TextSpot

RATING:

4.7

(15)

About TextSpot

TextSpot is an SMS marketing and reminder software that allows you to send, schedule, and manage one-time or recurring text messages to individuals and groups. TextSpot is great for any industry that needs to use text messaging to communicate both transactional and promotional messages.

TextSpot Pricing

Pricing is based on how many text messages you want to send per month. 100 messages/month - $12/month 250 messages/month - $17/month 500 messages/month - $25/month 1,000 messages/month - $42/month 2,000 messages/month - $68month 3,000 messages/month - $93/month 5,000 messages/month - $127/month Pay annually for any plan and get two months free!

Starting price: 

$12.00 per month

Free trial: 

Available

Free version: 

Not Available

View messages sent to groups in Inbox
Slide 1 of 3

TextSpot Reviews

Overall Rating

4.7

Ratings Breakdown

Secondary Ratings

Ease-of-use

4.5

Customer Support

4.5

Value for money

4.5

Functionality

4.5

Most Helpful Reviews for TextSpot

1 - 5 of 15 Reviews

Mary

Health, Wellness and Fitness, 2-10 employees

Used daily for less than 2 years

Review Source: Capterra

OVERALL RATING:

5

EASE OF USE

5

VALUE FOR MONEY

5

CUSTOMER SUPPORT

5

FUNCTIONALITY

5

Reviewed June 2024

Great text messaging system for a small business.

PROS

I found TextSpot easy to learn and work with. I can set up the appointment reminders for a single appointment or multiple appointments at one time. I can do group text if we need to cancel a whole day. Textspot has saved me a lot of time and phone calls, and easy for the patient's to respond. The cost can't be beat! For us being a small business, Textspot provided a needed service at a price a small business can afford. I highly recommend Textspot!

CONS

At the beginning it did take some time to learn how to edit or delete a message, and it felt slow in customer support for responses, however, that has improved!

Vendor Response

Hi Mary, we're happy to hear that you've had a great experience using TextSpot and that it's gotten even better over time. Thanks for being a TextSpot customer and leaving us a review.

Replied June 2024

Richard

Financial Services, 2-10 employees

Used daily for less than 2 years

Review Source: Capterra

OVERALL RATING:

4

EASE OF USE

5

VALUE FOR MONEY

5

CUSTOMER SUPPORT

4

FUNCTIONALITY

4

Reviewed June 2024

Reliable SMS

PROS

It's easy to use and message delivery is fast enough and reliable.

CONS

The website can be sometimes glitchy and difficult to navigate. There's a delay switching between functions and pages.

Donald

Hospitality, 11-50 employees

Used monthly for less than 6 months

Review Source: Capterra
This review was submitted organically. No incentive was offered

OVERALL RATING:

2

EASE OF USE

1

VALUE FOR MONEY

1

CUSTOMER SUPPORT

1

FUNCTIONALITY

2

Reviewed May 2023

Bad business ethics / support

Not good. They want to keep free money for doing nothing. Bad ethics.

PROS

Can't say that I liked anything. I don't recommend it at all.

CONS

Bad business ethics, poor customer service. Unwilling to refund accidental subscription time, meant to cancel after first month. Just wanted to try text marketing out. I was sure I had cancelled it but it slipped by somehow.

Vendor Response

Hi Donald, We're sorry you feel that way. When you emailed us asking for a refund for your subscription from 6 months prior, we treated you like any other customer. We can refund the most recent payment, but cannot refund a subscription payment simply because you failed to cancel your account. That is how any subscription service works. You agree to our terms and conditions, which clearly state you are not entitled to a refund. Yet, we decided to refund you 5 of 6 payments because you threatened to leave a poor review, which you clearly did anyway. Your threat of leaving a poor review is no way to behave as a customer. Since you requested a refund because you didn't use the software, your review of the product here is not trustworthy (since you did not use it) and other customers should understand that your review here reflects your character and not our product.

Replied June 2023

Elmesha

Mental Health Care, 2-10 employees

Used daily for less than 2 years

Review Source: Capterra

OVERALL RATING:

5

EASE OF USE

5

VALUE FOR MONEY

5

CUSTOMER SUPPORT

5

FUNCTIONALITY

5

Reviewed June 2024

Experience Exceptional Service with Textspot

PROS

Textspot has been consistently improving and enhancing its services for its users, and we rely on their services daily. Their support team diligently collaborates with us, and they efficiently address any concerns or problems that arise.

CONS

At present, TextSpot does not have any downsides. They have enriched their services by integrating automatic responses, which we are eagerly anticipating utilizing in the future.

Vendor Response

Hi Elmesha, thanks for leaving us a review. We're happy to hear that you appreciate all the work our development team puts into to building new features. We welcome your feedback and ideas. Happy texting!

Replied June 2024

Heather

Education Management, 2-10 employees

Used daily for less than 2 years

Review Source: Capterra

OVERALL RATING:

5

EASE OF USE

4

CUSTOMER SUPPORT

5

FUNCTIONALITY

4

Reviewed June 2024

TextSpot Review

It has been great as a whole. Great customer service and quality texting service

PROS

It is very convenient tool to reach out to the public and members of our organization. I enjoy that you can message back and forth with ease just like you are on a cell phone.

CONS

Would like an app for it, but otherwise no complaints

Vendor Response

Hi Heather, Thanks for leaving us a review. We're happy to hear our software is as easy for you to use as messaging is on your personal mobile phone. That's what we aim for! As far as a dedicated app for TextSpot, we'll definitely be releasing that at some point in the future. At this point, the majority of our users prefer to use the software on their desktop, but we will offer an app eventually. We are mobile friendly on your mobile device's browser, though!

Replied June 2024