---
title: "Hospitable.com Reviews, Pros and Cons - 2026 Software Advice"
description: "Reviews of Hospitable.com. Learn how real users rate this software's ease-of-use, functionality, overall quality and customer support. Talk to our advisors to see if Hospitable.com is a good fit for you!"
source_url: "https://www.softwareadvice.com/vacation-rental/smartbnb-profile/reviews/"
page_type: "reviews"
language: "en"
---

1 million+ businesses helped. Get advice

Get Free Advice

[Home](https://www.softwareadvice.com/)

/

[Vacation Rental Software](https://www.softwareadvice.com/vacation-rental/)

/

[Hospitable.com](https://www.softwareadvice.com/hotel-management/smartbnb-profile/)

/

Hospitable.com Reviews

Software Advice offers objective insights based on verified user reviews and independent product and market research. When our advisors match you to a software provider, we may earn a referral fee.

[Overview](https://www.softwareadvice.com/hotel-management/smartbnb-profile/)

Reviews

[Alternatives](https://www.softwareadvice.com/hotel-management/smartbnb-profile/alternatives/)

# Hospitable.com User Reviews

## Reviews summary

- Overall rating: 4.7/5
- Total reviews: 145

### Secondary ratings

- Ease of use: 4.7/5
- Customer support: 4.6/5
- Value for money: 4.6/5
- Functionality: 4.5/5

### Rating distribution

- 5 stars: 121 reviews (83%)
- 4 stars: 15 reviews (10%)
- 3 stars: 5 reviews (3%)
- 2 stars: 1 reviews (1%)
- 1 star: 3 reviews (2%)

### Most mentioned pros

- Good value for money PMS - Did the basic channel manager functions that we needed at the time(Combined inbox, channel sync.)
- Calendar integration with air bnb is seamless and the notifications to my cleaning team keep us working in smooth order so a turn over is never missed .
- Other options to push information to OTAs also generally works

### Most mentioned cons

- A same-day payment issue caused by a card change was resolved within approximately one hour, yet resulted in permanent loss of a legacy rate with no discretion or escalation path offered.
- The support ticket was later closed due to a holiday without resolution.
- Their regular agents are unhelpful and often give wrong information.

## Hospitable.com customer reviews

Showing reviews 1-25 of 145 (page 1).

### The best software out there with the easiest of setup

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Barry M.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Hospitality
- Company size: 2-10 employees
- Product usage: Used daily for less than 2 years
- Reviewed: August 2022
- Review source details: This reviewer was invited by the software vendor to submit an honest review.

The support team is just amazing. Bubbly happy and just can do attitude, with personal responses, not just templated garbage that other software operators just try and fob customers off. The transparency of their roadmap and features, and allowing customers to vote for a feature or change is amazing, allowing hosts to drive the features that are needed, rather than some product manager that doesnt know what actual hosts want.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Value for money: 4/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 5/5

#### Pros

Ease of install, nothing complicated to do and doesnt mess with you logging into the actual AirBnb if you needed to. The automation of messages and bookings has meant I can go from 2 properties to 5 with very littler additional overhead or work. I plan to get to maybe 15-20 properties before I look to hire someone, but then still be able to enjoy my own personal time

#### Cons

The direct booking website was lacking, however in the last couple of months it has become par with other booking sites including AirBnb; so I cant provide a negative on this anymore

---

### The easiest STR PMS

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Rob G.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Hospitality
- Company size: Self-Employed
- Product usage: Used daily for less than 2 years
- Reviewed: October 2024
- Review source details: This reviewer was invited by the software vendor to submit an honest review and offered a nominal incentive as a thank you.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Value for money: 5/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 5/5

#### Pros

Ease of use, functionality, ease of setup

#### Cons

Initially was missing functionality I was looking for in dashboards/reproting, but they quickly fixed it!

