY

5

Reviewed September 2021

Why I subscribed to Pabau

The on boarding and training team have been very professional and prompt with correspondence.

PROS

There are many features I could not find in other software. Particularly the use of consultation templates to reduce note writing time, photography with the assistance of stencils to always obtain the correct patient view (very good for before and after photos), integration of drug look up, the ability to assign permissions for data view amongst staff and online booking. Everything is customisable. There is a whole suite of tools to match the demands of my growing business.

CONS

I would have preferred the option of a free trail period to play around with the application pre subscription. However, I can see that I would have flounder without the online training provided. There is a learning curve steeper than other applications.

Reason for choosing Pabau

More feature to grow my business

Reasons for switching to Pabau

I have used timely in another practice and while user friendly it lacked the additional features beneficial to my aesthetics business

Vendor Response

Thank you so much! We look forward to seeing your clinic grow with Pabau, if you need anything, then reach out on live chat and we will be happy to help!

Replied September 2021

Giorgia

Health, Wellness and Fitness, 1 employee

Used daily for less than 6 months

Review Source: Capterra
This review was submitted organically. No incentive was offered

OVERALL RATING:

5

EASE OF USE

5

FUNCTIONALITY

5

Reviewed August 2021

Great software

I need to get accustomed more with it, but overall so far I have had a good experience. Thank you!

PROS

The software without doubt is vast but pretty much intuitive. After the initial training all made much more sense and if in doubt I can always watch again the recordings. What I like the most is the integrated function to make your own marketing campaigns and the loyalty points you can give to your patients when they refer friends, without counting my practice is now paperless and I don't have to take folders with me in different clinics!

CONS

I would have preferred if the payment system could offer more methods rather than just Stripe. This might be something the developers can look into it.

Reasons for switching to Pabau

Because I have always had the feeling that I don't have full control of my business and also because the company stopped to book directly aesthetic treatments due to the unregulated market and, last but not least, because they take a staggering 35%+VAT for any new client that books via their platform. Ideally I would like to totally ditch Treatwell soon.

Vendor Response

Thank you so much Giorgia! We look forward to seeing your clinic grow with Pabau, if you need anything, then reach out on live chat and we will be happy to help! The idea for more payment providers is excellent! Do feel free to give any idea you have on how to improve at out community page. We love hearing from you! https://community.pabau.com/

Replied September 2021

Shelby

Cosmetics, 1 employee

Used daily for less than 6 months

Review Source: Capterra

OVERALL RATING:

5

EASE OF USE

3

VALUE FOR MONEY

5

CUSTOMER SUPPORT

4

FUNCTIONALITY

5

Reviewed March 2024

Reno Tahoe Medical Spa

PROS

The online booking, inventory, and all templates make it very easy to start a medical spa. I love all the online education and Pabau academy.

CONS

The time different and settings default to UK.

Vendor Response

Thanks for the review Shelby - you should be able to set the time zones easily enough up in setup. Make sure you have checked our new lessons on https://academy.pabau.com and remember you can book 121 success meetings to make sure you are getting the most out of our system anytime here:- https://support.pabau.com/meetings/pabau/success-meeting https://support.pabau.com/meetings/pabau/success-meeting-us

Replied April 2024

Carissa

Health, Wellness and Fitness, 11-50 employees

Used daily for less than 6 months

Review Source: Capterra
This review was submitted organically. No incentive was offered

OVERALL RATING:

5

EASE OF USE

5

VALUE FOR MONEY

5

CUSTOMER SUPPORT

5

FUNCTIONALITY

5

Reviewed September 2021

One stop shop!!!

The reporting functions are a game changer!

PROS

Pabau is intuitive, user friendly and packed with features. We have researched the top 10 practice software programs and it by FAR out ways all the rest. SO EXCITED

CONS

We are only in the early stages of use but so far have not found anything that we don't like or can't find a work around for.

Reason for choosing Pabau

Pabau is innovative, intuitive, and will enable our business to continue to grow whilst creating a much better user experience for staff, clinicians and our clients.

Reasons for switching to Pabau

Our previous system was ok but we needed too many additional "add on's" in order to continue to grow our business and service our customers. Pabau is a one stop shop.

Vendor Response

Thank you so much! We look forward to seeing your clinic grow with Pabau, if you need anything, then reach out on live chat and we will be happy to help!