#### Reasons for choosing Hospitable.com

Messaging automation was the main factor, but also the ease of use to save time on busywork long-term

#### Reasons for switching to Hospitable.com

Looking for better functionality and ease of use, more automation for messaging

#### Vendor response

Thanks for the review!

Replied November 2024

---

### Signed up for Free Trial, tried to import Airbnb - didn't work. Customer service ghosted me. Awful!

- Overall rating: 1/5
- Reviewer: Justin B.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Hospitality
- Company size: Self-Employed
- Product usage: Used daily for free trial
- Reviewed: August 2023
- Review source details: This review was submitted organically. No incentive was offered

Terrible, I haven't been able to use any of it and was ghosted after an initial 2 responses by their customer service chat.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 1/5
- Customer support: 1/5
- Functionality: 1/5

#### Pros

Nothing. I haven't managed to get anything to work yet, nor have a reasonable conversation with customer service

#### Cons

I signed up to their free trial, thinking it looks like a good product. When importing my Airbnb listings, a glitch happened. So I contacted customer services. A person called [sensitive content hidden] initially responded in a few minutes, I explained the problem, then she asked for more informaiton which I provided. She then literally disappeared. I am sat there waiting like a lemon. It appears her shift must have ended. She had no intention of letting me know of course. So I sit there waiting for the next 45 minutes, writing to her asking if she is there and then after realising she left, I wrote again berating her for not telling me she was signing off. I am quite shocked at this level of ineptitude with a potential new client, firstly with the software and secondly with the customer service. How does this product have so many positive reviews? What am I missing here?

#### Vendor response

Hi Justin, that's certainly not the customer experience we are known for. If a Customer Support Advocate has signed off for the day, your ticket should have gone into the general support queue for someone else to pick up the conversation. We don't have enough information from this review to track down that ticket but if you email support@hospitable.com we'd be happy to assist you in getting your account set up.

Replied August 2023

---

### I couldn't have scaled from $200,000 to $2 million without Hospitable

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Colin L.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Hospitality
- Company size: 2-10 employees
- Product usage: Used daily for more than 2 years
- Reviewed: August 2021
- Review source details: This reviewer was invited by the software vendor to submit an honest review.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Value for money: 5/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 5/5

#### Pros

When I first started scaling and became a 3-home operation nearly overnight, I was really struggling to keep up with effective communication to my guests. I had dozens of note documents for each property on my iPhone for things like; Check-in instructions, the first morning follow up message, Check-out instructions, etc. I would have to copy/paste these into the messaging apps and found myself making frequent, detrimental errors such as sending check-in instructions for the wrong house to a guest. Another major challenge I was running into before Hospitable was that I couldn't travel easily or do anything that wouldn't have strong cell phone service because I always had to be available to send check-in/out messages to my guests. Hospitable solved all of this and more. After a few weeks using the platform I went from thinking I hit my ceiling at owning and operating 3 homes, to believing I could effectively manage 15 or more. Fast forward to today and my company, Good Life has grown to 8 (soon to be 9) independently owned and managed homes that are all top 10 revenue producers in their respective zip codes, all maintain a 4.9+ overall review, and gets tons of repeat renters. This simply would not be possible without the automated communication SmartBnB enables to our guests and team.

#### Cons

I honestly don't have any cons to list about Hospitable. I signed up for Hospitable and had the automated messages firing to guests and my cleaning team within a few hours thanks to the smooth onboarding flow and pre-built messages that were already populated. I've been using Hospitable for a few years now and have never had issues with it not performing. The few times I've had to contact support about questions, they were lightning quick to respond. It's amazing they don't charge more for this platform, honestly.

#### Reasons for choosing Hospitable.com

Some of the other software takes a percentage of your gross revenue and SmartBnB charges an extremely reasonable flat-rate monthly fee. I've actually converted 3 friends from some of the other software out there after showing them Hospitable.

---

### Best PMS on the market and can't wait for their growth.

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Kevin R.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Real Estate
- Company size: 2-10 employees
- Product usage: Used daily for less than 6 months
- Reviewed: February 2023
- Review source details: This reviewer was invited by the software vendor to submit an honest review.

I tried about four other property management softwares that had amazing reviews but just didn't cut it for me and my business. Hospitable is by far the best software I've used in my four years in the industry.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Value for money: 5/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 5/5

#### Pros

It's extremely user friendly and so easy to use but extremely powerful. They have really developed a product that can streamline a ton of the processes in your short term rental business. Other software on the market are over priced and extremely difficult to use.

#### Cons

Website feature is still in development stages at time of this review. Also, I would like to see more integrations. Lastly, I think the metrics/financial reporting feature can be improved. I would like to be able to see more organized data about the health/growth of my properties so I can send a nice branded report to my property owners.

#### Reasons for choosing Hospitable.com

The ease of use and intuitive design.

#### Reasons for switching to Hospitable.com

Other products were super complicated and had horrible customer service.

#### Vendor response

Thank you for growing with us, Kevin!

Replied August 2023

---

### Hospitable review

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Trey H.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Real Estate
- Company size: 2-10 employees
- Product usage: Used daily for less than 2 years
- Reviewed: June 2024
- Review source details: This reviewer was invited by the software vendor to submit an honest review and offered a nominal incentive as a thank you.

Overall, I’ve been using this product for two years now and they continue to update and add new features that continue to make my business more efficient and streamlined. I recommend Hospitable to anyone looking for a solution for short term rental management.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Value for money: 5/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 5/5

#### Pros

Hospitable has been critical in managing my calendar with multiple booking sites. The auto responses after bookings and inquiries saves so much time. I have created templates to send check-in instructions for each unit and Communication with the client is on auto pilot.

#### Cons

I don’t have much bad to say about Hospitable. It has done everything I’ve needed.

#### Reasons for choosing Hospitable.com

Price and features

#### Reasons for switching to Hospitable.com

Guesty was much more expensive than Hospitable at the time.

#### Vendor response

Thank you for your positive feedback, Trey

Replied June 2024

---

### Good enough for basic needs of running a hospitality business/es

- Overall rating: 4/5
- Reviewer: Andonis R.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Hospitality
- Company size: 2-10 employees
- Product usage: Used daily for less than 12 months
- Reviewed: September 2022
- Review source details: This review was submitted organically. No incentive was offered

Good enough to, maybe, one day go back to it if they improved their product with at least a full booking engine for websites.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 4/5
- Value for money: 3/5
- Customer support: 4/5
- Functionality: 3/5

#### Pros

Straight-forward (especially if you're already experienced with other similar products). It took half hour to have my first property up and running! Support is good enough (at times it can be better)!

#### Cons

Lack of booking engine integration, Lack of a proper App that you can at least see availability without rotating your phone dozens of times to get a good view of the availability calendar. In fact this was one of the reasons I decided to move on..!

#### Reasons for choosing Hospitable.com

It was before I had the chance to fully use and try Kross booking - Hospitable was simpler and quicker to set up!

---

### Simplifies short term rental management

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Tim E.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Leisure, Travel & Tourism
- Company size: 2-10 employees
- Product usage: Used daily for less than 12 months
- Reviewed: May 2020
- Review source details: This reviewer was invited by the software vendor to submit an honest review.

The biggest thing by far is the automated email platform. It's highly customisable, and after a bit of playing round I was able to come up with a setup that I am very happy with, with most of the routine emails being sent automatically.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Value for money: 5/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 5/5

#### Pros

Automated email system The calendar showing bookings across both AirBnB & HomeAway platforms Integrated messaging An indication at the bottom of the window showing likelihood of winning booking

#### Cons

I wish I could enter & manage bookings that haven't come from AirBnB or HomeAway, with comms done by email.