Replied October 2021

Lisa

Health, Wellness and Fitness, 2-10 employees

Used daily for less than 6 months

Review Source: Capterra
This review was submitted organically. No incentive was offered

OVERALL RATING:

5

EASE OF USE

5

VALUE FOR MONEY

5

CUSTOMER SUPPORT

5

FUNCTIONALITY

5

Reviewed October 2021

New User Review

as I’m new to Pabau and I have only scratched the surface but I already know that once i utilise all the functions (especially the marketing features) my business is going to grow so that I can do aesthetics full time.

PROS

I’ve tried several platforms for managing appointments, consent forms and clinic notes and i felt that they always lacked the marketing aspect. Pabau has everything under one platform and I especially like the client loyalty scheme as I’ve tried loyalty card which didn’t work as client were constantly loosing them to forgetting to bring them. I also like the marketing tool as i had always wanted to create a monthly news letter but didn’t know where to start. Looking forward to growing my business with Pabau.

CONS

I would be good if there were bite sized tutorials available on line to help set up the system and also to help clinics make the most of this amazing platform.

Reason for choosing Pabau

A friend who uses Forest suggested i look at Pabau as she knows a lot of clinics who use it and said she thought it offered better value for money and she is considering switching.

Vendor Response

Thank you so much Lisa ! We look forward to seeing your clinic grow with Pabau, if you need anything, then reach out on live chat and we will be happy to help! We also offer free webinar on multiple topics for the system, find these in Setup-Training and register!

Replied October 2021

Jadwiga

Health, Wellness and Fitness, 2-10 employees

Used daily for more than 2 years

Review Source: Capterra
This review was submitted organically. No incentive was offered

OVERALL RATING:

5

EASE OF USE

5

VALUE FOR MONEY

5

CUSTOMER SUPPORT

5

FUNCTIONALITY

5

Reviewed October 2021

Best CRM and scheduling system for physiotherapy clinics

With Pabau we have been able to focus on growing the business and stay in touch with our clients.

PROS

Easy integration with my business. The system provides good communication with my clients and saves me time.

CONS

Initially the marketing tools were not easy to use as I am not tech savvy, hoowever with the help of the friendly staff I am now able to use it with ease.

Reason for choosing Pabau

Excellent customer service, very friendly and helpful staff. Modern looking interface. A wide selection of features.

Vendor Response

Thank you so much ! We look forward to seeing your clinic grow with Pabau, if you need anything, then reach out on live chat and we will be happy to help!

Replied October 2021

Rachael

Medical Practice, 1 employee

Review Source: Capterra

OVERALL RATING:

5

EASE OF USE

5

VALUE FOR MONEY

5

CUSTOMER SUPPORT

5

FUNCTIONALITY

5

Reviewed May 2024

Great service

Very good experience, great helpful team

PROS

Great service, good quality software and great team to help set up and deal with any queries during the process of setting up

CONS

I haven't come across any problems so far

Victoria

Health, Wellness and Fitness, 2-10 employees

Used daily for less than 2 years

Review Source: Capterra
This review was submitted organically. No incentive was offered

OVERALL RATING:

4

EASE OF USE

3

VALUE FOR MONEY

4

CUSTOMER SUPPORT

4

FUNCTIONALITY

5

Reviewed March 2021

Webinar

I really want to be able to understand and use the features properly to full capacity but I don’t have the time

PROS

The features, service, security and patient management

CONS

Setting things up and can’t revert back when I make a mistake Figuring things out and seeing patients is very timely and complicated

Reason for choosing Pabau

The features abs Demo

Reasons for switching to Pabau

Features I needed secure patient paperless documentátion

Vendor Response

Thank you for taking the time to send us a review. Here at Pabau we have a support team that can help and guide you and that now respond in less than 2 minutes. Please do not hesitate to contact us for any reason! Over the last 3 months our customer satisfaction ratings on our live chat have been above 95% with an average 1 minute first response time and 25 minutes to fully resolve issues. We have dealt with over 21,000 conversations in the last year, so hopefully you will not hesitate to contact us! We are also always happy to offer as much training as is required and have over 10 live webinars you can join to get the very best out of Pabau, you can find these in Setup > Training.