#### Reasons for choosing Hospitable.com

YourPorter was too slow & clunky iGMS was a combination of features & price

#### Reasons for switching to Hospitable.com

I was using iGMS for free, with a single listing on both AirBnB & HomeAway. And it was fine. But then they shifted HomeAway integration to paid-only. So I figured if I had to pay, I might as well reassess the options, and for the money, I liked SmartBnB more.

---

### Unbelievable software for Short Term Rentals

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Manos K.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Hospitality
- Company size: 2-10 employees
- Product usage: Used daily for less than 6 months
- Reviewed: October 2019
- Review source details: This reviewer was invited by the software vendor to submit an honest review and offered a nominal incentive as a thank you.

We have seen an improved ranking and overall experience from our customers has improved. Fast answers and automated staff scheduling is key for us.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Value for money: 5/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 5/5

#### Pros

It uses AI for messaging automation. Also it has procedures for automating professes with our staff. Additionally, I can also get ranking reports and a unified calendar! Heartbeats are also a great!

#### Cons

Although aIl questions from support are answered, it takes a few hours to get that answer. So, if you need a quick answer about a feature you have to wait for hours to get a 2 line reply.

#### Reasons for choosing Hospitable.com

Because they use AI which is the future. Later on, they could for example also provide automatic sentiment analysis and provide an automatic answer based on the sentiment. The future looks bright!

#### Reasons for switching to Hospitable.com

ImtelliIntelligence in automated messaging.

#### Vendor response

Thank you so much for leaving such a positive review. We really appreciate that you're finding the software useful. I'm sorry that our support team has taken a while to get back to you in the past. We try to handle questions as fast as possible, and we recently grew our support team, so we can help our customers better and faster. Hopefully, the support experience will improve for you in the future!

Replied November 2019

---

### Great Automation/Communication Software

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Elkin A.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Hospitality
- Company size: 2-10 employees
- Product usage: Used daily for less than 2 years
- Reviewed: April 2020
- Review source details: This reviewer was invited by the software vendor to submit an honest review.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Value for money: 5/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 5/5

#### Pros

Everything! It does what it says for a fair price. Smartbnb saves me hours of works every single week. In summary, if you are in the STR business, stop reading reviews and go and get a free trial. You can thank me later ;)

#### Cons

It is excellent software, and it may take you some time to set up (nothing complex or difficult, just time), but once it is up and running, you will be glad you did it.

#### Reasons for choosing Hospitable.com

I tried different options before, but those were not even close to the quality of Smartbnb.

---

### Must have for BnB hosts.

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Ryan M.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Real Estate
- Company size: 2-10 employees
- Product usage: Used daily for less than 12 months
- Reviewed: March 2025
- Review source details: This review was submitted organically. No incentive was offered

Lovely experience with a product offering a lot of features.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Value for money: 5/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 5/5

#### Pros

It’s easy to use, affordable, and integrates well. It saves me a lot of time as a host.

#### Cons

There isn’t anything to comes to mind that I dislike.

#### Vendor response

Hey Ryan - we appreciate your feedback and support! We try our best to keep the product user-friendly and seamless to connect throughout your workflows. If you have any feature requests or other feedback we'd love to hear it!

Replied March 2025

---

### Excellent service

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Brian C.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Real Estate
- Company size: 2-10 employees
- Product usage: Used daily for less than 2 years
- Reviewed: October 2024
- Review source details: This reviewer was invited by the software vendor to submit an honest review and offered a nominal incentive as a thank you.

I've been using Hospitable for more than a year, happy with their service, especially the CS, they are quick to reply my enquiries.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Value for money: 3/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 4/5

#### Pros

Clear calendar layout and prices are updated in different platforms at the same time.

#### Cons

When PriceLab is connected, price cannot be set on Hospitable as it will be overriden by the price from PriceLab.

#### Vendor response

Thank you for the positive feedback, Brian!

Replied November 2024

---

### LOVE LOVE LOVE

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Michelle B.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Leisure, Travel & Tourism
- Company size: Self-Employed
- Product usage: Used daily for less than 6 months
- Reviewed: October 2024
- Review source details: This reviewer was invited by the software vendor to submit an honest review and offered a nominal incentive as a thank you.

Love it and worth the money not having to pay someone else to manage it for me.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Value for money: 5/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 5/5

#### Pros

Love how easy they make my life. The platform works so well with managing all the channels to really make my life easier. Also love the AI feature to make me sound so much nicer in my emails. I do manage my property from 3000 miles away.

#### Cons

I have one little glitch in the task area. I can't click on the circle to schedule a cleaner because it sends the wrong date but we did figure out that I can do it from the operations list and it is right.

#### Vendor response

Thanks for flagging that feedback here, Michelle!

Replied November 2024

---

### Perfect except a persistant BUG on booking.com sync

- Overall rating: 4/5
- Reviewer: Michel O.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Internet
- Company size: 2-10 employees
- Product usage: Used daily for more than 2 years
- Reviewed: August 2023
- Review source details: This review was submitted organically. No incentive was offered

Good

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 4/5
- Value for money: 4/5
- Customer support: 4/5
- Functionality: 2/5

#### Pros

The owner access and guest portal which are perfect

#### Cons

BUG on booking.com SYNCING. When syncing with Booking.com, all existing calendar restrictions are deleted. For exemple, if you set allowed checkin/checkout days in Booking extranet, theses restrictions are deleted when Hospitable syncs. So, it is not possible to keep calendar consistency between Airbnb, Vrbo and Booking. I mentioned it to Hospitable team which is dragging on this issue.

#### Reasons for choosing Hospitable.com

Owner portal and guest messaging

#### Reasons for switching to Hospitable.com

Hospitable pricing model

#### Vendor response

Thanks Michel - we appreciate the feedback

Replied August 2023

---

### Hospitable = STR owners best friend

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Rachel M.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Leisure, Travel & Tourism
- Company size: 2-10 employees
- Product usage: Used daily for less than 12 months
- Reviewed: September 2024
- Review source details: This reviewer was invited by the software vendor to submit an honest review and offered a nominal incentive as a thank you.

Great! Very user friendly, love the how to videos.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Value for money: 5/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 5/5

#### Pros

Guest communication features. User friendly.

#### Cons

This one is tougher…the app kicks me out every so often and I have to resign in which can be annoying but so far that’s the only con I have.

#### Vendor response

Thanks for your review, Rachel!

Replied September 2024

---

### Best Property Management Messaging System

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Cristina M.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Hospitality
- Company size: 2-10 employees
- Product usage: Used daily for more than 2 years
- Reviewed: April 2020
- Review source details: This review was submitted organically. No incentive was offered

Overall experience: Happy camper here! Simple set up, variety of languages, cost effective, great customer service, teams can access their areas in the system without a problem, you can manage multiple platforms, metrics, CRM and continuous improvement. It can't get any better.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Value for money: 5/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 5/5

#### Pros

We have been using Smartbnb since they began. We have seen them grow and develop their software always keeping both administrator and guests in mind. In my opinion, their customer service is one of the BEST in the industry.

#### Cons

This is a simple yet effective software and the team keeps on developing new tools all the time. Perhaps a better app for phones could be an improvement, nonetheless, what is offered at the moment works!

#### Reasons for choosing Hospitable.com

Ease of use, great and fast responding customer service, not a technical or difficult to handle system, existing options to request improvements in the platform for future development and a feeling of partnership with them through all communications.