Replied May 2021

Clare

Health, Wellness and Fitness, 2-10 employees

Used daily for less than 12 months

Review Source: Capterra
This review was submitted organically. No incentive was offered

OVERALL RATING:

3

EASE OF USE

2

CUSTOMER SUPPORT

1

FUNCTIONALITY

2

Reviewed October 2020

Honest feedback

Poor, disapointing. The day the trainer was an hour late was a sign of things to come. Wish we would of never signed up

PROS

Nearly nothing with the exception of recalls

CONS

everything, literally nearly everything. I have to do all the programing, its clunky, not intuitive and built like the original MAC. Lack of integrations- terrible back end- snapshot or dashboard is nearly non existent.

Reason for choosing Pabau

Because we were sold a lie

Reasons for switching to Pabau

We needed an all in one CRM system with reporting and scheduling as well as a life cycle for the patient journey.

Carron

Medical Practice, 2-10 employees

Used daily for less than 12 months

Review Source: Capterra
This review was submitted organically. No incentive was offered

OVERALL RATING:

5

EASE OF USE

5

VALUE FOR MONEY

5

CUSTOMER SUPPORT

5

FUNCTIONALITY

5

Reviewed September 2021

Enabling Technology

PROS

We chose Pabau CRM software to enable our clinic to be 'paper free' as well as enhancing our patient experience with the automation of pre and post appointment information, follow-up reminders etc. Challenging during set-up to create all of the content for our clinic including consultations forms, pre and post aftercare information etc. Straightforward to use on a daily basis.

CONS

Set-up was challenging however the knowledge library is very useful for ongoing support.

Reasons for switching to Pabau

Our Clinical Lead had worked with Pabau previously and recommended it. Enhanced functionality compared to Shortcuts.

Vendor Response

Thank you so much! We look forward to seeing your clinic grow with Pabau, if you need anything, then reach out on live chat and we will be happy to help!

Replied September 2021

Éilís

Health, Wellness and Fitness, 2-10 employees

Used daily for less than 6 months

Review Source: Capterra
This review was submitted organically. No incentive was offered

OVERALL RATING:

3

EASE OF USE

2

VALUE FOR MONEY

2

CUSTOMER SUPPORT

2

FUNCTIONALITY

2

Reviewed June 2021

Very poor migration experience, multiple issues not resolved

Poor and inconsistent customer service. At the outset, I spoke with [SENSITIVE CONTENT] from Pabau, and subsequently [SENSITIVE CONTENT], when he was slow to revert, about a number of elements that were critical to my choice of software. Unfortunately, I was given incorrect information, and I am now writing this review, as my email to head office about my concerns, has gone unacknowledged, and unanswered. I was told that the migration would take a max of 7 days. Yet here I am, 7 weeks in, with critical patient documents missing, a messed-up GP database, insurance price over-rides not uploaded, and poor communication with apparently no will, to get the issues sorted. I was told that Pabau integrates with Sage accounts (it doesn't) I was told that there was no issue with Irish mobile numbers - when an issue arose, I was told that there might be an issue with some mobile numbers but they possibly couldn't identify this as they were Irish numbers, and received no further help. I was reassured that my extensive database of GPs would be imported intact. In fact, entire swathes of data (GP telephone numbers and email addresses) have been removed. The addresses have had Ireland entered as a town, and United Kingdom as the country, which is incorrect. I was reassured that there would be no problem using my existing Word templates, and that I would have full word processor functionality. This is absolutely not the case.

PROS

The product has a lot of potential, particularly relating to automating routine reminders, etc. Patient photos function is very useful

CONS

There are significant issues around the medical history section, which for some reason cannot be removed from the iPad when a patient is given same, to complete a consent form. I consider it dangerous, that a patient can click into and alter their medical history - that is alter their medical record. There is no ability to create and email a Word document or PDF from within the system. We are required to use a secure email system for correspondence with GPs and Hospitals, and thus cannot email directly from Pabau. The impossibility of producing anything other than the simplest of letters within the system, owing to the constraints on the Word templates, means that we have to engage a cumbersome of cutting and pasting email content to letters, an utter waste of time. My letter templated are largely pre-populated with content, which I edit and add to as required. Pabau allows me enter text to one point only in the middle of the document, rendering these templates obselete. This is very frustrating as I specifically asked when I interviewed Pabau, if I could continue using my templates as before, and was told that it would be "no problem"

Reasons for switching to Pabau

I moved to Pabau as my previous software (Jelly) became an online-only product, losing a huge amount of functionality, and rendering it unsuitable for use in a busy surgical practice. I thought (from the misleading information I was given during the sales pitch), that critical elements of what I require in a software package, would be available on Pabau.