---

### SmartBnB Is Amazing!

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Jared C.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Leisure, Travel & Tourism
- Company size: 2-10 employees
- Product usage: Used daily for more than 2 years
- Reviewed: April 2020
- Review source details: This reviewer was invited by the software vendor to submit an honest review.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Value for money: 5/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 5/5

#### Pros

We love the automation of messaging within Airbnb. This automated messaging has allowed us to scale quickly and provide high levels of customer service. The ability to customize and create message templates that are unique to the quest/property is like magic. We also love the financial reporting which we use heavily to track our progress, make strategic decisions and share results with our clients.

#### Cons

Not much. Our only let down about the software is that at the current time it only allows for the integration with HomeAway/VRBO and Airbnb. They focus on the quality (full API connection vs iCal links) of these connections and not quantity which we appreciate.

---

### Best money spent

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Yaroslav L.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Real Estate
- Company size: Self-Employed
- Product usage: Used daily for less than 2 years
- Reviewed: April 2020
- Review source details: This reviewer was invited by the software vendor to submit an honest review.

Amazing. I love the company and their product. And it keeps getting better every year.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Value for money: 5/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 5/5

#### Pros

I most love that this software allows to automate 80% of communication with guests. I never have to worry about check-in instructions, parking instructions, leaving reviews and many other small communication things. I love the price of Smartbnb as it's very affordable for anyone doing short term rentals. And the support has always been quick and amazing.

#### Cons

It's not magic. You have to sit down and learn and try and test certain features. So it does take some time to learn what are the best settings that suit your needs as the software can be customised in incredible detail.

#### Vendor response

Thanks Yaroslav for your feedback. Sadly, magic always require some degree of work, depending on how custom you want your setup to be. What we help with is the ROI on that initial time investment. Let us know if there is anything we can do to make it faster on your end!

Replied April 2020

---

### I love Hospitable

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Wayne U.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Real Estate
- Company size: 2-10 employees
- Product usage: Used daily for less than 6 months
- Reviewed: December 2021
- Review source details: This reviewer was invited by the software vendor to submit an honest review.

Communication with my guests is made easy with their software. Whenever I have an issue, support is very easy to connect with and will respond shortly after my request, many times in real-time, chat.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Value for money: 5/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 5/5

#### Pros

I love the multi-channel messaging and the ability to take great control over scheduled messages.

#### Cons

Some of the options are not quite ready. Additional channels need to be added, like TripAdvisor, etc.

#### Reasons for choosing Hospitable.com

The price is great and straightforward and the features are awesome!

---

### Thanks to smartbnb keeping our response rates very high while saving our time !

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Monika S.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Real Estate
- Company size: 51-200 employees
- Product usage: Used daily for less than 12 months
- Reviewed: April 2020
- Review source details: This reviewer was invited by the software vendor to submit an honest review.

We're avoiding mistakes that can occur when sending messages without automatization. Also it saves loads of time of our emploees with sending automatic templates, more to that, no one has to remember about sending them to each guest !

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Value for money: 4/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 4/5

#### Pros

It makes managing many properties very easy in terms of guest comunication. We're keeping our response rates very high. Really great feature is automatic guest review. It helps to save a lot of time and energy.

#### Cons

I would love to see integration with other portals than airbnb. Booking.com would be great as it is another big player in a short term rental OTA's. We're missing the feature of responding to the guest reviews (automated).

#### Reasons for choosing Hospitable.com

It seemed to be the best one on the market and the bigest one, which means taht every time airbnb changes something in the guest-host communication, they'll be the one of the first ones to be informed and to customize their programm.

---

### A great way to manage vacation rentals!

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Carole G.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Real Estate
- Company size: Self-Employed
- Product usage: Used daily for less than 12 months
- Reviewed: July 2022
- Review source details: This reviewer was invited by the software vendor to submit an honest review.

I love this platform for my two properties and should have joined earlier. Saving me time and being more efficient.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Value for money: 5/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 5/5

#### Pros

I like that fact that all my listings with all platforms are in one place. I love the app.

#### Cons

Sharing my calendar with the cleaning crew is not working.

#### Reasons for choosing Hospitable.com

I did a trial for 4 products before choosing Hospitable and this absolutely fitted my needs.