Brett

Hospital & Health Care, 11-50 employees

Used daily for less than 6 months

Review Source: Capterra
This review was submitted organically. No incentive was offered

OVERALL RATING:

1

EASE OF USE

1

VALUE FOR MONEY

1

CUSTOMER SUPPORT

1

FUNCTIONALITY

3

Reviewed March 2024

Absolutely horrific

We decided to go with Pabau because it was the cheapest option at the time and was also more geared toward medical spas and IV therapy. We met with our Pabau account manager weekly to work toward implementing Pabau with our operations. However, we ran into problem after problem after problem. There were bugs, glitches, changes weren't saving, and we could not complete simple tasks. The interface, while new and modern looking, simply was complicated to navigate. We were also told we could integrate Pabau with our website and even our account manager admitted after the fact, that it is too glitchy to implement. After countless hours, days, and months, we decided to try a new software called Mangomint. It has been night and day. Mangomint was available 24/7 via life chat, email, and phone call. They assisted us and we got Mangomint implemented in ONE DAY. Since then, we have seen an increase in sales. We reached out to Pabau and they are unwilling to give us a refund (not even a partial refund). We are NOT HAPPY with Pabau and would NOT recommend them to any company. Do not use Pabau.

PROS

Pabau offers a lot of features (this is the biggest pro) and it is more geared toward medical spa and IV therapy.

CONS

There are a TON of glitches and bugs. Our account manager was not available and rarely responded to emails. They did warn us about bugs and glitches, however, we could not implement or use this software WHATSOEVER with our operations. We switched to Mangomint (HIGHLY RECOMMEND) and were able to implement Mangomint in ONE DAY (just a few hours). Mangomint is also cheaper than Pabau. After switching to Mangomint, we did $1,700 in sales our first day launching our company. It's embarrassing when our Pabau account manager was unable to show us how to do things with the software, because even he ran into bugs and glitches.

Reason for choosing Pabau

Pabau was cheaper than the other products.

Vendor Response

Hi Brett - we can see you did not complete your onboarding or setup fully, so it is no surprise you didnt manage to use the system well. As per our terms and conditions, a lot of time was spent on your setup on our side and when we invoked our terms, and did not complete the refund, you have decided to leave the negative review because of this. We wish you all the best with the new provider. For those wanting to see a full review of Pabau vs Mangomint - check here:- https://pabau.com/compare/mangomint/

Replied April 2024

Ivona

Computer Software, 1 employee

Used daily for more than 2 years

Review Source: Capterra
This review was submitted organically. No incentive was offered

OVERALL RATING:

5

EASE OF USE

4

VALUE FOR MONEY

5

CUSTOMER SUPPORT

4

FUNCTIONALITY

4

Reviewed December 2022

Excellent solution for me

I stumbled into the business two years ago, and I can genuinely say that it was one of the finest professional choices I have ever made. As soon as I started, I saw there was a lot of opportunity for advancement in terms of my duties, position, and the development of team and leadership abilities, which is always a plus in any profession.

PROS

The company's willingness to consider fresh concepts that might enhance our daily, weekly, monthly, and yearly workflow is something I truly like. Our daily work is more productive as a consequence of the implementation of ideas that staff members, including myself, have offered.

CONS

There are a few changes that need to be made, such as the ability to remove photographs from the iOS app and add simple notes, but Pabau is wonderful at listening and will accept suggestions.

Vendor Response

Thanks for the review Ivona - I know you are a great user of our system and we value you as a client. I am glad to here that you feel like you can make suggesions and thats why we created https://community.pabau.com Make sure you have checked our new lessons on https://academy.pabau.com and remember you can book 121 success meetings to make sure you are getting the most out of our system anytime here:- https://support.pabau.com/meetings/pabau/success-meeting https://support.pabau.com/meetings/pabau/success-meeting-us We would love to feature you for a case study - if you would be interested please email lucy@pabau.com

Replied April 2024

Craig

Mental Health Care, 2-10 employees

Used daily for more than 2 years

Review Source: Capterra
This review was submitted organically. No incentive was offered

OVERALL RATING:

4

EASE OF USE

5

VALUE FOR MONEY

5

CUSTOMER SUPPORT