---

### Essential for providing consistently excellent customer service

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: phil h.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Real Estate
- Company size: Self-Employed
- Product usage: Used daily for less than 2 years
- Reviewed: May 2020
- Review source details: This reviewer was invited by us to submit an honest review and offered a nominal incentive as a thank you.

Great software for automating event based messages. Also provides hosts with a central dashboard for guest communication.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Value for money: 5/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 5/5

#### Pros

Allows for automated, event-based messaging for short term rental operators. Construct the perfect message once and have it sent to guests exactly the same every time. Lots of customization options to personalize the message and help the guest feel like they are unique and special.

#### Cons

The ability to automatically answer questions based on AI is a promising idea but only works for a few basic questions like early check-in. It is very hard to train the system to recognize other frequently asked questions.

---

### Awesome, awesome product!

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Gavin W.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Hospitality
- Company size: 2-10 employees
- Product usage: Used daily for more than 2 years
- Reviewed: April 2020
- Review source details: This reviewer was invited by the software vendor to submit an honest review.

Wonderful! Great customer service! Great product!

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Value for money: 5/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 5/5

#### Pros

We love everything about this software. It is a key part of helping us manage our customer base and we wouldn't want to be without it. It's a MUST HAVE! Easy to use & very functional and "smart."

#### Cons

We feel it's great as is! Keep doing what you are doing!

#### Vendor response

Thanks a lot Gavin for your great words after using our product for 2 years! If there is anything we can do to improve your experience, feel free to let us know!

Replied April 2020

---

### Simply the best

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Christine B.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Leisure, Travel & Tourism
- Company size: 2-10 employees
- Product usage: Used daily for less than 2 years
- Reviewed: November 2020
- Review source details: This reviewer was invited by the software vendor to submit an honest review.

Fantastic, can't go without it.

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Value for money: 5/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 5/5

#### Pros

It does almost anything you want it to. It is so SMART. No other messaging tool compares to this and it's automated 95% of my communication, and given me over 800 reviews on OTA's praising how good our communication is. Fantastic customer support too and easy to set up once you understand how the tool can be used.

#### Cons

It only works on Airbnb and VRBO and I wish I could use it for emails and other OTA's.

#### Vendor response

Thanks for the kind words, Christine! Keep your eyes peeled for some additional channels coming over the next few months.

Replied November 2020

---

### Smartbnb changed everything

- Overall rating: 5/5
- Reviewer: Ntsako N.
- Verified reviewer: Yes
- Industry: Hospitality
- Company size: 2-10 employees
- Product usage: Used daily for less than 6 months
- Reviewed: October 2019
- Review source details: This reviewer was invited by the software vendor to submit an honest review and offered a nominal incentive as a thank you.

TIME!!!

#### Ratings breakdown

- Ease of use: 5/5
- Value for money: 5/5
- Customer support: 5/5
- Functionality: 4/5

#### Pros

I like the ease of use, its very intuitive, even if i give it someone who has never been exposed to the software, they are still able to learn the ropes pretty quickly

#### Cons

Sometimes messages require me to review and send, e.g booking confirmation, but its only been happening recently, so hopefully they will fix this

#### Vendor response

Thank you so much for your review! We really appreciate your feedback. Our designers and developers are constantly working on making sure the software is easy to use for all kinds of users. You mentioned in the 'cons' section that sometimes you need to review messages before they go out, like booking confirmations. I have good news for you! If you go to your account settings you can switch on the option to send messages to returning guests. It's switched off by default but if you turn it on, then the confirmations will go out automatically! We hope you will continue to trust us to save you time in the future :)

Replied November 2019

## More reviews

[Next reviews](https://www.softwareadvice.com/hotel-management/smartbnb-profile/reviews/?page=2)

---

Hospitable.com Reviews, Pros and Cons - 2026 Software Advice